Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Linsey schreef: Hier gaf de machine de eerste keer ook af, ik denk dat dat gewoon altijd zo is bij nieuwe toestellen, er kwam ook een geur af, typisch voor een nieuw toestel. Dat is nu niet meer.
Degene die interesse had om de machine over te nemen is zich na aanleiding van dit topic nog aan het bedenken.
Ik begin nu echter ook te twijfelen of ik hem wel weg wil doen.  :-\ Als het afgeven inderdaad alleen maar kwam omdat hij nog nieuw is.....
Hij werkt verder prima, dus dan wil ik het misschien toch eerst nog maar eens zelf proberen. Het is ook zonde van het geld, want ik heb er zelf ruim 50 euro méér voor betaald als wat ik er voor vraag en hij is pas één week oud!
Door doranto
Ik had toch besloten om de kenwood molen weer weg te doen en heb nu via marktplaats een antieke vleesmolen op de kop getikt van minimaal 60 jaar oud! Hij heeft altijd in een slagerij gestaan en ziet er nog prima uit. Die molens uit die tijd zijn onverslijtbaar. Hij werkt op krachtstroom. We zijn hem nu aan het schoonmaken en de olie van de tandwielen en het vet van de lagers aan het vervangen. Hij heeft nl. ongeveer 20 jaar stil gestaan. Hij is niet eens zo heel erg groot, dus ik kan hem hier makkelijk ergens kwijt. Wel weeg hij ongeveer 100 kilo (hij is nl. vrijwel helemaal van gietijzer). Maar ja, als hij eenmaal op zijn plaats staat, hoeft hij daar ook niet meer weg.
Ik ben benieuwd hoe hij het doet straks :D
Als het goed is moet ik daar wel wat botjes mee kunnen malen!  :biggrin2:
Met goed zoeken en een dosis geluk vind je nog eens wat!

Voor degenen die de Kenwood molen over zouden willen nemen: De molen is reeds weg
Laatst gewijzigd door doranto op vr 20 jul 2012, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
Hier is ie dan

Afbeelding

Ik moet alleen het maalhuis wat laten opknappen door een metaalbewerker, want door slijtage zit er wat te veel speling in.
De aandrijving is voorzien van nieuwe olie en nieuw vet en hij loopt als een zonnetje.
Ik heb hem op een plank met wieltjes gezet, zodat ik hem kan verrijden als ik wil dweilen.
Volgens een kenner is deze molen inderdaad onverslijtbaar en zou makkelijk nog wel 100 jaar mee moeten kunnen.
Ik denk dat er geen botwerk is wat hij niet met gemak aan kan  :biggrin2:
Ik kan bijna niet wachten tot ik hem kan gaan gebruiken! Spannend hoor  :D
Door Parelridder
:biggrin2: Wat een prachtig apparaat!!
En helemaal van gietijzer? Ook binnen in? Dat lijkt me lastig schoonmaken en een heel gezeul bij uit een halen?
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen er mee! Maak je foto's voor ons van vleesmolen-in-bedrijf?
Door job
vandaag mijn eigen variatie op "all animal" gemaakt!
Moet alleen nog een manier verzinnne om het op te vange ipv dat het door de wei verstrooid wordt.
Maar ik moet zeggen een bosmaaier maalt heel goed kleine prooidieren.  :D
Door johanna25
Doranto schreef: Hier is ie dan

Afbeelding

Ik moet alleen het maalhuis wat laten opknappen door een metaalbewerker, want door slijtage zit er wat te veel speling in.
De aandrijving is voorzien van nieuwe olie en nieuw vet en hij loopt als een zonnetje.
Ik heb hem op een plank met wieltjes gezet, zodat ik hem kan verrijden als ik wil dweilen.
Volgens een kenner is deze molen inderdaad onverslijtbaar en zou makkelijk nog wel 100 jaar mee moeten kunnen.
Ik denk dat er geen botwerk is wat hij niet met gemak aan kan  :biggrin2:
Ik kan bijna niet wachten tot ik hem kan gaan gebruiken! Spannend hoor  :D
n

veel plezier met je prachtige machine
Laatst gewijzigd door johanna25 op zo 12 aug 2012, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
Parelridder schreef: :biggrin2: Wat een prachtig apparaat!!
En helemaal van gietijzer? Ook binnen in? Dat lijkt me lastig schoonmaken en een heel gezeul bij uit een halen?
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen er mee! Maak je foto's voor ons van vleesmolen-in-bedrijf?
Al het rode is van gietijzer (behalve het houten bankje waar hij op staat dan natuurlijk). De rest (het maalgedeelte) is gewoon ijzer en helemaal glad en is er heel gemakkelijk af te halen en schoon te maken, alhoewel het best wel wat weegt. (De grote ronde invoerbak staat er los op, dus die til je er zo vanaf. Dat is trouwens het enige deel dat van aluminium is.)
Morgen ga ik het maalgedeelte naar een kennis van mij brengen die een eigen metaalbewerkings werkplaats heeft. Hij heeft het wel heel erg druk, maar wil er 'tussendoor' wel aan werken. Dus ik verwacht hem helaas niet binnen een paar dagen terug te hebben.
Moeilijk hoor....wachten  :P
Laatst gewijzigd door doranto op zo 22 jul 2012, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
Oww, grandioos! Wat een ding joh! Klinkt onverwoestbaar.
Super dat die kennis dit tussendoor wil doen. Ik kan me je ongeduld levendig voor stellen, maar het ziet er naar uit dat je (wij :biggrin2:) volgend weekend al kunt weten hoe het bevalt. Ik vind het alleen al om te zien een prachtige investering, een echte blikvanger: "Even een hapje malen voor de hond.." ;D
Door doranto
Parelridder schreef: Oww, grandioos! Wat een ding joh! Klinkt onverwoestbaar.
Super dat die kennis dit tussendoor wil doen. Ik kan me je ongeduld levendig voor stellen, maar het ziet er naar uit dat je (wij :biggrin2:) volgend weekend al kunt weten hoe het bevalt. Ik vind het alleen al om te zien een prachtige investering, een echte blikvanger: "Even een hapje malen voor de hond.." ;D
Ja echt helemaal te gek hè  :biggrin2: :biggrin2:
Ik ben dan ook héééééél erg blij, dat ik hier tegenaan liep!
Stond gewoon op marktplaats!
(Ik krijg zomaar ineens het voorgevoel dat markplaats nu ineens druk bezocht gaat worden door barfers...  ;D )
Door lachnat
Het is voor mij niet hond gerelateerd maar voorruit ga geen nieuw topic openen als er al 1 bestaat :biggrin2:

Kan iemand mij wat antwoorden geven wat betreft de kenwood vleesmolen?
Ik heb nu een hand molen van tellier met een vrij grote opening, kenwood heeft zeker een kleine opening?
En hoe malen jullie het vlees en botten, ontdooid of half bevroren?
Het gaat hier om een kat, die gevogelte en konijn karkassen eet, gemalen dan, dat moet met de kenwood gewoon kunnen?
En haas rug/karkas?
Hoe zit het met het mes, hoeveel kilo gaat die ongeveer mee?
Door Krullebol
Zou dit wat zijn?

http://link.marktplaats.nl/1000906391

Ik moet namelijk ook een molen hebben en vroeg me af of ik 'beperkt' ben tot de kenwood of ook wat anders kan kopen?
Met dit erbij: http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/geha ... rmany.html
tis een voorsnijder maar wel grof en dan kan het evt kleiner?
Laatst gewijzigd door Krullebol op za 01 sep 2012, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door