Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#295996
Lizzy schreef: Ja, ik snap helemaal dat het een ander verhaal wordt wanneer je zelf een van die statistieken wordt. Natuurlijk schrik je je te barsten en natuurlijk staan er geen ribben meer op het menu (of andere harde botten).

Ik vind het ook niet erg. En ik snap het. En ik vind het ook prima dat je daar openlijk over praat. Maar ik vind het ook goed om de 1700 leden + gasten beide kanten van het verhaal te laten zien. Ja, het is fout gegaan bij Kuma en nee, dit is niet iets wat vaak gebeurd. En ja, het zou je maar gebeuren.

Laatst zei iemand tegen mij "nou, dit is natuurlijk wel slechte reclame voor BARF en niet fijn dat het op jouw forum breed wordt uitgemeten want zo zullen mensen geen ribben/botten meer durven voeren". Ik heb geantwoord dat ik geen lijst/forum zou willen zijn waarbij dit soort dingen in de doofpot worden gestopt. Er zitten gewoon risico's verbonden aan het geven van (harde) botten. Klaar. Daar hoeven we onze kop niet voor in het zand te steken. En ik vind het alleen maar best dat er mensen zijn die ze niet meer durven te voeren. Als je er niet 200% achter staat, achter hetgeen wat je voert, dan kun je het beter niet voeren.....!

Maar goed, om het geheel weer in perspectief te brengen: brokken voeren is uiteindelijk gevaarlijker. En buffelhuid en die gerookte bottentroep van de dierenwinkel voeren: is statistisch gezien volgens mij veel gevaarlijker. Alleen is dat algemeen aanvaard wanneer het mis gaat. Geen enkele dierenarts die jou een grote bek durft te geven wanneer je hond op 1 haar na dood is door een buffelhuid. Want het is algemeen aanvaard, je koopt ze op iedere hoek van de straat en buffelhuid vormt geen bedreiging voor de brokken-maffia.....


Mijn dierenarts is een lieffie en geeft nooit een grote bek en op zich staat ze niet negatief tegenover barfen dus wat dat betreft is ook niet iedere dierenarts hetzelfde. Ik weet zeker dat ze zich nu helemaal aan het inlezen is over het onderwerp barfen
#297124
Ik vind het hel erg wat er met Kuma is gebeurd maar ik geef er geen bot minder om . Het geval met Kuma is een uitzonderlijk iets , en ongetwijfeld zullen er mensen zijn die anti vers zijn die dit aangrijpen om een wapen te hebben en te kunnen zeggen zie je wel dat het gevaarlijk is die botten.
Prima het is prima te weerleggen, ik denk overigens dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest waardoor dit bij Kuma is gebeurd, mar ik begrijp ook heel goed dat je heel voorzichtig zult zijn met welke botten je voert. Ik weet wel zeker dat er veel fabrieks voer is wat 1000 keer meer gevaarlijk is voor de hond dan dat er iets mis gaat met een gewoon rauw bot. Ik heb bijna een teef verloren die de moord stak in brokken, ik ging haar laten dekken in Frankrijk en de fokster daar gaf haar een bak brokken, ze nam een paar grote happen en begon te gorgelen en te schokken , ze heeft een paar flinke dreunen op haar rug gehad en ze heeft een soort van heimlich gehad en toen begon ze brokken in de rondte af te vuren, met iedere hoest vlogen de brokjes om je oren :-\ ik bedoel maar , dagelijks eten hele volkstammen honden brokjes , en die van mij legt bijna het loodje
#297877
tja dat is het leven he? Mijn nichtje is omgekomen samen met haar vriend en nog een paar vrienden van hen in een vreselijk autoongeluk. 5 jonge mensen van 16-18 jaar in 1 klap dood. Toch rijdt heel onze familie nog auto. Je kan en mag jezelf niet gek lopen maken van angst als er wat misloopt. Een gezonde oplettendheid vind ik met botten zeker aangewezen, maar angst? Nee dat heb ik niet. Het heeft geen zin om bagn te zijn voor alles wat kan mislopen in je leven.

Wil niet zeggen dat ik het heel erg voor jou en je hondje vind he Helen!
#297951
Helen ik begrijp heel goed dat jij geschrokken bent van het geven van botten ;), en dat je nu ook heel voorzichtig aan gaat doen :D. Maar wij het mij om ging hoe groot is de kans dat het mis gaat. Er zijn weer een heleboel nieuwe leden bijgekomen die net begonnen zijn met barf die misschien nu zoiets hebben van botten o nee dat gaat fout :-\. En dat kan natuurlijk altijd maar de kans is en blijft klein ;D. Wij geven Cujo ook nog steeds zijn botten en hij geniet er met volle teugen van :).
#297987
Snap ik allemaal. Balou krijgt ook nog steeds botten, maar zoals eerder gezegd. Ik pas veel en veel meer op. Want als het fout gaat is niet eventjes iets mis, maar fors mis. Ook Kuma zal weer botten krijgen, maar dat kan pas over aardig wat weekjes.
#298212
Helen schreef: Snap ik allemaal. Balou krijgt ook nog steeds botten, maar zoals eerder gezegd. Ik pas veel en veel meer op. Want als het fout gaat is niet eventjes iets mis, maar fors mis. Ook Kuma zal weer botten krijgen, maar dat kan pas over aardig wat weekjes.
Het komt helemaal goed met jouw rakkers ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door