Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Vivianneb
#2403133
Voor Cailean zijn alle soorten vlees en vis om te huppelen... maar die huppelt ook als hij weer eens de kattenbak is ingedoken. Dus ik ben eruit dat hij gewoon geen smaak heeft...

Voor Jiro is het (hele) konijn, (lams)pens, boekmaag, haas en hertenribben die hem doen laten stuiteren. Maar wilde fazant, vis (alle soorten blieft hij echt niet.. ), wilde eend en duif laat hij toch echt staan.. oh en kangaroe..
Door Barf
#2424070
Wat ze hier echt allemaal eten is lamspens, voor de rest is het wisselend wat de dames en heren lusten.
Snowflake probeer ik nu van pup af aan aan alles te wennen en tot nu toe vind ze ook nog alles lekker, hoop dat dit zo blijft ;)
Door bahatiboerboels
#2424684
Hier eet mijn boerboel van 15 maanden helaas ook niet alles! :'(

Heb net een nieuwe vriezer erbij en dacht lekker te gaan barfen.

Nou hij lust nu dus al geen eendenekken(heb ze vandaag fijngemalen).
Kippenekken gaat wel weer aardig. ;)

Lamspens gaat ook niet van harte en groente is een drama. >:(

Gelukkig eet mijn teefje van 6 maanden wel alles. :biggrin2:
Gr.Patricia
Door tomcat
#2425475
Onze kat vreet werkelijk alles, alleen van hele sardientjes wordt hij sinds kort telkens kotsmisselijk. Hij eet ze op en binnen twee tellen liggen ze er als een stinkende glibberige smurrie weer uit. Sardientjes krijgt hij dus niet meer, maar dat heeft niets met de smaak te maken.  Stukje peer, stukje komkommer, wat gekookte boontjes, bloemkool of broccoli gaat ook met smaak naar binnen. Dat voeren we niet speciaal, maar met een klein kind aan tafel valt er regelmatig iets op de grond  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2428749
[quote="tomcat"]
Onze kat vreet werkelijk alles, alleen van hele sardientjes wordt hij sinds kort telkens kotsmisselijk. Hij eet ze op en binnen twee tellen liggen ze er als een stinkende glibberige smurrie weer uit.

dat is hier met zalmkoppen zo.
Met lijven geen probleem, dus koppen geef ik niet meer
Door Mowgli
#2444699
Mowgli afgelopen week een stukje suikermeloen gegeven. Hij ging helemaal uit zijn plaat en probeerde mijn stuk meloen uit mijn handen te hengelen.

En ik had voor heel veel geld een 200 grams worstje met wilde hazenvlees besteld om te proberen. Getverdegetver wat stinkt dat, maar Mowgli vindt het erg lekker.
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 31 aug 2012, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shanti en co
#2448918
Op vissenkoppen (weet niet welke soort, kreeg het van de visboer) na heeft Shanti nog nooit iets niet gegeten.
Ik heb wel het idee dat ze wild het lekkerst vind, ze was dol op de Lotgering wild en nu op het wilde hertenvlees. Ze is dan nog blijer dan normaal als ze eten krijgt.  :D
Groentemix eet ze ook als het in dezelfde bak heeft gelegen als haar vlees of als er yoghurt/karnemelk doorzit, los lust ze het niet altijd. Bosbessen lust ze ook erg graag, wel handig als je in het bos bent en geen snoepjes meehebt.  ;D
Door Boutje
#2463705
Dat verschilt enorm van hond tot hond hier.
Kippenekken zijn bij bijna iedereen favoriet.
Kwartel bij de shelties, maar de chihuahua's vinden dit maar zo-zo.
Bella lust absoluut geen paard.
Bijna niemand wil lever of nier en ze vissen dit zelfs uit orgaanmix dus als ik orgaan wil geven geef ik ze 's morgens niks, dan eerst orgaan en dan wat bot. (ik voer 2 keer omdat de kleintjes 1 keer niet goed verdragen)
Sherlock en Vivi zijn dol op makreel, Jinn en Laïla lusten het absoluut niet.
konijn is ook maar zo-zo.
Eigenlijk zijn de shelties de makkelijkste eters.
Jinn en Laïla eten wel eens 1 of 2 of... 5 keer niks, maar krijgen dan gewoon terug het zelfde tot ze ten minste iets er van gegeten hebben. Ik heb dit met de chihuahua's ook geprobeerd, maar allebei zijn ze eerder kieskeurig en durven al wel eens na een dag niks eten trillerig worden, die geef ik dus als ze echt niks eten iets kleins anders. En omdat ze wel heel slim zijn en dit door hebben is vooral Bella (die ik nu met de pups al 2 keer een hypo zag doen na niks eten) erg verwend aan het geraken  :biggrin2: >:(
bij kvv is het trouwens ongeveer het zelfde, alleen is darf eco bij iedereen wel geliefd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2463760
Bency lust bijna alles. Alleen wild niet maar wel weer haas/konijn ???
Boy eet nu bio kipkarkas/kipvleugel/nek/parelhoen en eend als karkas. Spiervlees eigenlijk ook alles en orgaan gaat ook steeds beter alleen lever vind ie aangebakken wel lekkerder rauw laat hij het nog wel eens liggen.
Bency vind wortel niet echt lekker en Boy weer wel. En enkel andijvie eten ze ook niet maar met wat andere groente of beetje aardappel weer wel ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2477122
Diva lust  bijna alles, en ook even graag. het enige wat ze laat liggen is het hertenvlees van Jolanda  :-\ Bindi wil dat ook niet :-\
Hert wat van een andere leverancier komt, wil ze wel eten. En soms blijft van een zak wilde eendenboutjes, een boutje liggen. Ik denk dat daar wat mee aan de hand is, ik  haal dat dan ook weg.

Verder heeft Diva  alles even graag,  vis, kip, eens , gans .kalkoen, konijn, noem maar op
Ik denk dat pens toch wel  op een eerste plaats staat  :) Eigenlijk weet ik het  niet echt, het is een heerlijke kostganger  :D
Door TessaThomas
#2479136
Hmm, hier wordt al het botwerk het beste gegeten. Maar niet uit wat voor bot of welke diersoort, eerst valt ze daarop aan. Pens en vis vindt ze ook heerlijk, maar orgaan vindt ze vreselijk. Ze eet het, uiteindelijk, wel op, nadat ze alles 100 keer overhoop heeft gehaald of er niks anders meer is.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2483353
Hier gaat ook alles met smaak naar binnen. Ik zie wel dat ze met Geit, Lam en Paard nét even harder stuiteren cq onrustiger wachten op hun eten. Dól zijn ze er op.
Wild minder. Haas vaak ook even na enige twijfel. Maar op het moment gaat dat goed naar binnen.

En soms wisselt het. Dan wordt er getreuzeld met een runderstrot terwijl die gisteren bijvoorbeeld sneller op was dan ooit. Ik twijfelde heel even of ze hem niet ergens verstopt heeft ;-)

Mijn oudje heeft best wat moeite met de hardheid van lamsribben. Maar ze vindt het zooooo lekker dat ze heel had werkt en knaagt en dubbel en dwars geniet. Zou dezelfde hardheid haas zijn at ze het niet, dat weet ik zeker ;-) Zalmkoppen treuzelt ze ook mee, maar als ik het in hapklare stukken snoei ;-) dan eet ze het graag. Inmiddels koop ik voor haar lijven of zalmreepjes. Wel het goede van zalm, niet de last van harde koppen  :)
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2483381
Ik heb hier 2 kliko's (Ted en Jacky)...die eten echt alles dankbaar op wat eetbaar is  :biggrin2:
Verdragen ook alles!

Dan 2 hondjes die bijna alles lusten, verdragen ook wel alles.

En dan heb ik er eentje (Mika) die eet en verdraagt zeker niet alles, dingen die ie niet zo lekker vind eet ie toch op (maar meer om mij een plezier te doen denk ik wel eens) en dan komt dat er net zo hard weer uit.
Fazantenboutjes heeft ie echt al eens 3 keer uitgespuugd (nadat ie het weer opgegeten had) inmiddels weet ik nu wel een beetje wat kan en niet kan, en dat krijgt ie dan ook niet meer.
Mika kan wel heel goed lama eten, hert gaat ook, rund, paard, soms zalmreepjes, kip ook geen punt, maar laat ik hem geen konijn geven of andere vis bijvoorbeeld, dat komt ook meteen retour, sneller dan je kijken kunt.
Vind het bij die hond wel moeilijk genoeg bot binnen te krijgen, ik kan hem toch niet alleen maar kippebot geven?
Als iemand daar een idee voor heeft hoe ik dat op kan lossen?

Parelhoen hadden we al eens geprobeerd, ging redelijk, maar ik dacht dat is net hetzelfde als kip.
Ben nu aan het denken over haaskarkas o.d. voor die hond.
Ik heb wel eens geitenstukjes van SW gehad, maar dat vond ik zelf heel enge harde botjes die daar aan zaten, voor mij niet echt een optie om dat vaker te geven.

Wat ze hier allemaal erg graag eten is pens, het liefste lams- of geitenpens...hoe harder het stinkt, hoe liever ze het hebben  :biggrin2:
En Kangaroevlees...dan worden de bakjes bijna mee opgevreten.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2483415
Boy is geen makkelijke eter. En die lust nu als bot dus eend,kip,parelhoen en kalkoen. Wel allemaal tam, wild lust ie het niet. Kan je zeggen dat lijkt allemaal op elkaar, maar denk dat er toch wel wat verschillen inzitten wat betreft mineralen en vitamines ect.
En sinds gisteren heeft ie konijn pootjes op was best veel vlees en minder bot. Maar hij at het wel. Dan geef ik er nog een paar kippen vleugels bij.

Boy heeft het echt moeten leren en ik heb dat gedaan door het echt maar 30 sec in de koekenpan te doen. Alle soorten zo'n 2x en nu eet hij het dus helemaal rauw. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door