Zowel long als maagjes lan je vervangen door nier.
Heb je voldoende lever zo?
Moderator: Lizzy
Ingrid Vos schreef:ik heb nu dit menu samengesteld, graag jullie mening, is dit goed zo of moet ik nog iets toevoegen of veranderen.Ik kijk eerst even naar de hoeveelheid en de verdeling.
Rauw vleesbot, Orgaanvlees inc pens, spiervlees, groente
117 gr per dag, 52 gr per dag, 65 gr per dag, 26 gr per dag
819 gr per week, 364 gr per week, 455 gr per week, 182 gr per week
maandag, Eenden nek, Runder long, Half teentje knoflook, Lams tong, Sperziebonen
dinsdag, Konijn karkas, Lams nieren, Half teentje knoflook, Hert vlees, spinazie
woensdag, Haas haasrug, Kip maagjes, Half teentje knoflook, Kalkoen vlees, wortels
donderdag, Fazant karkas, Rund nieren, Half teentje knoflook, Geit vlees, broccoli
vrijdag, Lams ribben, Konijnen lever, Half teentje knoflook, Lams vlees, aardappel
zaterdag, Natuur kip karkas, Kalkoen hartjes, Half teentje knoflook, runderkopvlees, biet
zondag, Kalkoen nek, Paarden hart, Half teentje knoflook, Konijn vlees, avacado
nu wil ik ook 1 keer per week vis gaan geven, hij krijgt nu 2 keer per week sardines op waterbasis, en elke dag een kopje karnemelk.
Heb ik alles zo compleet of moet ik toch nog iets extra toevoegen.
Helaas zet hij het allemaal achter elkaar ik weet niet hoe ik dit netjes kan neerzetten, hoop dat jullie er wijs uit worden zo.
Dank alvast voor het meedenken
Ingrid Vos schreef:ik was van plan om het orgaanvlees door elkaar te doen en dan te verdelen over 7 dagen, dan zit er elke dag van alles wat in, dus ook pens.Zo doe ik het ook hoor. 50% hart, lever en niertjes (van ieder dus 1/3) en 50% pens bij elkaar en daar porties van maken. Dat krijgt hij iedere dag. Ik heb geprobeerd om het orgaan en spiervlees af te wisselen maar dat vonden de darmpjes niet zo leuk. Dus nu voer ik iedere dag compleet (bot, spiervlees en orgaan).
Ingrid Vos schreef:Hallo allemaal,Ik ben begonnen met KVV (DARF) en heb me ondertussen rustig ingelezen, een menu samen gesteld, eens wat ongemalen dingetjes er bij gegeven.. Mijn oudste hond moest echt even overschakelen qua vertering en ik ben daarom achteraf wel blij geweest dat ze begonnen is met gemalen voeding, dat verteert natuurlijk wel makkelijker. Ook moest met name zij wennen aan het materiaal, ze vond het ingewikkeld sommige dingen te eten (miste de techniek) of raar aan voelen. Als extraatje bij de kvv ging dat makkelijker en ontspannener. Verder vond ik het heel fijn dat ik al op mijn gemak was met het zelf samenstellen toen ik daar op over stapte. Dus ik zou overwegen om nu over te stappen op kvv en vanuit daar de stap naar barf te maken.
Mijn hond staat op dit moment nog op brokken, ik wil heel graag overgaan op rauw voedsel maar heb angst dat ik belangrijke zaken vergeet en heb ook geen idee hoeveel ik hem per dag moet geven, kan ik gelijk overgaan naar rauw eten of is daar een overgang voor nodig, ik had gelezen dat het 24 uur duurt voor brokken verteerd zijn en rauw vlees maar 4 uur, en wat moet ik dan geven als overgangseten, nu heb ik wel al naar de berekentool gekeken, maar hoeveel procent hij eet weet ik niet, er staan namelijk altijd brokken in zijn bak, hij eet wanneer hij daar trek in heeft, ik heb een boomer van 13 kilo, graag advies hoe ik het moet aanpakken. Hij krijgt nu healthy dog brokken te eten, ook geef ik hem 2 keer per week sardines op water en krijgt hij elke dag een kopje karnemelk, maar het kan beter dat weet ik gewoon, maar vind het gewoon heel moeilijk om de overgang te maken, iedereen zegt het is super makkelijk maar ik weet ook dat er honden ziek of dood zijn gegaan doordat ze belangrijke voedingsstoffen miste in hun eten, heb dus angst om te beginnen maar met jullie hulp zal het zeker goed gaan.
Alvast heel erg bedank voor jullie commentaar en hulp
Ingrid Vos
een beginnende angst barfer hihi