Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2395707
Ik zit me weer te bedenken hoe ik het deze vakantie ga doen. Vorig jaar had ik voor Lobbes alle organen gedroogd en voor de eerste 2 dagen bevroren spiervlees en vleesbot mee genomen. De rest van de dagen heb ik daar wat in de supermarkt gekocht, maar zat er nu eigenlijk over te denken om alles te drogen?

Of is dit niet zo goed idee?

Hoe doe jij het en als je droogt wat droog je dan allemaal? Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.  :biggrin2:
#2396177
Ik nam ook altijd voor de eerste dagen KVV in koelbox bevroren mee. In frankrijk heb je in de grote supermarkten een afdeling hondenvlees, met vlees, orgaan etc alles vers.
Kipje, gehakt en je hond is tevree. Wij eten ook niet helemaal volgens de schijf van 5 op vakantie.

Gr. Nicolette
#2396202
De allereerste keer dat barfende Pike mee ging naar het buitenland heb ik gedroogd orgaanvlees meegenomen. Ik was bang dat ik niets kon krijgen (Denemarken). Nu weet ik dat ik wel het een en ander voor de honden kan kopen, dus gedroogd neem ik niets meer mee. Wel is het zo dat het een stuk duurder is, dus verleden jaar heb ik een electrische koelbox gekocht en voor 6 dagen barf voor 3 honden meegenomen. Daarna kocht ik ter plekke bot , spier- en orgaanvlees. En aangezien verleden jaar én dit voorjaar op dag 6 alles nog super rook neem ik volgende keer voor 8 dagen mee. Als het weer niet te warm is blijft het in de koelbox namelijk onder nul.  ;)
#2397086
Ik heb orgaan, spiervlees en bot gedroogd voor de zekerheid (of voor de eerste dagen en daarna hebben we vast wel ergens een winkel ontdekt waar we kip of zo kunnen kopen.) Ik heb dit wel vacuum verpakt. Maar met een vrij goedkoop machientje dus trekt niet super vacuum maar aangezien het ook al gedroogd is, zou het geen probleem moeten zijn. (vacuum neemt het minder ruimte in beslag dus dat is ook wel prettig  ;))
Het konijnkarkas had eigenlijk nog wat langer moeten drogen dus dat is nog niet helemaal ingedroogd dat leg ik daarom voor de zekerheid daar wel in de koelkast.

Een electrische koelbox kunnen we niet meenemen daarvoor hebben we niet meer genoeg ruimte in de auto (of we moeten de hond thuislaten maar ja da's nou ook weer niet de bedoeling  ;D )
#2397228
Ja ik lees hier dat vele van jullie eigenlijk toch ook wel het zelfde doen als ik.
Ik ben al een aantal jaren naar Frankrijk geweest met de hond en daar kun je gewoon goed te eten krijgen voor hem. Natuurlijk ben ik dan ook wel wat makkelijker dan thuis. Die 2 weken maakt het niet zo uit, maar dit jaar gaan we misschien een keertje niet naar Frankrijk dus zit ik me af te vragen of ik niet alles moet drogen.

Spiervlees en organen is natuurlijk niet zo'n probleem, maar hoe doen jullie dat met vleesbot? Een kippevleugeltje kun je wel drogen, maar alleen maar kippenvleugels drogen vind ik dan ook weer niet wat. Dat zijn ook meestal wel de producten die makkelijk in een supermarkt vers te krijgen zijn.

Jullie nog andere ideeen voor het drogen van vleesbot?
#2397395
In Denemarken en Zweden barfen we gewoon. Soms zit er dan wel gemalen spiervlees bij, maar er is altijd bot en orgaan en vis en eitjes te koop. Ook al is het bot soms eenzijdig, kip vormt meestal de hoofdmoot naast soms lamsrib of hertennek (die ze thuis niet krijgen) maar dat compenseren we dan thuis wel weer. 
#2401067
MarijeEnBoomer schreef: Als ik weet dat ik vanalles kan krijgen zoals in Frankrijk neem ik niks mee.
Met kamperen in Scandinavië had ik K9 mee! Ideaal!
Ik heb even ziiten googlen op K9 voer, maar dat moet je dan in warm water laten wellen of zo? Volgens mij is dat wel heel duur of niet?
#2401194
Lobbes2009 schreef: Ik heb even ziiten googlen op K9 voer, maar dat moet je dan in warm water laten wellen of zo? Volgens mij is dat wel heel duur of niet?
Het is niet goedkoop nee!
Ik welde het niet in water! Ik gaf er vers drinkwater bij!
Het was vooral erg praktisch! Een mini koelkastje met 6 mensen en een hond terwijl je kampeert is niet optimaal  ;)
Ze kreeg zo nu en dan wel iets als ik het makkelijk kon krijgen en die dag kon voeren!
#2403219
Ik ben kort geleden begonnen om allerlei vlees en bot te drogen in een kastje wat ik vliegvrij heb gemaakt. Ik droog het dan gewoon in de buitenlucht dus kan je niet zeggen hoe lang je het in de droger moet drogen. Ik heb tot nu toe wat bot betreft konijnkarkas en kippenvleugels op deze manier gedroogd. Heb er al eerder een berichtje over geplaatst. Maar als je het in een droger wilt drogen (wel oppassen dat de temperatuur niet te hoog wordt) kun je van alles proberen te drogen. Konijnkarkas kun je gewoon in twee stukken knippen dan past het misschien wel in de droger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door