Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3458058
Hier vinden ze vis overwegend bleh. Zelf vismix malen, laat ik zeggen dat ik na al die jaren barfen dat zelf nog steeds ook bleh vind. Bij dogmeat heb je kvv rollen met vis in diverse smaken. Kalkoen/zalm, kip/makreel, witvis of 100% zalm. Vooral die eerste 2 bevallen mij prima. En is geen smurrieboel. Ook de fishmix van raw4dogs vind ik wel oke.
Door Hanny
#3458062
Hier heeft Tom jarenlang zalm lijven en koppen gemalen. Lang geleden kregen we ze gewoon gratis, later wat betalen en steeds iets meer. Tom was er heel handig en netjes mee. Voor twee honden vonden we het wat te veel gedoe, dus gemalen spul gekocht. Gemengd gemalen spul hoeft niet, want ik heb meer dan genoeg kip. enz.
Vandaag drie rollen gekocht, van Buddies of zoiets. We gaan het zien, maar ik verwacht te dunne poep. 2 x 200 gram voor hen samen lijkt me te veel, eerst maar eens kijken, hoe, of wat.
Nu eerst kurkuma bestellen enz. en nog iets om haar stijfheid te verminderen en nog nadenken over een regulier middel voor haar incontinentie. We hebben denk ik, wel alles geprobeerd. Ik hoop eigenlijk, dat ze iets minder incontinent zal zijn, als haar lijf wat prettiger zou voelen. Is misschien onzin, maar wie weet.
Genoeg om over te denken.

Hanny
Door Hanny
#3458424
Spannend allemaal. Vandaag, of morgen komen de middelen van krachtig kruid binnen. Ze gebruikt dat al, maar nu komt er nog een aanvulling bij.
We gaan het mee maken. Kurkuma wordt al ingenomen. Heb echt te veel gemaakt. Moet deze hoeveelheid over een weekje weg doen. Volgende keer minder maken.
Paar rollen vis gekocht, in 200 grams porties gesneden. De planning is met zijn drietjes 400 gram per week. Ziet er naar uit, dat dat niet goed zal bevallen, zeker bij de pup nog niet.
Ik denk nog na over de levertraan, Möller is wat prijzig voor ons, misschien van Hooij. Levertraan lucht in de koelkast zit ik niet echt op te wachten. Denk er nog over, eerst de d druppeltjes op maken.

Hanny
Door Hanny
#3459310
Nou, gisteren het hele stuk zorgvuldig gelezen en ook de reacties.
Ik schiet er niets mee op. Jammer, maar het is gewoon zo. Ik voer niet biologisch, dus het lijkt er op, dat dan alles slecht is.
Volgende stap is de vis, die in de vriezer ligt op voeren, die is dus eigenlijk ook al niet goed en dan voor mezelf maar beslissen, hoe en wat. Dit is te moeilijk voor me.
Tot nu toe zijn mijn honden gezond, tenminste zo lijkt het. Ik probeer te voeren, zoals ik al deed en dan waarschijnlijk zonder vis, maar wel met visolie en niet de duurste, dat gaat gewoon niet.
Gelukkig smaakt het ze goed.

Hanny
Door Lizzy
#3459314
Hanny schreef: ma 01 mei 2023, 13:45 Nou, gisteren het hele stuk zorgvuldig gelezen en ook de reacties.
Ik schiet er niets mee op. Jammer, maar het is gewoon zo. Ik voer niet biologisch, dus het lijkt er op, dat dan alles slecht is.
Volgende stap is de vis, die in de vriezer ligt op voeren, die is dus eigenlijk ook al niet goed en dan voor mezelf maar beslissen, hoe en wat. Dit is te moeilijk voor me.
Tot nu toe zijn mijn honden gezond, tenminste zo lijkt het. Ik probeer te voeren, zoals ik al deed en dan waarschijnlijk zonder vis, maar wel met visolie en niet de duurste, dat gaat gewoon niet.
Gelukkig smaakt het ze goed.

Hanny
Ik geloof dat ik deze posting niet begrijp. Welk stuk heb je gelezen? En waar schiet je dan niks mee op? En wat is dan allemaal slecht?
Door Hanny
#3459434
Sorry Lizzy, ik had je berichtje niet gelezen.
Ik heb die link over vit d gelezen en ook de reacties daarop.
Dat is voor mij te ingewikkeld en ik kreeg de indruk, dat niet biologisch voer geen goede vit d verschaft.
Dan is het voor mij honden dus slecht, ze eten niet biologisch, wel zo goed mogelijk, wat voor ons haalbaar is en dat is het.
Op de site van Möller levertraan las ik de hoeveelheden toegevoegde vit d en a bij verschillende merken, bij Möller zit het er van nature in en bij andere merken wordt het toegevoegd. Zit daar dan van nature niets in?
De d druppeltjes zijn op. Waarschijnlijk ga ik zalmolie geven. Er wordt gesteld, dat dat na drie weken ranzig wordt. Moet er nog even over nadenken. Vis voeren blijft lastig i.v.m. dunne poep. Heb nog een paar rollen vis liggen.
Het beste gaat de vismix van Kivo. 2 ons per week met zijn drietjes. Zal wel niet voldoende zijn.
De medicatie, die Juul nu krijgt bij de inconti stop lijkt de situatie echt te verbeteren. Het is pas 5 weken, maar veel belovend.
Ze lijkt zich wat makkelijker te bewegen, nog een pluspunt. Glucosamine?
In ieder geval zijn we blij hoe het nu gaat.

Hanny
Door Lizzy
#3459449
Hanny schreef: ma 08 mei 2023, 11:37 Sorry Lizzy, ik had je berichtje niet gelezen.
Ik heb die link over vit d gelezen en ook de reacties daarop.
Dat is voor mij te ingewikkeld en ik kreeg de indruk, dat niet biologisch voer geen goede vit d verschaft.
Dan is het voor mij honden dus slecht, ze eten niet biologisch, wel zo goed mogelijk, wat voor ons haalbaar is en dat is het.
Nou, ik denk dat het artikel uitlegt dat de voeding zoals we dat voeren arm is aan vitamine D. En er zit meer vitamine D in met name wild vlees. Maar voor de meeste van ons (ook voor mij) is alleen wild en/of bio voeren ook niet te doen hoor. Wij kunnen dat niet betalen. En dus zoek ik naar een alternatief om toch te kijken het vitamine D niveau wat op te krikken. Dat kan met wilde zalm, blikjes zalm, levertraanolie. Als dat allemaal geen optie is: ja, dan houdt het op.

En verder beschrijft dat artikel een ideaal. Maar dat ideaal: daar zit altijd een kostenplaatje aan. De een kan het wel betalen, een ander niet.
Op de site van Möller levertraan las ik de hoeveelheden toegevoegde vit d en a bij verschillende merken, bij Möller zit het er van nature in en bij andere merken wordt het toegevoegd. Zit daar dan van nature niets in?
Misschien zit er van nature wel iets in maar deze merken vullen het aan tot een zinvolle dosering vitamine D.
De d druppeltjes zijn op. Waarschijnlijk ga ik zalmolie geven. Er wordt gesteld, dat dat na drie weken ranzig wordt. Moet er nog even over nadenken. Vis voeren blijft lastig i.v.m. dunne poep. Heb nog een paar rollen vis liggen.
Als jij het prettig vindt om vitamine D druppels te geven: dan doe je dat toch? Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik eet geen vis. Dus ik moet wel vitamine D in nemen. Ik ken trouwens ook zat mensen die vis sowieso een no-no vinden omdat er erg veel zware metalen in zitten. En dat is ook waar. En die voeren dan bijv. weer meer lever. En de volgende zegt "ik ga niet meer lever voeren want dat lijkt me ongezond en uit verhouding (zo denk ik er bijv. over)" en die geven dan liever een druppeltje vitamine D supplement (D3). Prima toch!

Het beste gaat de vismix van Kivo. 2 ons per week met zijn drietjes. Zal wel niet voldoende zijn.
De medicatie, die Juul nu krijgt bij de inconti stop lijkt de situatie echt te verbeteren. Het is pas 5 weken, maar veel belovend.
Ze lijkt zich wat makkelijker te bewegen, nog een pluspunt. Glucosamine?
In ieder geval zijn we blij hoe het nu gaat.

Hanny
Ik zou het in jouw geval dan wel weten. Gewoon lekker de Kivo vismix voeren. En nee, voor de vitamine D is dat waarschijnlijk niet genoeg. Nou, dan geef je toch zeg 2 of 3 keer in de week een druppeltje vitamine D3? (dosering is afhankelijk van het merk dat je koopt).

Fijn dat de incontinentie en beweging beter gaat!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door