Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#287157
Onze boxers hebben alle drie met veel smaak Carnibest gegeten. Helaas gegeten want het teefje blijkt na een jaar allergisch te gaan reageren... Vreemd vond ik omdat het juist voer is waar de meeste honden die van brokken af komen goed op reageren! Zij heeft haar hele leven op Cavom gestaan tot dat ze met 4 jr bij ons kwam wonen zo'n jaar geleden toen is ze op vers vlees gegaan. Is de samenstelling van Bibi en Carnibest hetzelfde? Ik weet niet waar ze precies allergisch op heeft gereageerd dus barfen is dan ook lastig... Heeft iemand tips?? Mijn vriezer ligt nog vol carnibest :(
Door romila
#287184
Ja na verloop van tijd pas allergisch worden dat kan....maar met dit voer vond ik dat wel heel raar!! (Sommige mensen hebben jaren honden of katten en worden er later pas allergisch voor, je kan een allergie "opbouwen") Ze kreeg steeds allemaal bulten eerst anderhalf uur na het eten, later steeds sneller. Eerst alleen op d'r rechterhelft, later steeds verder over het hele lichaam. Het trok wel weer weg na verloop van tijd maar na het eten kreeg ze het steeds weer. Echt zielig, ze was ook niet happy dan.
Door romila
#287187
Als ik er precies achter wilde komen waar ze allergisch voor was moest ik haar op een dieet van rijst en een eiwitbron zetten dat ze nog niet gehad had... Heb ik toen niet gedaan, op het DD voer van Hills doet ze het goed...maar ja voer liever vers dus wellicht moet ik dan toch haar op dat dieet gaan zetten :( en het echt uitzoeken.
Door Lizzy
#287190
Heb je al Carnibest Eend en Rijst geprobeerd? En volgens mij heb je meerdere honden? Dan kun je de andere Carnibest toch gewoon aan hen opvoeren? Ik denk toch dat je moet proberen te achterhalen waar ze dan slecht op reageert. Om dat te achterhalen kun je ook een week of 6 a 8 Carnibest Eend en Rijst. Kijken hoe dat valt.
Door romila
#287199
Nee die variant heb ik nog nie geprobeert omdat ik het dat toen op dat moment wel erg prijzig vond....en de andere wel vlees en haar niet vonik wel zielie voor haar! :'( Was ook bang dat ze dan niet zou willen eten. Maar ja de vriezer moet toch ook een keer leeg en wil mijn dieren liever op het vlees hebben.... Denk je dat als ze 6 weken dat krijgt en er niet op reageert dat het dan goed blijft gaan? Als het dan goed gaat weet ik niet of ze op kip of rund reageert. Dat moet ik dan daarna weer testen...
Door Lizzy
#287212
Tja, ik weet niet zo goed wat je zou willen... Wil je weten waar ze allergisch voor is? Heb je zelf al een idee? Of wil je gewoon een ander voer proberen om te kijken of ze het daar beter op doet?

Bibi en Carnibest hebben overigens niet dezelfde samenstellen.

Ik denk niet dat het moeilijk is om zelf te gaan samenstellen trouwens. Maar goed, het makkelijkste is natuurlijk sowieso (of je nu zelf gaat samenstellen of kvv wilt blijven geven) om te achterhalen waar ze allergisch voor is.
Door romila
#287312
Wat ik wil....
Ze staat nu op de Hills DD brokken, doet ze het goed op maar ik wil liever vlees geven... Dus wat ik ga doen is haar op de eend/rijst zetten als het daar ook weer fout op gaat ga ik uitzoeken waar ze precies allergisch voor is. Klinkt dat goed?
Wat is precies het verschil tussen bibi en carnibest? Heeft bibi ook zo'n eend/rijst variant?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door