Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie B
#339037
Lizzy schreef: Tjonge jonge Monique! Jij opent toch een onderwerp dat de tanden en kiezen van een wolf groter zijn als die van de huishond? En als ik dan een plaatje laat zien van een wolf en een teckel, waarbij zelfs ik kan zien dat er tussen de twee nauwelijks verschil te zien is, dan vind jij dat niet interessant? Nou ja, ik vind van wel.


De tanden en kiezen van een teckel en een wolf kunnen toch nooit even groot zijn? Oke, in verhouding (schedel en gebit) klopt het wel maar de tanden en kiezen van mijn chihuahua zijn echt niet even groot als die van mijn ierse wolfshond! Bij lange na niet...
Of begrijp ik iets verkeerd? ???
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#339120
Nou Lizzy ik vind de toon van jouw berichtjes wel een beetje aan de lullige kant. Ik citeer puur iets wat ik in een boek lees; ik heb het zelf niet verzonnen! Nu krijg ik het idee alsof ik het mijn woorden zijn en alsof ik hier verantwoording voor af moet leggen. :(
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op vr 24 jun 2005, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#339136
Voor zover ik heb kunnen vaststellen is zelfs het gebit van de grootste hondenrassen altijd nog niet zo groot en sterk als een wolvengebit, vooral de hoektanden blijven daar een stuk achter. Qua samenstelling komen een wolven- en hondengebit natuurlijk wel overeen.
Door oebaya
#339145
Sylvia,
Coppinger is niet heilig, maar de wereld begint hem wel steeds meer te volgen.
En voor geïnteresseerden:
Hij is trouwens op 10 en 11 september in Nederland voor een seminar. Daar kan je zijn hele verhaal horen.
Adres voor inlichtingen:
Cor en Flora van Dijk.
Burg. Amersfoordtlaan 102
1171 DS Badhoevedorp
Tel. 020-6593085
Fax: 020-6598076
E-mail: [email protected]
Giro: 534835 t.n.v. C.J.van Dijk

De prijs voor het seminar is niet laag, maar daar zit alles bij inbegrepen.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op vr 24 jun 2005, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#339149
Rovanna schreef: Nou Lizzy ik vind de toon van jouw berichtjes wel een beetje aan de lullige kant. Ik citeer puur iets wat ik in een boek lees; ik heb het zelf niet verzonnen! Nu krijg ik het idee alsof ik het mijn woorden zijn en alsof ik hier verantwoording voor af moet leggen. :(
Lees pagina 1 en dan je eigen bericht nog eens over Monique. Ik zet twee plaatjes (eigenlijk 4, maar 2 ervan verdwijnen steeds) op het forum van gebitten, zet daarbij dat het misschien interessant is waarop jij reageert met:

"Waarom zou dit interessant zijn?".

Het kan aan mij liggen maar dat kwam mij nou lullig over. Dus nog een keer voor de duidelijkheid citeer ik mezelf dan nog maar een keer:

"Ik denk dat ik niet duidelijk ben.... Coppinger schrijft dat de hond tandjes van een watje heeft (jouw intepretatie in ieder geval ) en ik laat hier vier fotootjes zien van de tanden en kiezen van een wolf en daarna die van een teckel en van de wolf en de gedomestiseerde hond. Die van die teckel mogen toch al geen tandjes van een watje genoemd worden. Ze lijken namelijk exact op die van de wolf. Met andere woorden: waarom zou je een hond niet voeren als een wolf? Zo duidelijker?".

Waar staat dat het jouw woorden zijn waarvoor jij verantwoording moet afleggen? En hier ging toch de discussie over, of je een hond moet voeren als een wolf (aangezien zijn gebit minder stevig zou zijn enzo)?

Mij ging het er dus om dat de kop van de wolf natuurlijk veel groter is als die van de teckel maar dat de tandjes en kiezen, verhoudingsgewijs dus, exact op elkaar lijken (vandaar het plaatsen van de foto's - leek me interessant). De teckel is dus kleiner en deze zou je verhoudingsgewijs dus kleinere botten/karkassen/prooidieren, etc. moet voeren, maar ik zie dus eigenlijk geen reden (argument gebit) om de hond anders te voeren als een wolf.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 24 jun 2005, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#339319
Nelly schreef: Voor zover ik heb kunnen vaststellen is zelfs het gebit van de grootste hondenrassen altijd nog niet zo groot en sterk als een wolvengebit, vooral de hoektanden blijven daar een stuk achter.
Van die hoektanden is ook logisch... wolven gebruiken die om hun prooi te doden en in stukken te scheuren. Dat zie ik een hond niet echt doen... dus die tanden raken in onbruik. ::)

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op vr 24 jun 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339393
oebaya schreef: Sylvia,
Coppinger is niet heilig, maar de wereld begint hem wel steeds meer te volgen.
En voor geïnteresseerden:
Hij is trouwens op 10 en 11 september in Nederland voor een seminar. Daar kan je zijn hele verhaal horen.
Adres voor inlichtingen:
Cor en Flora van Dijk.
Burg. Amersfoordtlaan 102
1171 DS Badhoevedorp
Tel. 020-6593085
Fax: 020-6598076
E-mail: [email protected]
Giro: 534835 t.n.v. C.J.van Dijk

De prijs voor het seminar is niet laag, maar daar zit alles bij inbegrepen.
gr.
Nicolette
De halve wereld heeft ook de harekrishna gevolgd dus dat zegt me ook niet zoveel, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat coppinger geen gelijk zou kunnen hebben, maar ik vind het erg ver gaan omdat iemand een het in een boek heeft gezet elke letter voor de 100% pure waarheid aan te nemen.
Ik vind ook dat coppinger liefhebbers de neiging hebben dingen af te doen met coppinger zegt het.....(dus het is zo) Ik ga acuut mee dat er veel dingen zijn waar ik mee mee kan, maar ook veel die ik achter me neer gooi.
Door oebaya
#339466
Heb je Coppinger al gelezen Sylvia? Als dat zo is, mag je het achter je neer gooien als je het niet ziet zitten.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339473
oebaya schreef: Heb je Coppinger al gelezen Sylvia? Als dat zo is, mag je het achter je neer gooien als je het niet ziet zitten.
gr.
Nicolette
Ik heb hem niet helemaal uitgelezen, hij lag hier namelijk een tijdje bij miij thuis voor ik hem Monique cadeua deed
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#339754
Ik denk dat het sowieso goed is om alles wat je leest niet voor zoete koek aan te nemen. Echter, je mag aannemen dat mensen die al 30 jaar honden en wolven observeren (samen met de wolvenexperts bij uitstek: David Mech en Eric Zimen) echt wel weten waar ze over praten.
Ook ik stoor me vaak aan aannames die gedaan worden omdat 'het op internet staat' of 'in de krant gelezen'.
We weten ook niet precies hoe die wolf een hond is geworden. We doen aannames op basis van archeologische vondsten maar zeker weten doen we niets. Toen Konrad Lorenz in het begin van de vorige eeuw schreef over domesticatie, nam iedereen dat voor waar aan. Lorenz heeft later in zijn leven ook toegegeven dat hij het bij het verkeerde eind had omdat in de loop der tijd gewoon nieuwe ontdekkingen worden gedaan die soms theorien overhoop halen. Daarom moet je kritisch blijven lezen maar ook openstaan voor veranderingen. Altijd weer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339825
Rovanna schreef: Ik denk dat het sowieso goed is om alles wat je leest niet voor zoete koek aan te nemen. Echter, je mag aannemen dat mensen die al 30 jaar honden en wolven observeren (samen met de wolvenexperts bij uitstek: David Mech en Eric Zimen) echt wel weten waar ze over praten.
Ook ik stoor me vaak aan aannames die gedaan worden omdat 'het op internet staat' of 'in de krant gelezen'.
We weten ook niet precies hoe die wolf een hond is geworden. We doen aannames op basis van archeologische vondsten maar zeker weten doen we niets. Toen Konrad Lorenz in het begin van de vorige eeuw schreef over domesticatie, nam iedereen dat voor waar aan. Lorenz heeft later in zijn leven ook toegegeven dat hij het bij het verkeerde eind had omdat in de loop der tijd gewoon nieuwe ontdekkingen worden gedaan die soms theorien overhoop halen. Daarom moet je kritisch blijven lezen maar ook openstaan voor veranderingen. Altijd weer.
Dank u :D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#339863
Trouwens, het echtpaar Coppinger (Lorna en Raymond) komen 10 en 11 september naar Nederland voor een seminar. Bijster interessant mag ik wel zeggen alleen ben ik net dan een weekje weg (hoe is het mogelijk ::)) Intimi weten dat ik NOOIT op vakantie ben, maar dan dus net wel. Zijn er hier mensen die daar toevallig heen gaan?
Door oebaya
#340225
Rovanna schreef: Trouwens, het echtpaar Coppinger (Lorna en Raymond) komen 10 en 11 september naar Nederland voor een seminar. Bijster interessant mag ik wel zeggen alleen ben ik net dan een weekje weg (hoe is het mogelijk ::)) Intimi weten dat ik NOOIT op vakantie ben, maar dan dus net wel. Zijn er hier mensen die daar toevallig heen gaan?
Twijfel nog tussen Apeldoorn en Engeland, daar komt hij nl. ook en zijn verhaal is daar wat anders, omdat hij het verhaal dat hij in Nederland komt houden, daar vorig jaar al heeft afgestoken.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door