Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#297942
isabelle schreef: Hoi allemaal,

Nu enkele weken gelden is een van mijn andere honden plotseling heel erg ziek geworden. Het begon met wat overgeven en zij heeft een week lang niet gegeten. Aan het eind van de rit (op zondag) begon zij in plots heel veel te overgeven. Ik ben maandag meteen richting DA gegaan en ik was ook niet te voreg want toen ik aankwam was zij in shock.
Ik kan me goed indenken dat je behoorlijk geschrokken ben, dat zou ik ook zijn.

Onze hond (eet kvv+pt BARF)heeft ook een darminfectie gehad, hij wilde niet eten. Direct diezelfde dag ben ik met hem naar de dierenarts gegaan, hij kreeg medicatie en voelde zich de volgende dag alweer prima.
Misschien lees ik je bericht niet goed, maar het staat er net alsof je een week met een zieke hond gezeten hebt (de 2e keer) en dan naar de dierenarts bent gegaan of dat het toen pas grondig behandeld is?

Als dat zo is, dan denk ik dat daar het probleem zit en niet in de voeding.
Als onze hond beroerd is dan is er iets aan de hand en dan ga ik direct naar de dierenarts, liever te vaak dan te weinig....
Overigens las ik daarna van veel honden die last hadden van een vergelijkbare infectie en afhankeljik van het tempo waarin ze naar de dierenarts waren gegaan en de mate van medicatie, varieerde de klachten.
Laatst gewijzigd door Borke op wo 06 apr 2005, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#298774
isabelle schreef: Als ze bij mij een keer niet eten dan ga ik echt niet naar de DA meteen, dit geldt ook voor als ze een keer diarree hebben of als een keer overgeven....Ik hou ze natuurlijk wel goed in de gaten en of ze koorts krijgen etc. Duurt het langer dan een paar dagen dan ga ik ook altijd naar de DA, maar nooit meteen (of de symptomen moeten zo erg zijn).
Als onze hond (veelvraat) niet eet, dan is hij dus flink ziek en dat zie ik als een ernstig signaal en dan ga ik direct naar de dierenarts.
Ik wil het risico niet lopen dat ik er laat bij ben en dat herstel langer duurt en dat mijn hond aan een infuus moet of iets dergelijks.
Wij hebben een fantastische dierenarts waar ik veel van leer en zo weet ik voor een eventuele volgende keer steeds weer beter waar ik op moet letten.
Door isabelle
#299351
Ik heb altijd zoiets van 'ik ben ook wel een keer een dagje niet lekker' ofzo en dan sta ik ook niet meteen bij de dokter. Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn honden. Zodra er iets ernstigs is sta ik ook meteen op de stoep maar voor kleinigheden, nee dan wach tik effe af. Ik heb nog steeds vertrouwen in het zelfhelende vermogen van een dier/mens.
Door LunaDorisRoxy
#299650
Ten eerste, hartstikke fijn dat alles weer goed is gekomen met je hondenkind.

Toen ik je verhaal las dacht ik :

Wat natuurlijk ook mogelijk is, dat de honden tijdens de wandeling ( los - loop ) iets hebben gedronken of gegeten, wat niet opgemerkt is .

???

De honden vinden de meest rare dingen op straat interessant en veroberen het als een delicatesse....

Ik zal ook niet gelijk denken aan de maaltijd die je ze heb voorgezet...

Je weet maar nooit.
Door pippie
#299663
Ik had er hier vandaag twee aan de braak na het eten van vis, 100% zeker weten dat die vers was maar die van mij struinen alle struiken af in het bos en ik weet ook niet altijd wat ze stiekum naar binnen werken ::)
Door puk24
#300151
Hallo mede dieren liefhebbers,

Ik ben hier nieuw en was jullie berichtjes aan het lezen.
Ik was eigenlijk wel een beetje verrast over het eten wat jullie de honden geven.

Zelf had ik nog nooit gehoord van barf.
Maar wat ik me afvroeg, krijgen de honden dan nog wel de juiste stoffen binnen??
Door pippie
#300272
Lupa schreef: natuurlijk krijgen ze de goeie stoffen binnen!! ik zorg goed voor mijn honden ;)
het gaat erom dat je goed varieert, goed lezen in de menus afdeling en in de bibliotheek, dan kun je lezen wat het inhoud
Mijn honden krijgen alles binnen wat ze nodig hebben, ze eten nog gezonder dan wij ;D ;D ;D
Door the dude
#302672
pippie schreef: Mijn honden krijgen alles binnen wat ze nodig hebben, ze eten nog gezonder dan wij ;D ;D ;D
Ja hier ook !

Voor mezelf bestel ik een shoarmapizza, en paco eet een uitgebalanceerd menu :-)
Door Lizzy
#302691
puk24 schreef: Hallo mede dieren liefhebbers,

Ik ben hier nieuw en was jullie berichtjes aan het lezen.
Ik was eigenlijk wel een beetje verrast over het eten wat jullie de honden geven.

Zelf had ik nog nooit gehoord van barf.
Maar wat ik me afvroeg, krijgen de honden dan nog wel de juiste stoffen binnen??
Hallo, ben je er nog of met de schrik vertrokken? ;D

Maar op jouw vraag of mijn hondjes dan wel de juiste stoffen binnen krijgen: ehh, wat eet jouw hond? Brokken? Krijgt hij daarmee de juiste stoffen binnen?

Ik zal je een greep uit het eet-leven van mijn honden geven. En als je dat visualiseert, dan denk ik dat je ziet dat mijn honden inderdaad alles en meer binnen krijgen!

Maandag. We beginnen, voor de wandeling met een paar rijpe peertjes. Die hadden we toevallig over. Na het wandelen ieder een kwart (ik heb 2 honden) parelhoen (van een hele parelhoen). 's Avonds ieder een paar flinke stukken pens, met gepureerde groentes (waar o.a. in zit : waterkers, andijvie, worteltjes, bietjes, alfalfa-spruiten, witlof, peterselie, bleekselderij, pompoen, paksoi, knoflook, gember, verse tijm). Hier aan toegevoegd wat visolie. Daarna een lamsrib met vlees.

Dinsdag. Kippenvleugeltjes met een eetlepel kwark. Dat is het ontbijt van vandaag. 's Avonds groentemix (als boven) met rundvlees en gemalen rauwe zaden en noten (pompoenzaad, sesamzaad, walnoot, hazelnoot). En ieder een eitje, rauw, met schil als topping. Aan toegevoegd is hier: chlorella.

Woensdag. We beginnen de dag maar weer eens met wat kippenkarkassen, overgoten met een theelepeltje tarwekiemen. 's Avonds een groentemix (als boven) met kippenlevertjes, runderhart, lamsniertjes. Daarbij ieder 2 eetlepels kwark. Als toetje een kaal geitenribje. Toegevoegd: visolie.

Dit zijn zo maar voorbeeldjes van drie daagjes. Maar ik durf met een gerust hart te zeggen dat mijn honden wel alles binnen krijgen en buitengewoon gezond eten!
Door rees
#304131
Ben soms langer voor de honden bezig met eten
dan voor ons zelf :)
Door Peet
#304186
rees schreef: Ben soms langer voor de honden bezig met eten
dan voor ons zelf :)
;D ;D Hier ook...en ik maak trouwens eigenlijk nooit voorafjes en toetjes voor onszelf. :-[...maar Beau en geen toetje? Neeeee, dat kan niet ;D
Door amber2
#304424
Maar om even op het onderwerp terug te komen, het zou toch ook kunnen dat het door het eten (in dit geval dan botten) komt? Dat kan je toch nooit helemaal uitsluiten, of wel? Het blijft nou eenmaal toch rauw spul wat al een hele reis gehad heeft van slachterij naar opslag naar supermarkt/slager. In principe gaat dat natuurlijk meestal goed en in principe kan je hond ook wel tegen een stootje (zeker als hij al lang Barft). Maar als hij net een dipje in z'n weerstand heeft, en als er net een bepaalde bacterie/virus op het vlees/botten zit die er anders niet op zit, dan kan dat toch ook de oorzaak zijn? Zoals er hier gereageerd wordt lijkt het net of dat niet mogelijk zou zijn... Maar natuurlijk kan het net zo goed een andere oorzaak hebben hoor! Maar het is toch zeker niet overbodig lijkt mij als je zoiets hoort of zelf meemaakt om eens kritisch de adressen waar je je vlees/botten haalt te bekijken. Bij de ene slager/slachterij (of producent van kvv) zal het er hygienischer aan toe gaan dan bij de ander...
Door isabelle
#304753
Ik denk dat het sowieso moeilijk is om de precies te weten waaraan het ligt. Im haal normaal gesproken mijn kippen uit het noorden en dit keer was het kip uit Antwerpen. Het zou kunnen want mijn beide honden hebben dit gegeten, maar zeker weten doe je het nooit.

Gr. Isabelle
Door rees
#305070
isabelle schreef: Waarom weet ik zelf ook niet goed. Misschien omdat ze allebei precies hetzelfde hadden ???

Maar ze waren toch niet op het zelfde moment ziek
of bedoel je dat ze alle twee het zelfde gegeten haden dat ze ziek werden :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door