Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door westie
#308742
Ik haal bibi in zwaanshoek. Achter de patatzaak (bij kringloopwinkel) zit een wit huisje. Dat is een verkooppunt van BIBI; Familie Kroon Bennebroekerweg 948a Zwaanshoek. Graag bellen van te voren: 023-5840614. Succes
Door westie
#308752
Ike schreef: :oGatver, wat zal je raar opgekeken hebben, denk je een kippenek te geven heb een kippenkop in je hand!
Nog even een tip als je op de markt in Hoofddorp kippennekken wil halen : doe het smorgens, soms schijnt de kippenboer snel door zijn voorraadje heen te zijn, dus loop je de kans als je smiddags komt dat het op is (heb ik een keer gehad met kippekluifjes, botjes met vlees, 0,50cent per kilo a 1,5 kilo) gr els
Bedankt voor de tip
Door debby
#308822
nou ik heb de kippennekken opgehaald ( 3 kilo )
wilde ze ze nog verkopen voor 1,75 de kilo :-\, dat was niet de afspraak ( heb ook gewoon 1 euro betaald anders kon ze ze houden )
en was de laatste keer dat ik ze daar haal, vind het niet netjes.

Maar eenmaal thuis heb ik ze platgeslagen en ze vonden ze beide heerlijk, en wilde meer ;D

Zo leuk dat ze ervan smulden
Door rees
#308840
debby schreef: nou ik heb de kippennekken opgehaald ( 3 kilo )
wilde ze ze nog verkopen voor 1,75 de kilo :-\, dat was niet de afspraak ( heb ook gewoon 1 euro betaald anders kon ze ze houden )
en was de laatste keer dat ik ze daar haal, vind het niet netjes.

Maar eenmaal thuis heb ik ze platgeslagen en ze vonden ze beide heerlijk, en wilde meer ;D

Zo leuk dat ze ervan smulden

Dat zijn inderdaad rot streken doe je niet
Door Ike
#308868
8)Bekent adres inderdaad Zwaanshoek, ik haal daar ook maar ik vroeg het even omdat ik van hun hoorde dat ze gaan verhuizen (wanneer is nog niet duidelijk en waarheen: misschien richting aerdenhout of zo), is wel geen wereld reis maar ik dacht misschien haal jij het elders, niet dus, toch bedankt. gr els
Door westie
#309126
Ik wist niet dat ze gaan verhuizen. Misschien dan toch carnibest (do ;)). Dat is heel dicht bij (5 minuten). Heb vandaag toch nog 1 kg kippennekken gekocht. Inderdaad maar Euro 1.25. Isis kreeg vanochtend een kippennek (niet platgeslagen) en die at ze goed op. :)
Door Ike
#309128
8)Heb ook even kippennekken gehaald, Ike krijgt vanavond.Ik weet niet wanneer ze gaan verhuizen maar het zou jammer zijn, waar haal je hier dan cb en is dat vergelijkbaar met bibi (ook kwa prijs)? gr els
Door westie
#309133
CB is maar ietjes duurder. Die kun je halen in Toolenburg. Kijk maar even op de site van LUPA (domenica). Daar staat haar adres en de prijzen. Ik heb een kleine hond, dus het verschil in prijs is voor mijn bijna nihil ;D.
Door Ike
#309137
:Pdat is handigte weten dat we zo dichtbij terecht kunnen en de prijs valt ook wel mee ja ;)
Laatst gewijzigd door Ike op vr 22 apr 2005, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door westie
#309490
;D Tja, samen wel. Prijs is pas vanaf 30kg goekoper toch? Isis eet 600 gram per week. Zou ik in moeten slaan voor 50 weken ;)
De kippennekken heb ik inderdaad gehaald bij de markt. Heb nu dus bijna 2kg in de vriezer, 3kg pensstukjes. Met Isis haar eetlust en behoefte genoeg voor 5 maanden :-[. Achteraf een beetje overdreven om zoveel in te slaan. :-[ Beetje overmoedig geloof ik. Overigens is Isis vandaag (ondanks haar baarmoederontsteking) geslaagd voor haar a diploma (nee, niet haar zwemdiploma) ;D. Ze eet nog steeds slecht. Gisteren een kippennek en vandaag 1/4 visje. Had haar (puur omdat ik het gratis met een bon had gekregen) DUCK gegeven. Maar dat weigert ze dus ook. :-\ Je zou verwachten dat ze nu ze sinds dinsdag medicijnen gebruikt meer gaat eten. Ze begint wel meer zichzelf te worden. Speelt weer alleen met een speeltje etc. Hoop dat het volgende week beter gaat. :)
Door rees
#309520
Ow wat eet ze weinig is dat normaal van der ???

Wel een scheet om te zien en gefeliciteerd met der A diploma :)
Laatst gewijzigd door rees op za 23 apr 2005, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#309634
Lupa schreef: nou ik geef me zelf aantwoord ;D, ik schrok maar ik ben gewend natuurlijk met mijn honden ;)
maar op zich klopt het wel, als je 100 gr per dag geft
Ik heb er 5 in de ronte lopen

2 van ongeveer 22 kilo
1 van 17 kilo
1 van 11 kilo
1van 2 kilo

Maar de kleinste eet denk ik wel meer want die pikt vlees van de anderen . :P :)
Maar ja zolang ze maar niet te dik word .
Door westie
#309657
Ik geef 5x per week 120 gram (ongeveer; deel 500gram door 4 stukken, maar ze zijn meestal niet precies 500 gram maar iets minder). Een dag kippennekken, 1 dag vis of pens. Vandaar ;). Ik gaf ook regelmatig yoghurt, maar dat wil ze nu even ook niet meer. :-\. Hoop echt dat ze straks meer gaat eten. Nu had ze (toen ze brokken at) last van brokken met rundvlees, ze at eerst wel en dan na een week niet meer. Weer andere brokken en weer na een week niet meer. Zou dat ook invloed hebben op haar eet gedrag nu? Er zit natuurlijk in bibi natuurmix ook rund. De kippennekken eet ze wel en de vis ook. Al is het niet veel. :(
Door westie
#310137
ik geef ook volle yoghurt (op jouw advies al sinds ik terugkwam van trimmen). Probeer wel biogarde. Wie weet. :)
Door Ike
#310250
hoi westy, wat vervelend die baarmoeder ontsteking, is ze er nog ziek van?
Heb Ike van het weekend de kippenekken gegeven, hij vond het heerlijk! Wat betreft de hoeveelheid cb te kopen (als dat zover is): Ike krijgt per dag 400/500 gr bibi, dus als je van cb net zoveel zou moeten voeren doe ik met een kilo ongeveer twee dagen, ik kan tien kilo bergen in mijn vriezer (helaas heb ik nu niet meer ruimte) .
Volgens mij komen we niet aan "groepskorting" :D :D
Ike heeft van het weekend Bibimix gegeten ipv natuurmix van bibi (om af te wisselen) en heeft drie keer gebraakt en zijn ontlasting is ook niet toppie, misschien valt dit bij hem te zwaar, hij is toch al gevoelig op zijn darmen en terwijl hij met overgang van brokken naar bibi geen last heeft gehad :(vanmorgen alleen kip gegeten, vanmiddag wel een stukje kaas en nu heeft hij net weer gespuugd, maar even niets anders geven dan kip denk ik.
Heb jij dat weleens gehoord over de bibimix dat het klachten kan geven?
Oh ja, van harte met jullie A-diploma!! :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door