pup te licht

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pup te licht

Berichtdoor Barfplaats

brigitte.k.1969
1-ster

pup te licht

Berichtdoor brigitte.k.1969 » Ma 30 Jan 2012, 16:04

Gisteren hebben wij onze herderpup van 8 weken bij de fokker opgehaald. Ze was de grootste uit het nest. Een flinke pup. Het viel ons op dat ze wat aan de magere kant is. Ze krijgt Lotgering Barf menu kip. Volgens de richtlijnen zou ze met haar gewicht van krap 7 kilo ongeveer 350 gram nodig hebben. Ze kreeg bij de fokker 500 gram en nu bij ons ook. Echter ook de dierenarts vond haar wat aan de magere kant. Advies: handvol brokken van een goed merk erbij. Maar ja.....dat zie ik niet zo zitten. Wat is wijsheid? Onze andere hond krijgt al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid Carnibest. Maar hebben haar niet mager gehad. Waar doen we met deze pup verstandig aan. Extra Lotgering en hoeveel dan (ze krijgt sinds vandaag 650 gram) of toch maar brokken?
Martine-Tom
5-sterren

Re: pup te licht

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 30 Jan 2012, 16:07

**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Ma 30 Jan 2012, 16:17

[quote="martine-tom"]
Hmm zelfde fokker??
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2241173
[/quote]

Daar dacht ik ook al gelijk aan.
brigitte.k.1969
1-ster

Berichtdoor brigitte.k.1969 » Ma 30 Jan 2012, 16:18

Goh ook toevallig. Nee zeker niet. Dit was van de fokker het eerste nestje. Mensen die echt alles voor de honden over hebben. Kan ook niet zeggen dat ze veel te mager is. Vraag me alleen inderdaad af of de genoemde percentage wel voldoende zijn. Carnibest geeft bijna 100 gram per dag extra aan. Maar ja ze kreeg al 500 gram....
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 30 Jan 2012, 16:20

Richtlijn voor ...... volwassen hond misschien??
Pup mag best wat meer dan dat, 7 tot zelfs 10% is helemaal niet ongebruikelijk
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 30 Jan 2012, 16:21

Het is heel simpel, als ze te licht is (medische dingen uitgesloten) dan voer je gewoon meer, als ze te dik word dan voer je weer minder  ;)
brigitte.k.1969
1-ster

Berichtdoor brigitte.k.1969 » Ma 30 Jan 2012, 16:28

Ik heb alles even rustig nagelezen. Ook van het andere duitse herderpupje. We houden de brokken buiten de deur en gaan maar royaler voeren. We verdeelden het vlees al over 4 porties. Denk dat we op de goede weg zijn. Nu maar eens verdiepen in het Barf voeden. Dat lijkt me geweldig. Dank voor de adviezen.
Sonnee
1-ster

Berichtdoor Sonnee » Ma 30 Jan 2012, 16:35

ik zou gewoon royaler gaan voeren,  de kleine hier is nu 19 weken , weegt een 23 kg en krijgt een 1100 tot 1300 gram per dag , is meer dan hij zou mogen volgens de tabellen en de rekenhulp (de rekenhulp geeft 920 gram aan)
maar hij groeit gelijkmatig en niet idioot hard en hij is niet vet(gewoon netjes op gewicht) 
dus ga ik echt niet minder geven omdat de tabellen dat zeggen  :)  als hij honger heeft, heeft hij honger en krijgt ie meer als hij wil
doen we ook al zo sinds dat ie hier is
Laatst gewijzigd door Sonnee op Ma 30 Jan 2012, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Sietie
5-sterren

Berichtdoor Sietie » Ma 30 Jan 2012, 18:39

gewoon op het oog voeren, is ie te mager dan gewoon meer geven en andersom... het zijn richtlijnen dus gemiddelden...
barfvlees
1-ster

Berichtdoor barfvlees » Wo 01 Feb 2012, 13:15

ik vind de richtlijnen die er gesteld worden niet van belang
het gaat echter over hoe goed is het vlees en wat is het vetprecentage enz enz
als de kwaliteid goed is heb je echter niet zo heel veel nodig als hier word beweerd
een volwassen bordeauxdog van 70 kg heeft maar 1250 gr per dag nodig
en hier reken ze voor dat gewicht 1800gr toch kleine 550 gr verschil
wie zoekt er ook barf en kvv in brabant mischien kunnen we dan samen bestellen
namens henk en me 3 doggies
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Wo 01 Feb 2012, 13:29

[quote="martine-tom"]
Hmm zelfde fokker??
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2241173
[/quote]Als ik het goed begrepen heb, is de pup uit dit linkje een kruising herder (2 verschillende herder rassen)
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Wo 01 Feb 2012, 13:42

[quote="brigitte.k.1969"]
Gisteren hebben wij onze herderpup van 8 weken bij de fokker opgehaald. Ze was de grootste uit het nest. Een flinke pup. Het viel ons op dat ze wat aan de magere kant is. Ze krijgt Lotgering Barf menu kip. Volgens de richtlijnen zou ze met haar gewicht van krap 7 kilo ongeveer 350 gram nodig hebben. Ze kreeg bij de fokker 500 gram en nu bij ons ook. Echter ook de dierenarts vond haar wat aan de magere kant. Advies: handvol brokken van een goed merk erbij. Maar ja.....dat zie ik niet zo zitten. Wat is wijsheid? Onze andere hond krijgt al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid Carnibest. Maar hebben haar niet mager gehad. Waar doen we met deze pup verstandig aan. Extra Lotgering en hoeveel dan (ze krijgt sinds vandaag 650 gram) of toch maar brokken?
[/quote]Ik zou pup op Carnibest over zetten en een hoeveelheid kiezen waarop ze mooi op gewicht komt en blijft, ongeacht of dit volgens de richtlijnen is. De richtlijn die o.a. Carnibest hanteert is: jonge honden en pups tussen de 30 en 60 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Maar een richtlijn is slechts een hulpmiddel om enig idee te geven van aan welke hoeveelheid je denken moet, beoordeel met ogen en handen wat je pup werkelijk nodig heeft.
Weet je hoe je pup bij de fokker te eten kreeg? Als ze gezamenlijk aten, niet uit eigen bakjes of gelegenheid hadden uit elkaars bakje te gaan eten, is niet bekend hoeveel de individuele pup at.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 01 Feb 2012, 18:19

[quote="barfvlees"]
ik vind de richtlijnen die er gesteld worden niet van belang
het gaat echter over hoe goed is het vlees en wat is het vetprecentage enz enz
als de kwaliteid goed is heb je echter niet zo heel veel nodig als hier word beweerd
een volwassen bordeauxdog van 70 kg heeft maar 1250 gr per dag nodig
en hier reken ze voor dat gewicht 1800gr toch kleine 550 gr verschil
wie zoekt er ook barf en kvv in brabant mischien kunnen we dan samen bestellen namens henk en me 3 doggies
[/quote]

Hoi Henk,

Misschien heb je al gezien dat we hier een Vraag/Aanbod & verzamelplaats hebben. Daar worden gezamelijke bestellingen geregeld en als je meebestellers zoekt dan mag je daar een oproep plaatsen. :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”