Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gonny
#284295
uit wat voor bak geef je te eten?? onze vorige Dog was nml allergisch voor de voerbak!! daarvan kreeg ze die puisten op d'r kin...met een "stenen"? bak was t zo over!! ;)

ik kom nou potverdrie toch niet op t spul waar zo'n bak van gemaakt is..... :-[ ;D iig géén alu of plastic.. ;D
Door Laura2004
#284299
Ik ken een bulletjen (van mijn schoonmoeder) die had ook allerlei rare allergien. Overal rode bultjes in de oren, op haar buikje, onder haar snuitje en die is vers gaan voeren en dat is nu helemaal over. Echt nergens meer last van!
Door Ohana
#284305
Wij geven haar uit een metalen bak eten. a dat zou het ook nog eens kunnen zijn ja. Je gaat vanalles denken he. misschien moetik er gewoon een emmer in hangen. hahahaha.

Groetjes Marieta
Door gonny
#284311
Ohana schreef: Wij geven haar uit een metalen bak eten. a dat zou het ook nog eens kunnen zijn ja. Je gaat vanalles denken he. misschien moetik er gewoon een emmer in hangen. hahahaha.

Groetjes Marieta
maaar ik wil zooo graag de achternaam van jouw dog weten!! ;D
Door Ohana
#284327
Onze dog heet OHANA. Uit de film lilo & stitch (zo heten de katten) Daar wordt gezegd, ohana means family and family means noone gets left behind or forgotten.
We hebben het opgezocht en het betekend echt Familie iin het hawaiiaans. We vonden het wel toepasselijk. Ik heb 2 en een half jaar in het asiel gewerkt dus heb veel honden zien komen en gaan en en die van ons moest blijven dus familie en de dan de katten die naar de film vernoemd zijn.

Groetjes Marieta
Door Ohana
#284358
Je kunt alles beter kopieren en in de adresbalk zetten dan doet ie het wel.

Groetjes Marieta
Door Ohana
#284364
Hier nog een berichtje hahaha. De achternaam van onze meid is (had hem ff niet goed gelezen):

van de Marinohoeve

Groetjes Marieta
Door danielle1980
#284452
ik zou ook zeker op vlees gaan,
heel veel wat jij over je hond zegt herken ik in mn bull.
ze zag er niet uit, huiduitslag over heel dr lichaam, altijd vieze oren, rode voetjes, bultjes op dr hoofd, nek en poten, die elke keer open gingen.
ze ziet er nu zo veel beter uit en ze doet t nu zo veel beter sinds ik met haar op cb ben gegaan.
goed niet alles is nog over, vooral dr voetjes nog niet, maar die zien er wel 2 x zo goed uit.
en ik probeer nu uit te zoeken waardoor dat komt, ik ga een allergie test doen.

maar ik weet zeker als ze op brokken was gebleven dat ze er nog net zo slecht uit zou zien als toen of misschien nog erger.
voor mij is vlees echt het beste wat ze kan krijgen. ;)
Door gonny
#284464
;D ze is een beauty hoor, grijtijger!! Boris word 30 maart 1 jaar, dus ik hoopte stiekum dat ik een zusje van Boris tegen was gekomen!! helaas... ;D ;D
Boris komt van de Hoge Ham!! ;)
Door isebekhoekstra
#284561
Ohana schreef: Ja ik zit een beetje te twijfelen. Ik wil namelijk iet dat mijn hond weer overal last van gaat krijgen van jeuk enzio. De man van die dierenwinkel zei dat ze het 3 weken dan vers vlees zouden krijgen en als ze daarna overgingen op een goede brok dat de allergie dan meestal wel weg zou zijn. Maar als ze het er goed op zou doen dan blijf ik dat natuurlijk geven of is dat dan ook weer niet goed?
En hoe denken dierenartsen erover? Ik wilde misschien even overleggen met mijn dierenarts. Of zijn die daar weer opt egen?

Groetjes Marieta
Welkom op barfplaats!!
Mijn hond heeft ook een voedselallergie(m.n. granen)
Ik heb haar nu op energique nr. 4 en het gaat heel goed.
Een allergie gaat niet zomaar weer over en dat verhaaltje van de dierenwinkel heb ik wel vaker gehoord!! (dikke onzin dus) ::)
het duurt soms wel 6mnd. totdat beschadigde darmen genezen zijn en weer alles goed verteren.
Dat neemt niet weg dat ik bij onze hond vrijwel meteen resultaat had; geen dunne stront geen stank en veel energie.
Vers vlees er is niets beters, maar doe het rustig aan en verander heel geleidelijk. Vooral als het goed gaat heb je de neiging om weer eens wat nieuws erbij te geven. Daarna bleek dat het toch vaak te veel was en moets ik meer geduld hebben.. :)
Door Laura2004
#284638
gonny schreef: uit wat voor bak geef je te eten?? onze vorige Dog was nml allergisch voor de voerbak!! daarvan kreeg ze die puisten op d'r kin...met een "stenen"? bak was t zo over!! ;)

ik kom nou potverdrie toch niet op t spul waar zo'n bak van gemaakt is..... :-[ ;D iig géén alu of plastic.. ;D
R.V.S misschien?
Door gonny
#284655
Laura2004 schreef: R.V.S misschien?
nee....steen....zeg maar... ;D
keramiek?? :-\ ;D
Door Ohana
#284745
Was hij allergisch voor RVS? of voor steen? Wij hebben dus een RVS boervak in een standaard. Ik ga het zeker uitproberen. Want alles wordt wel minden behalve die kin dus. Vandaag weer wat open gegaan op dr kin.

Maarre ik heb een mooie meid he?
We zijn vandaag naar zee gegaan dus ik heb wat recentere foto's van dr.

Groetjes Marieta
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door