Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
Molen draait er z'n hand niet voor om, gaat echt súper makkelijk en razend snel met de aangepaste schijf. In no-time vleesbot gemalen, idd ook als het niet ontdooid is en kan zonder pauzeren/afkoelen door werken :)
Parelridder schreef: Molen draait er z'n hand niet voor om, gaat echt súper makkelijk en razend snel met de aangepaste schijf. In no-time vleesbot gemalen, idd ook als het niet ontdooid is en kan zonder pauzeren/afkoelen door werken :)
Ben het even kwijt Parelridder, en het is zo'n gedoe het bericht op te zoeken: heb jij dezelfde Kenwood als Cindy de Wolf gekocht (nieuwste uitvoering?)? en dan met die speciale Cindy's vriendschijf erop?
Door Parelridder
Annemarie Rijnveld schreef: Ben het even kwijt Parelridder, en het is zo'n gedoe het bericht op te zoeken: heb jij dezelfde Kenwood als Cindy de Wolf gekocht (nieuwste uitvoering?)? en dan met die speciale Cindy's vriendschijf erop?
Ik heb dezelfde Kenwood vleesmolen als Cindy, incl. de schijf die mijnheer Cindy maakt. Heel lang getwijfeld over de aanschaf vanwege de kosten, maar ow ben ik blij dat ik 'm gekocht heb!!!! Scheelt bergen tijd en is heel relaxed om te werken met een machientje wat het duidelijk gewoon aan kan en waarbij 'k dus niet angstvallig hoef te bewaken dat 'ie niet oververhit raakt.
Parelridder schreef: Ik heb dezelfde Kenwood vleesmolen als Cindy, incl. de schijf die mijnheer Cindy maakt. Heel lang getwijfeld over de aanschaf vanwege de kosten, maar ow ben ik blij dat ik 'm gekocht heb!!!! Scheelt bergen tijd en is heel relaxed om te werken met een machientje wat het duidelijk gewoon aan kan en waarbij 'k dus niet angstvallig hoef te bewaken dat 'ie niet oververhit raakt.
OK, dank je wel. Ik ga nu toch even heeeeeeeeel hard erover nadenken.
Want die handmolen is echies nie indiaal.
Door cindy5409
Parelridder schreef: Ik heb dezelfde Kenwood vleesmolen als Cindy, incl. de schijf die mijnheer Cindy maakt. Heel lang getwijfeld over de aanschaf vanwege de kosten, maar ow ben ik blij dat ik 'm gekocht heb!!!! Scheelt bergen tijd en is heel relaxed om te werken met een machientje wat het duidelijk gewoon aan kan en waarbij 'k dus niet angstvallig hoef te bewaken dat 'ie niet oververhit raakt.

hier ook een lange twijfelaar die er nu toch een gaat kopen. waar hebben jullie hem gekocht?
Laatst gewijzigd door cindy5409 op ma 24 sep 2012, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cindy5409
Mister B. schreef: Wat bedoel je dezelfde als Nadia heeft ?

Zijn er dan verscillende uitvoeringen van,bedoel daarmee zijn nieuwe modellen beter of ? ? ...
geen idee of er inmiddels nieuwe modellen zijn
Mister B. schreef: Wat bedoel je dezelfde als Nadia heeft ?

Zijn er dan verscillende uitvoeringen van,bedoel daarmee zijn nieuwe modellen beter of ? ? ...
Ik meen mij te herinneren dat iemand in dit topic het had over een nieuw model Kenwood, zelfde als die van Cindy de Wolf, maar het draaigeval in een niet zulk stevig materiaal, aluminium geloof ik. Het probleem was dat er materiaal van dit draaigeval werd teruggevonden in het gemaalde vlees.
Door Parelridder
Volgens mij zijn ze hetzelfde. In het vlees wat de molen uit komt zie ik absoluut geen enkel spoor van aluminium en ook zie ik aan het apparaat zelf vooralsnog geen slijtage sporen, maar als ik na het malen van tientallen kilo's vleesbot de molen uit elkaar haal om schoon te maken, dan is het restje gemalen botschilfers wat achter de schijf zit en daar steeds - de hele maalbeurt lang - over het aluminium heeft geschuurd wel licht verkleurd. Dat restantje (een vingerhoedje) doe ik dan ook niet in de voeding.
Als je echter op zoekt over aluminium in voeding en of dat kwaad kan, dan zul je lezen dat we allemaal aluminium in nemen via onze voeding, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er in! En de hoeveelheid waarbij dit mogelijk kwaad gaat kunnen is bijzonder hoog. Dat soort hoeveelheden zit in de verste verte niet in de gemalen voeding, want dan zou je schade zien aan het apparaat.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik 'm gekocht heb, maar zal even zoeken of ik dat nog kan terug vinden..
Ja, ik heb het ff gecopieerd, nu vraag ik mij af wat ik moet verstaan onder ''hopper'' en ''pusher''
De hopper is in RVS, dat is toch geen aluminium?
en de pusher in kunststof zal wel de stamper zijn, neem ik aan.
Over draaigeval wordt niet gesproken, maar dat zal dan toch ook wel in RVS zijn?

KENWOOD VLEESMOLEN PRO 2000 EXCEL MG 700 (002)

MG700  Excel Pro Vleesmolen De Excel PRO vleesmolen biedt naast haar iconische design de beste prestaties in de markt en is gemaakt van kwalitatief hoogwaardige materialen.

Behuizing: Gegoten en geborsteld metaal
Gewicht: 7.3kg
Grootte: 38.5L x 22B x 38H
Garantie: 2 jaar
Vermogen: 2000W
Snelheden : 2
Reverse function: Ja
Fine screen: Ja
Medium Screen: Ja
Coarse Screen: Ja
Sausage Maker: Ja
Kebbe Maker: Ja
Pusher: Kunststof
Dust Cover/Collector Tray: Ja
Hopper Material: RVS
Door Parelridder
:-[ Ik heb er echt heel erg géén verstand van.. Ik had voorheen een Bomann vleesmolentje, welke ook prima het vleesbot maalde, maar die is letterlijk en figuurlijk een lichtgewicht in vergelijking met de Kenwood. De Kenwood kan het gewoon allemaal met groot gemak aan: werkt veel sneller, kan zwaarder werk aan en zonder noodzaak tot pauzeren na een kwartiertje werk.
Dat er aluminium onderdelen zouden zijn heb ik op de blauwe ogen van een schrijver in dit topic aangenomen. Of dat ook werkelijk waar is.. :-\ Het voelt allemaal hartstikke degelijk aan... Cindy en mijnheer Cindy kunnen je absoluut goed informeren over de gebruikte metaalsoorten. Nogmaals: in hetgeen wat gemalen de molen uit komt heb ik bij de Kenwood absoluut nog nooit enige verkleuring gezien ;) 
P.s. De pusher van kunststof is idd de 'stamper'.
Door doranto
Parelridder schreef: Volgens mij zijn ze hetzelfde. In het vlees wat de molen uit komt zie ik absoluut geen enkel spoor van aluminium en ook zie ik aan het apparaat zelf vooralsnog geen slijtage sporen, maar als ik na het malen van tientallen kilo's vleesbot de molen uit elkaar haal om schoon te maken, dan is het restje gemalen botschilfers wat achter de schijf zit en daar steeds - de hele maalbeurt lang - over het aluminium heeft geschuurd wel licht verkleurd. Dat restantje (een vingerhoedje) doe ik dan ook niet in de voeding.
Als je echter op zoekt over aluminium in voeding en of dat kwaad kan, dan zul je lezen dat we allemaal aluminium in nemen via onze voeding, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er in! En de hoeveelheid waarbij dit mogelijk kwaad gaat kunnen is bijzonder hoog. Dat soort hoeveelheden zit in de verste verte niet in de gemalen voeding, want dan zou je schade zien aan het apparaat.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik 'm gekocht heb, maar zal even zoeken of ik dat nog kan terug vinden..
Ieder zijn eigen ervaringen. Maar dat is dus precies de reden dat ik hem weer heb weggedaan. Na het malen van enkele karkasjes (haas) zag je al krassen op de worm. Ik wil achteraf gezien liever geen molen waarvan het maalgedeelte van aluminium is, ik vind dat veel te zacht. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Maar ja, RVS is waarschijnlijk stukke duurder. Maar daar ben ik nu toch voor aan het sparen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door