Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
De spreadsheets waarin ik de kattenmixen uitreken en de hondenmenus staan zijn gekoppeld aan de voorraad in de vriezers en aankoopprijzen. Misschien voor sommigen overdreven, maar ik hou graag alle centen in gaten. :biggrin2:
De honden eten samen ongeveer 600 gram per dag en onze 4 senior katten samen 500 gram. Het hondenvlees komt tussen de 2,50 en 3,50 euro per kilo, de katten zijn iets 'duurder' door meer spiervlees en zitten tussen de € 3,00/4,00 per kilo.

Parelhoen- en kwartelkarkas bij onze poelier is rond een euro de kilo goedkoper dan via lijntjes en winkels. Het zijn ook verse, niet invroren en mooie karkassen. Informeer dus ook eens bij je poelier ipv online winkels!
Ik koop echt spiervlees en geen MDM. Kalkoenspiervlees komt ook van de poelier. Hij noemt het afsnijsel, maar ik krijg flinke lappen (en enkele lapjes) zonder vellen voor onder de €2,50 per kilo. Mooi ander (wild) spiervlees en uiteraard de vis is wat duurder, maar is het waard!
Door Nikass
Goeie tip, maar we hebben geen poelier in het dorp. Zucht soms mis ik de Randstad :'(
Door Ruisje
Nikass schreef:Goeie tip, maar we hebben geen poelier in het dorp. Zucht soms mis ik de Randstad :'(
Dan moet je kijken in een ander dorp in de buurt. Ik woon ook niet in de randstad èn in een dorp waar ook geen poelier zit. En ja, soms mis ik als Limburgse Hollander (of Hollandse Limburger) de randstad ook. ;)
Door frodo quin
Ik heb geen flauw idee hoeveel ik uitgeef voor mijn kat Ik denk dat ik nu niet minder kwijt ben dan toen ze nog met drie waren omdat ik toen grotere verpakkingen en hoeveelheden kon bestellen (verschillende leveranciers, dus veel verzendkosten). Mijn boodschap is dat grote verpakkingen en voor een hoog genoeg bedrag, want dan zijn de verzendkosten er niet of lager echt wel loont. Je hebt natuurlijk meer vriesruimte nodig, wat ook veel kost, maar zeker als er wat kilo's per week doorgaan is dat de moeite/investering waard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door