vit.B.6

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vit.B.6

Berichtdoor Barfplaats

deja
5-sterren

vit.B.6

Berichtdoor deja » Za 18 Feb 2012, 21:58

Ik zit net te kijken op vit.B.6 en daar is voor mensen een bovengrens van 25 mg. per dag B1 is niet schadelijk als je daar te veel van binnen krijgt.
Angelique zei laatst in een topic dat zij Broer 100 mg. 2 x daags gaf ik ben daar nu ook mee begonnen met Deja en nu lees ik dit, te hoge dosering vit. b6 kunnen kwalijk zijn voor het zenuwstelsel, wat moet ik nu heb die tabletten net gekocht.
Angelique
5-sterren

Re: vit.B.6

Berichtdoor Angelique » Za 18 Feb 2012, 22:23

[quote="deja"]
Ik zit net te kijken op vit.B.6 en daar is voor mensen een bovengrens van 25 mg. per dag B1 is niet schadelijk als je daar te veel van binnen krijgt.
Angelique zei laatst in een topic dat zij Broer 100 mg. 2 x daags gaf ik ben daar nu ook mee begonnen met Deja en nu lees ik dit, te hoge dosering vit. b6 kunnen kwalijk zijn voor het zenuwstelsel, wat moet ik nu heb die tabletten net gekocht.
[/quote]

Dat is wat zo op de verpakkingen staat en daar is Nl heel krap mee, met wel meer vitaminedoseringen. Helemaal officieel is 300 mg per dag het maxje voor een volwassene. Daarboven kunnen (hoeft niet) er neurologische klachten optreden. Broer krijgt nu al bijna een half jaar 200 mg. Per dag en heeft er alleen maar baat bij. Laatst moest ik even een paar dagen op nieuwe wachten en met drie dagen zag ik zijn gang verslechteren, om na 2 dagen pillen weer oké te zijn.
Anders begin je met 1 pil als je 2 eng vindt.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Za 18 Feb 2012, 22:26

Geen idee, 1 van mijn honden krijgt 75 mg per dag van beide, voorgeschreven door een neuroloog. Deze zegt steeds Vit B aan overschot wordt uitgeplast.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Za 18 Feb 2012, 22:27

Ik heb er vandaag al van allebei 2 gegeven maar wil dat eigenlijk een paar dagen doen om even een spiegel op te bouwen dacht ik, en dan naar 1 maal daags eerst maar even kijken of ze er baat bij heeft bij de vit. B complex merkte ik niets maar hoe oud is Broer?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 19 Feb 2012, 02:13

[quote="deja"]
Ik heb er vandaag al van allebei 2 gegeven maar wil dat eigenlijk een paar dagen doen om even een spiegel op te bouwen dacht ik, en dan naar 1 maal daags eerst maar even kijken of ze er baat bij heeft bij de vit. B complex merkte ik niets maar hoe oud is Broer?
[/quote]

Broer is 11.

Teveel b6 wordt overigens niet uitgepiest, als dat zo was kon je ook niet overdoseren en dat kan met 6 wel.
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Zo 19 Feb 2012, 08:33

Ik zit niet goed meer 'in' de vitamines, maar is het niet net als met andere wateroplosbare vitamines dat een teveel uitgeplast wordt maar dat hier ook een limiet aan is. Als je zóveel geeft dat het lichaam het óók niet meer met de urine kan afvoeren, dán zit je echt aan die overdosis en kunnen er in dit geval problemen met het zenuwstelsel ontstaan.
Tenminste, zo begreep ik het van oa Herman Hazewinkel met zijn onderzoek naar Vit. C en of dit invloed heeft op HD. Bij hele grote overdosering ontstaat botontkalking, terwijl 'normale' overdosering uitgeplast wordt.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Zo 19 Feb 2012, 11:48

[quote="deja"]
[/quote]

Jij komt toch ook bij Erwin ? Kan hij je hierin geen advies geven ?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 19 Feb 2012, 12:17

[quote="deja"]
[/quote]

In de complex zit gewoon te weinig om werkzaam te zijn. Als je al 2 gweft zou ik dat blijven geven. Een spiegel bouw je niet echt op, het effect van 2 pillen is na 2 dagen 1 pil wel verdwenen.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Zo 19 Feb 2012, 20:33

Maar zou ik nu dan al problemen moeten hebben als het voor haar te veel is ze krijgt het pas 2 dagen en ik zie nog niets, ook nog geen verbetering, maar ja iedereen zegt tegen mij je kan er toch geen jonge hond meer van maken hoor, ze is tenslotte ruim 14 jaar.
Laatst gewijzigd door deja op Zo 19 Feb 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Zo 19 Feb 2012, 20:34

smulpaap schreef:Jij komt toch ook bij Erwin ? Kan hij je hierin geen advies geven ?

Ik kom ook bij Erwin, die heeft ook de spondy geconstateerd met foto's ik ga hem morgen wel bellen hierover.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”