Ei in Groentemix!!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ei in Groentemix!!!

Berichtdoor Barfplaats

Flyball-Junkies
3-sterren

Ei in Groentemix!!!

Berichtdoor Flyball-Junkies » Vr 02 Mar 2012, 08:11

Hoi Allemaal,
Ik wil vandaag weer een nieuwe voorraadje groentemix maken.Nou heb ik ergens gelezen dat je er ook rauwe eieren erin kan doen.Nou is mijn vraag kan dat en kan/moet je de schil er dan ook bij doen.Mijn tweede vraag is hoeveel eieren kan/mag je dan in de groentemix doen.Ik maak een mix voor ongeveer 4 weken meestal doe ik er langer mee (dat komt doordat ik weer teveel groente heb gekocht).Mijn ene hond krijgt dagelijks 85gr groentemix en mijn andere hond 70gram dagelijks.Oja ik doe ook ongeveer een liter kalkoenboullion in de mix ik weet niet of dat uitmaakt wanneer je ook eieren in de mix doet.
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op Vr 02 Mar 2012, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Ei in Groentemix!!!

Berichtdoor Lizzy » Vr 02 Mar 2012, 08:55

Ik vind eieren er eerlijk gezegd helemaal niet beter op worden, als je ze invriest. Ik zou de eieren er met schil lekker vers bij geven en je groentenmix zonder ei verwerken. Wil je er toch ei in, denk ik dat je er niet aan ontkomt dat je de schil weg laat....
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Vr 02 Mar 2012, 12:51

ik zou het ei ook apart geven en waarom zoveel bouillon? Wordt het dan smeuiiger of is het voor de smaak? ongezouten bouillon ?
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 02 Mar 2012, 13:59

Ik doe wel eieren door de mix, omdat het dan zo lekker smeuïg wordt en de staafmixer er beter doorheen komt. Hoeveel ik erdoor doe, verschilt per keer, maar voor drie honden meestal een eitje of 6 - voor een mix voor 3 weken ongeveer. Het gaat allemaal erg op de gok hier. Ze krijgen tussendoor ook wel eens een eitje in hun bak (dan met schil).
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Vr 02 Mar 2012, 14:08

Ik doe er idd ook ei door, niet veel, maar genoeg om een smeuig staafmixer vriendelijk mixje te krijgen.
madeleine
4-sterren

Berichtdoor madeleine » Vr 02 Mar 2012, 15:08

In mijn groentenmix zitten puur en alleen groentes..
Groentes gooi ik door een sappers, ideaal zo'n apparaat.
Ei mix ik een keer met het zeewier en de rode palm. Eischaal krijgt ze zo nu en dan door de notenmix.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 02 Mar 2012, 15:34

Ik doe er ook ei door, en wat gehakt of lever oid. Maar ik maak de mixen elke keer vers, ik vries niks in.
Flyball-Junkies
3-sterren

Berichtdoor Flyball-Junkies » Vr 02 Mar 2012, 16:36

Nynke schreef:ik zou het ei ook apart geven en waarom zoveel bouillon? Wordt het dan smeuiiger of is het voor de smaak? ongezouten bouillon ?
De reden dat ik er ongezouten zelf getrokken kalkoenbouillion in de groentemix doe is om het wat smeuiger temaken en ik heb gemerkt dat ze de groentemix dan wat beter eten.
Flyball-Junkies
3-sterren

Berichtdoor Flyball-Junkies » Vr 02 Mar 2012, 16:38

Flyball-Junkies schreef:De reden dat ik er ongezouten zelf getrokken kalkoenbouillion(ik weet niet zeker of het wel een liter is kan nl ook wat minder zijn) in de groentemix doe is om het wat smeuiger temaken en ik heb gemerkt dat ze de groentemix dan wat beter eten.Oeps foutje op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om mijn antwoord twee keer te versturen sorry.
Laatst gewijzigd door Flyball-Junkies op Vr 02 Mar 2012, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”