Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#21128
Anna schreef:

Ja, maar ik had ze opnieuw gesteld naar aanleiding van een discussie in een andere thread over koolhydraten. Ik dacht dat jullie misschien ook daarover van mening veranderd waren. Mijn vraag was toen: een vleesloze dag (ik bedoel geen vastendag) is een koolhydraatrijke dag... en is dat wel zo goed?
Soms hoor ik ook dat men dmv een vleesloze dag (maar dus geen vastendag) het spijsverteringsstelsel van de hond wil laten rusten. Eigenlijk wel vreemd als dat spijsverteringsstelsel op het eten van vlees is ingesteld, zoals je van een carnivoor zou verwachten. (Een vastendag begrijp ik wel.)Anna.
Hoi Anna, nou ehhh, ik ben eigenlijk wel van mening veranderd. Nu doe ik met mijn honden ook geen vastendag omdat Whoofer daar ziek van wordt, maar ik voer ook niet meer 1 dag per week vegetarisch. Ondanks alle goede dingen die JdBL geschreven heeft over granen, beviel het mij (of mijn honden) toch niet. Ik vond dat ze erg hongerig waren die dag (en dat bekomt Whoofer slecht) en ik vond ook dat de hoeveelheid oorsmeer van Whoofer weer toenam en ik vond dat mijn honden weer meer gingen stinken van de granenpap en granen/bonenschotel.

Mijn honden krijgen dus 7 dagen per week vlees en nauwelijks koolhydraat. Ik geef wel tarwekiemen en haverzemelen als ruw-vezel over de kipkarkassen en ik geef dit ook vaak over de lams/geitenribben.

Groetjes, Lizzy
#21196
Hey Lizzy,

Bedankt voor je antwoord!! 8)
Zal ik dan ook maar van mening veranderen? :-\ ;D
Ik voer intussen in elk geval veel minder granen dan een tijdje geleden. Maar ik weet het niet meer, hoor.
Is er iemand op dit forum die nog wel helemaal overtuigd is van het heil van granen? Let me know...

Groetjes,

Anna.
#21287
Lizzy schreef: Jammer dat er dierenartsen zijn die eigenlijk niet van dieren houden... Mmmmm, misschien zijn motivatie om zulke domme dingen te zeggen. Misschien tevens zijn reden om zich geen sikkepit in voeding te verdiepen....

Jammer dat deze dierenarts Henk Lommers wel met z'n kop op T.V. komt en de macht heeft om over voeding te praten, terwijl hij deze onzin uitkraamt :-\
Welk effect heeft dit op de kijkers met honden vraag ik me af :(
#22941
Truus.P schreef:

Jammer dat deze dierenarts Henk Lommers wel met z'n kop op T.V. komt en de macht heeft om over voeding te praten, terwijl hij deze onzin uitkraamt :-\
Welk effect heeft dit op de kijkers met honden vraag ik me af :(
Wordt het blijkbaar dus toch tijd voor een tv-optreden van ons aller Lizzy + Paul + Roger ;)
#22942
Ja, lijkt me leuk hoe Roger z'n vleeskuil en pens-emmer op tv laat zien :). Niet doen hoor, Roger, volgens mij is het overgrote deel van de brokken-gevers hier nog niet klaar voor ;D. Heb je hier trouwens foto's van? Ik ben er wel erg benieuwd naar.
#22973
Ik voer nog wel een maaltijd een 7 vlokken mix en dat bevalt prima. Ze vindt het heerlijk en ik vind het goed om een keer in de week een koolhydraten maaltijd te geven. Verder merk ik er niet aan dat ze er hongerig van wordt.

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door