Sinds kort heb ik kennis gemaakt met rauwe voeding. Dit omdat onze hondjes een slechte start hebben gemaakt bij een broodfokker en hierdoor hun maag en darmen het moeilijk te verduren kregen. Het gaat al veel beter, maar met ups and downs.
Eerst zijn we gestart met gekookte voeding van Pure Instinct. Nu geven we KVV van Pure Instinct. We proberen nu het KVV menu uit te breiden in merken en smaken. Als dit op punt staat, willen we graag 3 BARFdagen inlassen. We zijn van België en het lijkt niet zo makkelijk om aan verschillende diersoorten te komen die ook nog eens betaalbaar zijn. Vers vlees, vers bot, vers orgaan krijgen ze nu ook wel al eens als aanvulling in kleine hoeveelheid. Dit komt van bij een islamitische slager. Dit is tot nu de plek waar we het goedkoopst alles kunnen vinden.
Omdat de keuze in vleessoorten, botten, organen zo beperkt is, vraag ik me af of deze BARFdagen wel een aanvulling zouden zijn.
Kunnen jullie even jullie mening geven of deze 3 dagen een meerwaarde zouden hebben? Of kan ik beter gewoon een goed KVV geven waarbij we meer diersoorten kunnen afwisselen en bijvoorbeeld kip eruit kunnen laten (want wat me opvalt is dat niet iedereen even enthousiast is over kip in een menu voor de hond).
Barfdag 1:
Konijnenvoorbeen
Lamsgehakt
Lamshart
Zelfgemaakte groentenmix (paksoi, witloof, courgette, butternut, gember)
Zelfgemaakte bone broth (ijsblokje)
Snuifje noten- en zadenmix (pompoenpitten, pecannoten, amandelnoten en sesamzaad)
Barfdag 2:
Kippenvleugel
Kippenvlees
Kippenhartjes
Snuifje noten- en zadenmix (pompoenpitten, pecannoten, amandelnoten en sesamzaad)
Barfdag 3:
Lamsribben
Rundertrimmings
Runderhart
(De groentenmix zal veranderen elke keer ik hem maak, tips zijn welkom)
(Het orgaan kan ook lever of nier zijn, afhankelijk van welke kvv we definitief in het menu zetten en hoeveel van deze organen er al inzit. Waarschijnlijk zal ik ook nog Bandit pens toevoegen)
(Ik wil hier in de toekomst ook advies vragen over mijn volledige menu KVV + BARF met alle percentages en hoeveelheden erbij)
Alvast bedankt voor de reacties!