Pup elke dag compleet of.....?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Petra*S
1-ster

Berichtdoor Petra*S » Wo 15 Feb 2012, 08:49

Zit hier even met een vraagje.
Mijn hond van 2 jaar krijgt nu 7 dagen vleesbot waarbij 4 dagen spiervlees, 2 dagen orgaanmix hart/lever/nier en 1 dag pens.
In het begin deed ik elke dag compleet, maar deze combi bevalt wel, zeker ook voor zijn ontlasting.(stuk beter)

Nu hebben we dus een pupje in huis en daar wil ik dus hetzelfde mee doen, of moet de pup in het begin wel elke dag compleet hebben (dus vleesbot/spiervlees/orgaan)?
Pupsel is nu 1,5 week in huis en is op Barf afgespeend, overlevingspakket van de fokker meegekregen wat inmiddels dus op is en we zijn nu zelf weer heerlijk alles in elkaar aan het flansen. Ze doet het er wel goed op, goede ontlasting enz. Eet lekker d'r verschillende voedingen per dag naar binnen.

Probeer wel zeg maar het een beetje om en om te geven:
maandag: vleesbot - vlees
dinsdag: vleesbot -orgaanmix
woensdag; vleesbot -vlees
donderdag: vleesbot -orgaanmix
vrijdag: vleesbot - vlees
zaterdag: vleesbot-vlees
zondag: vleesbot - pens
Gaat hier dus niet om de percentages, maar puur of ik het om de dag kan geven, of dat elke dag een complete voeding moet zijn?

Alvast bedankt
TMG1961
5-sterren

Re: Pup elke dag compleet of.....?

Berichtdoor TMG1961 » Wo 15 Feb 2012, 09:19

Volgens mij moet dit goed kunnen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Feb 2012, 09:26

Petra*S schreef:Zit hier even met een vraagje.
Mijn hond van 2 jaar krijgt nu 7 dagen vleesbot waarbij 4 dagen spiervlees, 2 dagen orgaanmix hart/lever/nier en 1 dag pens.
In het begin deed ik elke dag compleet, maar deze combi bevalt wel, zeker ook voor zijn ontlasting.(stuk beter)

Nu hebben we dus een pupje in huis en daar wil ik dus hetzelfde mee doen, of moet de pup in het begin wel elke dag compleet hebben (dus vleesbot/spiervlees/orgaan)?
Pupsel is nu 1,5 week in huis en is op Barf afgespeend, overlevingspakket van de fokker meegekregen wat inmiddels dus op is en we zijn nu zelf weer heerlijk alles in elkaar aan het flansen. Ze doet het er wel goed op, goede ontlasting enz. Eet lekker d'r verschillende voedingen per dag naar binnen.

Probeer wel zeg maar het een beetje om en om te geven:
maandag: vleesbot - vlees
dinsdag: vleesbot -orgaanmix
woensdag; vleesbot -vlees
donderdag: vleesbot -orgaanmix
vrijdag: vleesbot - vlees
zaterdag: vleesbot-vlees
zondag: vleesbot - pens
Gaat hier dus niet om de percentages, maar puur of ik het om de dag kan geven, of dat elke dag een complete voeding moet zijn?

Alvast bedankt

Ja, dit is prima hoor. Ik heb bij mijn pup ook 7 dagen vleesbot, 3 dagen orgaanvlees (ik gaf een mengsel van pens + lever/nier/hart) en 4 dagen spiervlees + 7 dagen groenten.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Wo 15 Feb 2012, 10:17

Ik deed het hier ook zo, toen ik nog 1 keer per dag barf gaf. Ze kregen toen savonds nog wat kvv. (ik vind het zelf fijn om twee keer per dag te voeren) Nu geef ik volledig barf, en krijgen ze sochtends spier en savonds orgaan. En beide keren vleesbot.
Petra*S
1-ster

Berichtdoor Petra*S » Wo 15 Feb 2012, 16:03

Dank voor jullie antwoorden... stelt me weer gerust
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”