Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#290617
Hoe pakken de mensen met meerdere honden het aan als het etenstijd is en ze botten krijgen?

Wij hebben nu een hond en die eet of in de tuin of op de (wasbare) deurmat zijn botten op in zijn eigen tempo. Als hij het bot laat liggen, dan haal ik het weg, dus hij blijft er wel bij om het op te eten.

Krijg je problemen als de honden ieder hun portie in dezelfde ruimte krijgen?
Zo nee, hoe voorkom je dat dan?
Zo ja, hoe los je dat dan op?
#290618
Nee, ik heb hier 12 honden en ieder krijgt gewoon zijn eigen bot en bak voer, er wordt niet om gevochten ;) en ik heb er eentje in de bijkeuken, eentje in de hal, twee in hun bench en de rest gewoon in de huiskamer
#290619
AstridStraver schreef: Hoe pakken de mensen met meerdere honden het aan als het etenstijd is en ze botten krijgen?

Wij hebben nu een hond en die eet of in de tuin of op de (wasbare) deurmat zijn botten op in zijn eigen tempo. Als hij het bot laat liggen, dan haal ik het weg, dus hij blijft er wel bij om het op te eten.

Krijg je problemen als de honden ieder hun portie in dezelfde ruimte krijgen?
Zo nee, hoe voorkom je dat dan?
Zo ja, hoe los je dat dan op?
Ik voer mijn honden nooit in dezelfde ruimte. Ik wil alle mogelijkheden die een conflict zouden kunnen creeren vermijden. Ik voer ze gewoon na elkaar. Eerst Balou, die hoger in rang is en dan Kuma.
#290623
Ik heb twee honden en ik had er eerst drie. Als mijn honden een bak vlees/groente + bot krijgen, dan eten ze dat op hun rubber matje. Daar krijgen ze dus hun bak vlees (+groente) en hun botje. En daar komen ze niet vanaf totdat ze klaar zijn met eten. Als de een klaar is en de ander nog niet, dan zorgen we dat ze niet bij de ander gaan lopen stelen.

Als we zometeen onze derde truffel (pup) erbij krijgen, dan gaat de pup eerst met haar lekkers in haar bench. Op hetzelfde kleedje (rubber) als waar Brutus en Pinkel (en voorheen Whoofer) ook op eten. Ze leert dan dat de bench geweldig is (voerplaats) en ze leert dat het alleen eten geblazen is OP het kleedje en niet naast het kleedje.

Overigens heeft onze grootste rakker wel eens geprobeerd om met zijn botje in een, met flees bekleed, biabed te gaan liggen. We hebben hem terug gestuurd naar zijn kleedje ("op je kleedje") en het biabed even op z'n zijkant gezet. Dat doet hij niet meer hoor, hij blijft nu ook netjes op z'n kleedje.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 29 mar 2005, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#290628
Wij hebben er 8 en die worden allemaal tegelijk in de keuken gevoerd. Het levert nooit problemen op. Ieder heeft zijn eigen vaste voerplek en daar wijken ze zelden vanaf. Botten krijgen ze alleen buiten in de tuin zodat iedereen een eigen plek kan zoeken en ver uit elkaars buurt kunnen eten.

En zo groot is onze keuken ook weer niet, ik denk iets van 20 vierkante meter en daar eten ze dus met zijn allen.
#290629
Wat zijn dat voor rubber kleedjes Lizzy?
Waar laat jij ze als het geen etenstijd is?

Jouw systeem lijkt me wel een aardige.
Borke weet ook dat als hij in de kamer eet, het alleen op de deurmat mag, verplaatst hij het, dan haal ik het weg (makkeljk zo'n hond die je gewoon zijn eten af kunt pakken).
Ik zorg er wel voor dat de katten niet proberen om zijn vlees te pikken, zodat hij rustig kan eten.
#290636
Gewoon vlees krijgen ze ieder in hun bak, in de gang/keuken, maar wel een eindje uit elkaar. En ik blijf er altijd bij...maar da's meer omdat Sophie nogal een trage eter is...die neemt een hapje, drentelt er mee weg, eet het rustig op, drentelt weer terug naar de bak, neemt nog een hapje...etc.etc. Ted heeft alles binnen een nano-seconde op en zou dan nog best wat van Sophie lusten ::) Als ik niet uitkijk schuift ze zo een pond vlees naarbinnen 8)

Botjes krijgen ze apart...Ted in de bench, Sophie op een handdoekje in haar bench. Op de een of andere manier wil Sophie geen botten in de bench, dan begraaft ze ze en taalt er niet meer naar.
Door gonny
#290638
Boris zn bak staat bij de schuur, Sindy eet in de keuken samen met Mientje....botten eten ze in de kamer en daar gaan ze wel eens mee wisselen ...totdat Sindy dat écht niet meer wil....en dan blijven ze ieder op het eigen plekje liggen.... ;)
#290658
Eten doen ze gewoon pal naast elkaar in de keuken,tenzij het pens is en Johan nog moet eten dan krijgen ze het buiten ;)
Botten geef ik gewoon, en ieder zoekt zijn plekje zelf wel uit,soms in de woonkamer op het blauwe tapijt :-\ en soms in de gang,nooit ruzie over gehad.
Vroeger begon Nick nooit aan een bout en wachtte totdat Lana hem half op had,dan jatte hij die en Lana kon weer aan de nieuwe beginnen,(gek he dat ze te dik is) :-\.
Mocht er iets op de vloerbedekking zitten,doekje erover en klaar is Greetje ;D
#290670
AstridStraver schreef: Wat zijn dat voor rubber kleedjes Lizzy?
Waar laat jij ze als het geen etenstijd is?
Het zijn rubber ondertafellakens die ik bij de VEN heb gekocht. Ik denk dat de Marko ze ook wel heeft. Ze worden verkocht per meter. Zie hier een foto van onze hond met kleedje:

Afbeelding

Na het eten worden de kleedjes in de was gedaan en daarna gaan ze in de droger (op lage temperatuur).
#290675
We hebben voor de teckels allemaal een bench, daar eten ze in. Verder worden ze niet gebruikt. We doen dit omdat we twee keer een flinke vechtparij gehad hebben om het eten. Ruw haar reckels zijn dan niet erg makkelijk. De grote hondenn hebben op de deel een eigen ren en krijgen daar hun eten.
#290693
Ik heb er op het moment 3. Als ze gewoon hun kvv krijgen, krijgen ze dat ieder op hun eigen plek (1 bij de voordeur, 1 in de centrale hal en 1 in haar eigen "kamer"). Krijgen ze een bot of een lap vlees o.i.d. dan gaan ze gewoon met hun 3tjes op een kleed (ja, naast elkaar) en eten ze elk netjes hun eigen stuk vlees / bot op en gaan ze van het kleed af zodra ze klaar zijn. Maar ik blijf er wel bij zitten om te voorkomen dat ze van elkaar jatten en dan evt. gaan vechten.
#290708
Hier ligt de een op het ene matje en de andere op het andere matje, telkens op dezelfde plek zodat ze weten wat de eigen plek is.
Ik hou het wel in de gaten maar ze hebben nog nooit ruzie gehad.
Zomers geef ik het buiten.
#290794
Met gewoon voer in een bakje wat ze zo weg kunnen happen dan gaat bunny apart want anders wordt het vechten, zij is heel snel klaar en wil dan het andere voer ook hebben, maar met botten is het anders, dan staan ze allemaal netjes te wachten , ik geef ze hun bot en ze lopen ieder naar een eigen plekje en dat was het.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door