Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door k9
#286553
isebelhoekstra schreef: Nox eet nu 3mnd energique de laatste maand regelmatig wat extra erbij.
Alles gaat prima, allen de hele pens niet.
O ja, lever vindt ze (nog) niet lekker.
Mijn honden lusten ook geen rauwe (kip)lever :-\ Dan snij ik het heeeeeel erg fijn en ik meng het met iets dat ze wel lekker vinden......en dan uuuuuuuuummmh! :P
Ze smulen!!
Ik zou weer proberen met een beetje vuile pens , misschien gemengd met energique of zo, en zien hoe dat gaat.
Door isebekhoekstra
#286602
k9 schreef: Mijn honden lusten ook geen rauwe (kip)lever :-\ Dan snij ik het heeeeeel erg fijn en ik meng het met iets dat ze wel lekker vinden......en dan uuuuuuuuummmh! :P
Ze smulen!!
Ik zou weer proberen met een beetje vuile pens , misschien gemengd met energique of zo, en zien hoe dat gaat.

yep, goed idee
:)
Door Laura2004
#286621
isebelhoekstra schreef: Hoop toch dat het volgende keer wat beter gaat, misschien als ze compleet kan barfen,maar zover zijn we helaas nog niet .
Ik heb nog niet genoeg adressen en beperkte vriesruimte :(

Hoe lang doe je er meestal over om je hond helemaal omgeschakeld te hebben???
Die vraag : hoe bedoel je helemaal omgeschakeld? was dus voor jou bedoeld. Er zaten in eens allemaal berichtjes tussen ::)
Door isebekhoekstra
#286733
Laura2004 schreef: Die vraag : hoe bedoel je helemaal omgeschakeld? was dus voor jou bedoeld. Er zaten in eens allemaal berichtjes tussen ::)
Ik bedoel hoelang duurt het totdat ze alle soorten vlees, bot, groeten,enz. kan eten.
Ik probeer haar vooral heel rustig te laten wennen aan vers vlees en botten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286734
isebelhoekstra schreef: Hoop toch dat het volgende keer wat beter gaat, misschien als ze compleet kan barfen,maar zover zijn we helaas nog niet .
Ik heb nog niet genoeg adressen en beperkte vriesruimte :(

Hoe lang doe je er meestal over om je hond helemaal omgeschakeld te hebben???
Als alles goed gaat 1 dag , en een keertje een beetje diaree is ook geen probleem hoor.
Hier hebben ze trouwens nog nooit diaree van pens gehade , zelfs niet als ze het nog half bevroren opeten.
Door isebekhoekstra
#286781
sylvia schreef: Als alles goed gaat 1 dag , en een keertje een beetje diaree is ook geen probleem hoor.
Hier hebben ze trouwens nog nooit diaree van pens gehade , zelfs niet als ze het nog half bevroren opeten.
Je bent dus van de ene dag op de andere compleet gaan barfen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286784
isebel schreef: Je bent dus van de ene dag op de andere compleet gaan barfen?
Nee, maar het kan voor de honden wel, alleen voor mij niet....snap je hem nog ;D
Ikzelf had niet het vertrouwen dat ik dat goed zou doen dus ben ik voorzichtig begonnen , maar voor de honden is het geen probleem om van de één op de andere dag over te stappen.
Door isebekhoekstra
#286804
sylvia schreef: Nee, maar het kan voor de honden wel, alleen voor mij niet....snap je hem nog ;D
Ikzelf had niet het vertrouwen dat ik dat goed zou doen dus ben ik voorzichtig begonnen , maar voor de honden is het geen probleem om van de één op de andere dag over te stappen.
nou het lijkt me voor die van mij toch niet een goed plan, op brokken deden de darmen het niet best en ze had ook huidklachten. Ik heb haar nu maar eerst op energique nr 4 gezet en toen langzaam wat nieuws erbij.
Als ik te veel nieuwe dingen tegelijk geen krijgt ze vast weer problemen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286813
isebel schreef: nou het lijkt me voor die van mij toch niet een goed plan, op brokken deden de darmen het niet best en ze had ook huidklachten. Ik heb haar nu maar eerst op energique nr 4 gezet en toen langzaam wat nieuws erbij.
Als ik te veel nieuwe dingen tegelijk geen krijgt ze vast weer problemen.
Dat op brokken de darmen en de huid het niet best deden is niets raars, brokken zijn bagger en veel honden lopen er op kapot.
Iedere hond is natuurlijk ook anders, sommige honden moet je gewoon voorzichtig wennen anderen kunnen zo in 1 keer over. Je moet het gewoon op je eigen en de hond zijn tempo doen.
Door isebekhoekstra
#286817
sylvia schreef: Dat op brokken de darmen en de huid het niet best deden is niets raars, brokken zijn bagger en veel honden lopen er op kapot.
Iedere hond is natuurlijk ook anders, sommige honden moet je gewoon voorzichtig wennen anderen kunnen zo in 1 keer over. Je moet het gewoon op je eigen en de hond zijn tempo doen.
ik denk vooral op mijn tempo als ik het aan Nox overlaat vreet ze gewoon alles wat los en vast zit ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286819
isebel schreef: ik denk vooral op mijn tempo als ik het aan Nox overlaat vreet ze gewoon alles wat los en vast zit ;D ;D ;D
Dat is de goeie instelling voor een hond die moet gaan barfen ;D
Door isebekhoekstra
#286841
sylvia schreef: Dat is de goeie instelling voor een hond die moet gaan barfen ;D


Binnenkort een vriezer lekker gevuld met vlees botten.....je kunt haar geen groter plezier doen ;)
Door An
#287007
Ik heb ze hier ook omgeschakeld op 1 dag tijd, nooit problemen gehad, tja ok dunne ontlasting van pens, maar dat blijft bij hen denk ik gewoon. Maar een ribbetje erbij en geen probleem dus ik lig er niet wakker van hoor ;)

Op brokken spuugde Shaggy bijna elke dag en zijn ontlasting was nooit ok, gelukkig zijn er in heel zijn leven hoop en al maar 10 kilo brokken ingegaan end an was ik het al zat dat die arme hond altijd ellende had ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door