Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door the dude
#297247
Lizzy schreef: Ik geloof dat de meeste het niet zo'n interessante discussie vinden....... ;D
Dat idee krijg ik ook ja... ;) ;D
Door Elizaw
#300945
Hallo,

Ik wil mijn ervaring nog wel even melden, ik heb dus koekjes gebakken met spekvet. Ten eerste heb ik maar ongeveer 6 eetlepels gebruikt, het ging mij meer om de geur ;D en ten tweede heeft mijn hond en de hele buurt :-\ze gegeten en er is niemand ziek van geworden ;D
Ik vond het wel weer eens een leuke afwisseling ;) ;)

Groetjes,
Bep
Door 202spots
#300969
Lizzy schreef: Het is waarschijnlijk een Amerikaans koekjes recept (hoewel je dat aan Cujo zou moeten vragen). En in Amerika voeren ze ook rauw varkensvlees dus waarom geen spekvet. Ik heb overigens niks tegen op een beetje spekvet, als je dat zou willen gebruiken. Spekvet is verhit geweest (volgens mij - en anders zou je het moeten verhitten)
Ik zie nu pas de topic....als het 'n amerikaans recept is,dan word er met spekvet, waarschijnlijk "bacon grease" bedoeld.
Als ontbijt word hier veel uitgebakken ontbijtspek gegeten,die plakjes "spek" word in de koekepan of magnetron gebakken,de vet van de spek word door de verhitten dan vloeibaar,en wanneer de spek "uitgebakken" is,dan giet je de nog heet en vloeibare spekvet in 'n leeg blikje of potje,wanneer de vet afkoeld dan word het harder,net als pakje boter of zo.
Meestal word de vet weggegooid,maar je kan het ook als vet in andere gerechten gebruiken.Omdat het eigenlijk echt VET is,heeft het natuurlijk ook veel calories en is ook niet echt gezond.
Maar om 'n beetje in hondenkoekjes te gebruiken zie ik ook niks verkeerds mee hoor.
Ik doe 'n heel enkel keer ook wel is 'n klein beetje door de bak met eten,als er iets niet is wat ze echt lekker vinden dan geeft de bacon grease er wel 'n lekker smaakje aan,maar 't gebeurd niet vaak dat ze iets niet eten....kan ook gegeven wanneer ze beetje laxerend middeltje nodig hebben....
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 10 apr 2005, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door