vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vis

Berichtdoor Barfplaats

Jannekevz
1-ster

vis

Berichtdoor Jannekevz » Di 14 Feb 2012, 10:21

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit Forum dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Janneke en samen met mijn vriend ben ik het trotse baasje van onze Franse bulldogs Flow en Phoebe.

Omdat Flow een allergie voor meelmijt heeft krijgt ze KVV en als snack alleen gedroogd vlees of vis (Phoebe heeft geen allergie oid maar krijgt hetzelfde te eten als Flow) Nu heb ik sinds vorige week een droogmachine om zelf snacks voor ze te maken, ik wil dat ze zoveel mogelijk "pure" dingen eten zonder toegevoegde troep.

Ik heb al kippenhartjes gedroogd (met groot succes want ze vinden het lekker) en nu ligt er kipfilet te drogen. Ik wil ook graag vis drogen. Welke vis is het meest geschikt hiervoor? En hoe lang bedraagt de droogtijd hiervan?

Alvast bedankt voor de tips!
Gonnie
4-sterren

Re: vis

Berichtdoor Gonnie » Di 14 Feb 2012, 10:26

Welkom hier  :hi:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 14 Feb 2012, 10:28

Jannekevz schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit Forum dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Janneke en samen met mijn vriend ben ik het trotse baasje van onze Franse bulldogs Flow en Phoebe.

Omdat Flow een allergie voor meelmijt heeft krijgt ze KVV en als snack alleen gedroogd vlees of vis (Phoebe heeft geen allergie oid maar krijgt hetzelfde te eten als Flow) Nu heb ik sinds vorige week een droogmachine om zelf snacks voor ze te maken, ik wil dat ze zoveel mogelijk "pure" dingen eten zonder toegevoegde troep.

Ik heb al kippenhartjes gedroogd (met groot succes want ze vinden het lekker) en nu ligt er kipfilet te drogen. Ik wil ook graag vis drogen. Welke vis is het meest geschikt hiervoor? En hoe lang bedraagt de droogtijd hiervan?

Alvast bedankt voor de tips!

Welkom op Barfplaats!
Ik vind zelf vette vis niet erg goed gaan. Dat blijft gewoon te vet. Ja, de honden vinden het heerlijk maar jij zelf loopt met het vet tot aan je ellebogen :biggrin2:. Ik vind wit vis dus het beste gaan. Kabeljauw, wijting, schelvis, koolvis, dat soort vissen. Die vinden ze ook wel lekker. Minder lekker dan bijv. vette zalm maar ja, da's dan een soort van pech voor ze, zalm vinden ze heerlijk maar is echt baggervet.
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Di 14 Feb 2012, 12:25

Heeeyyy Janneke!  :biggrin2:

Jij ook hier, wat een verrassing  ::)
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Di 14 Feb 2012, 12:36

Ik droog tegenwoordig ook spiering en ansjovis, droogtijd is kort en je hoeft er zelf niets aan te doen  :)

Verder droog ik met name spiervlees (paard, rund, hert, konijn, kip) of long
plant
3-sterren

Berichtdoor plant » Di 14 Feb 2012, 12:41

Hoi .
Welkom :)

Ik droog zelf nooit vis , dus helaas geen tips .....
Wat ik veel droog is long. Daar zit bijna geen voeding in. Dus kun je ze dat veel als beloning geven ,zonder dat ze er dik van worden.En je kunt het vaak gratis krijgen :biggrin2: Dat is mooi meegenomen.
Barbaravh
4-sterren

Berichtdoor Barbaravh » Di 14 Feb 2012, 12:51

Ik heb eens  koolvis gedroogd, die had ik in de Makro gekocht, waren zo'n vierkante blokjes, in de Aldi vind je die ook.
Die gingen goed om te drogen en vallen hier heel erg in de smaak. Als je ze halfbevroren snijdt, heb je op 2sec gedaan!
Jannekevz
1-ster

Berichtdoor Jannekevz » Di 14 Feb 2012, 13:08

Super bedankt voor de tips allemaal! Ik ga de koolvis eens proberen. Monique, die ansjovis is dat gewoon uit een blikje? En waar haal je spiering, gewoon bij de visboer?  Sorry voor mijn misschien "domme" vragen maar als ik iets doe wil ik t graag goed doen :)
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Di 14 Feb 2012, 13:26

Jannekevz schreef:Super bedankt voor de tips allemaal! Ik ga de koolvis eens proberen. Monique, die ansjovis is dat gewoon uit een blikje? En waar haal je spiering, gewoon bij de visboer? Sorry voor mijn misschien "domme" vragen maar als ik iets doe wil ik t graag goed doen :)

De visjes haal ik altijd op de markt bij de viskraam, gewoon als heel visje zonder toevoegingen (zout/olie)  :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”