Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#1383
aangezien het met qyan zijn maag/darmenstelsel de laatste 3 maanden super gaat, een paar dagen terug toch maar weer de stap gewaagd om kippennekken te halen.
vanmiddag 1 nek gegeven, om te kijken of hij het nog lust.
:P :P :P was de reactie.
heb de nek vast gehouden, omdat hij hem anders heel inslikt.
hij hefet er nestjes op geknaagt en rustig naar binnen gewerkt.
water weg gehaald.
maar net als alle andere keren, ja hoor, na een uur werden de stukjes nek er weer rustig uit gebarft.

als pup had hij dit dus ook met de nekken en ben er toen ook mee gestopt.
door bibi zit ook gemalen kippenbot, dus hier zou hij tegen moeten kunnen lijkt mij ???
kan het gewoon de gewenning zijn, of beter ander vleesbotje proberen, wat geen kip is ofzo.
Door qyan
#1385
mm, onze hond gaat aan de diarree van kip, maar wat raar is niet van kipfilet, lamsbotten gaat hier altijd goed,mischien kun je dat eens proberen?
misschien omdat de kipfilet mager is ofzo ???
tja, misschien ene lamsrib ofzo proberen.
of toch doorgaan met de nekken en kijken hoe hij na ene paar dagen reageert.
misschien dat ik toen ook niet lang genoeg heb doorgezet.
Door Lizzy
#1386
Hoi Wendy, wat een rakker, die Qyan van jou! Waren de nekken koud? Heb je al geprobeerd om zo'n nek eens een minuut of 5 in warm/heet (niet gekookt) water te leggen en het dan aan te bieden? En, misschien wat plat slaan? Soms helpt dat.. Als dat ook niet helpt, dan weet ik het ook niet! Helaas kun je moeilijk die kippennekken zelf veroberen.. tenminste, ik denk dat dat heeeeel goor is! :-X
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#1388
Hoi Wendy, wat een rakker, die Qyan van jou! Waren de nekken koud? Heb je al geprobeerd om zo'n nek eens een minuut of 5 in warm/heet (niet gekookt) water te leggen en het dan aan te bieden? En, misschien wat plat slaan? Soms helpt dat.. Als dat ook niet helpt, dan weet ik het ook niet! Helaas kun je moeilijk die kippennekken zelf veroberen.. tenminste, ik denk dat dat heeeeel goor is! :-X
Groetjes, Lizzy
nou lizzy, de kippennekken zelf eten :-X nee dank je.
de nekken waren niet koud, kan qyan helemaal niet tegen.
soms als er nog een koud stuk vlees in zijn eten zit, gooit ie het er ook uit.
had de nekken idd in warm water gehouden, want weet dat ie het dan lekker vindt.
maar......... gister heb ik idd een nek tot moes geslagen, zoals ellen dat prachtig verwoord en hefet ie het wel binnen gehouden.
dus vandaag nog ene keer proberen. misschien toch de gewenning.
en gaat het niet, dan weet ik wel iemand voor de nekken. een vriend van ons hefet een jonge kraai waarvan de ouders niet meer in de buurt waren thuis opgevangen.
denk dat die er wel wat van lust. die kraai hefet mijn eendagskuikens namelijk ook heerlijk verorberd.
Door qyan
#1389
Oeps wat jammer nou ...
Ik zelf zou een lams rib proberen en dan echt heel goed vast houden  en na bv 1/3 op gegeten te hebben rib in de koelkast leggen en Qyan in de gaten houden gaat dit goed de volgende dag weer eens een stukje geven
Het blijft net als bij Lobbes UITPROBEREN suc 6
hoi ellen,
de nek van gister heeft ie binnen gehouden, kijken wat er vandaag gebeurt.
en anders idd een lams of kalfsrib ofzo proberen.
Door Lizzy
#1390
Hoi Wendy, ik ben benieuwd! Ik zou met andere botten uitkijken hoor. Helemaal geen garantie dat hij daar wel tegen kan! Dus, als je andere botten geeft: laat hem alsjeblieft maar kort kluiven!
Groetjes, Lizzy
p.s., ik denk dat de kraai hoopt dat de nekken hem toekomen :D
Door qyan
#1391
hoi lizzy,
denk ook wel dat die kraai daarop hoopt.
heb de afgelopen 2 weken ookal wat bibi gebracht iedere dag en hij vindt het heerlijk!!! en gata er steeds beter uit zien.

maar ik doe heel rustig aan hoor met de botten.
qyan moet vanwege zijn darmen langzaam aan wennen aan alles wat nieuw is, dus ik kijk gewoon hoe het deze week met de kippennekken blijft gaan, gata dat goed is dat overwinning nummer 1.
de nek van daarstraks is ook wer netjes binnen gebleven, en het is maar 1 nekje wat ik geef.
gaat het alsnog niet goed, probeer ik een stuk lamsrib, kan ik bij mijn slager in stukjes laten snijden/zagen!!!
en gata het helemaal niet goed, met welk bot dan ook dan hou ik het lekker op 6 dagen vlees en 1 dag vis.
Door Ink
#1392
Is het mogelijk om iets anders dan ribben te scoren? Ik vind ze vrij hard en scherp.
Heupstukjes, schouderblaadjes, schaambeentjes, staartstukjes zijn lekker zacht. Als ik eerlijk ben, ben ik nog steeds een beetje huiverig als Sam lamsribben eet. Hard, scherp. Kweenie. Gaat altijd goed (klopklopklop), maar voor een 'beginner' zou ik effe verder vragen.
Door qyan
#1393
Is het mogelijk om iets anders dan ribben te scoren? Ik vind ze vrij hard en scherp.
Heupstukjes, schouderblaadjes, schaambeentjes, staartstukjes zijn lekker zacht. Als ik eerlijk ben, ben ik nog steeds een beetje huiverig als Sam lamsribben eet. Hard, scherp. Kweenie. Gaat altijd goed (klopklopklop), maar voor een 'beginner' zou ik effe verder vragen.
:-X ribben en nekken is het enige waar ik op het moment aan kan komen.
heb in de tijd (toen qyan nog een pupje was ;D) toen ik wilde gaan barfen wel een slager gevonden waar ik voor al mijn barfmateriaal terecht kon, maar ook hij kan er niet meer aan komen, ging ook via via.
die slager die nog zelf slacht ergens in pijnacker heb ik het adres momenteel ff niet van, en de marokkaanse buurman die het adres hefet zit in marokko. is over 2 weken dacht ik terug.
maar ook de nek van vandaga is erin gebleven, dus hou het voorlopig af en toe wel even op 1 nekje.
met qyan kan je toch niet te hard van stapel loopen en is ook zeker niet de bedoeling.
dus zolang de nekken goed gaan heb ik nog ff de tijd om een slager te vinden.
Door qyan
#1394
heb het weer helemaal gehad met de botten, hou het wel bij 6 dagen vlees en 1 dag vis :'(
er komt geen bot meer in mijn huis.
qyan kan er blijkbaar gewoon echt niet tegen, of wat het dan ook is.
de kraai vond ze overigens heerlijk, want wist vannochtend niet hoe snel ik die dingen de deur uit moest werken.
de eerste keer dat qyan kippennekken kreeg toen hij een maand of 4 was, gebeurde dit dus ook en een heuze deja vu dus weer helaas.

of het idd door de nekken komt weet ik niet zeker, maar gisteravond spoot het water bij qyan zijn kont uit, met lichte en hele donkere slijm erin.
kon alleen niet goed zien of er bloed bij zat.
hij voelt zich overduidelijk niet lekker, geen koorts of verhoging, gras vreten als een koe.
hij drinkt verder wel goed, eten hoeft ie niet, ook gene rijst met gekookte kip, geen fyto, niks noppes nada.
kijk ff aan wat er vandaag nog voor ontlasting uit gata komen en hoe hij zich verder gedraagt, anders vandaag nog naar de da.

ik ben uitgebot :-X
Door qyan
#1396
Misschien eerst beginnen met kippenvleugels?
die kun je ook nog kapot slaan of knippen..
kan je zien of een nek te groot is ofzo om direct te verorberen.. ???
hoi eline, denk dat het met de kippenvleugels helmaal fout gaat.
ik heb de nek eerst tot moes geslagen en de nek die ik heel heb gegeven heb ik vast gehouden en hefet hij dus ook goed op gekouwd.
1 of 2 dagen willen barfen met qyan is leuk, vindt het leuk om zelf dingen in elkaar te flansen hoor, maar omdat ik het leuk vindt ligt mijn hond nu weer te kreperen waarschijnlijk.
het is gewoon were precies hetzelfde geval als wanneer hij als pup kippennekken had gehad, en toen was ik ook zo rustig begonnen.
dan maar niet zelf iets in elkaar flansen, want op zijn vlees gata het uiteindelijk ook perfect en helemaal gene problemen mere gehad, de afgelopen 3 maanden waren de darm/maagklachten voorbij.

verder hefet hij buiten de nekken, niets anders te eten gehad, niets van de straat gevroten en nergens gezwommen of wat dan ook.
voor mij is het duidelijk: geen bot komt dit huis meer in.
niet alle honden kunnen ertegen, schijnen uitzonderingen te zijn, maar dat is qyan geloof ik toch al ;D

maar alway´s look on the bright side: joggers achtervolgen zit er de komende week niet in ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door