Ons kapot geschrokken, 2 honden ziek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

petramarcel
4-sterren

Berichtdoor petramarcel » Za 28 Jan 2012, 01:03

Vanmiddag na de wandeling, begon Judy met wat dunne poep, dit werd persen en buikpijn, kwijlen en hijgen.
Vervolgens gaat onze nieuwe (Fonzie een Aussie van 3 jaar) ook aan de spuitpoep en vrijwel meteen erna overgeven en vervolgens rollen met braken en buikpijn? Ik schrok natuurlijk, dacht iets verkeerd gegeten?
DA gebeld en meteen heen, daar aangekomen liep bij Fonzie slijmerige spul uit z'n kont en zag hij er erg slecht uit.
Eerste idee was dan ook vergiftiging en we moesten naar de spoedkliniek bij Utrecht.
Daar aan gekomen stonden ze er al beter bij (gelukkig na Briskey weer 1 of zelfs 2 honden kwijt zou wel heel erg zijn)
Na wat onderzoek kwam er alleen een slechte nierwaarde bij Judy uit (hopelijk door uitdroging) en denken ze aan een virus o.i.d bv Giardia.
Morgen bij de DA de nieren weer controleren en een giardia test en hopelijk zijn ze nu "alleen" flink beroerd van een virusje..............
En wij gaan weer "slapen" op de bank..............................
me and my boys
5-sterren

Re: Ons kapot geschrokken, 2 honden ziek

Berichtdoor me and my boys » Za 28 Jan 2012, 07:02

da's schrikken zeg!
hopelijk id enkel een virus!
Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Za 28 Jan 2012, 07:19

Pfff, wat een stress. Hoop dat het hier bij blijft en het vandaag beter gaat.
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Za 28 Jan 2012, 08:27

Daar wordt je niet vrolijk van, en zeker niet als 2 honden dezelfde verschijnselen hebben.
De Geijsjes
5-sterren

Berichtdoor De Geijsjes » Za 28 Jan 2012, 09:55

kan me voorstellen dat je bij 2 zieken honden gelijk gaat denken aan iets verkeerd gegeten.
Beterschap!
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Za 28 Jan 2012, 10:04

Pieeww, weer schrikken zeg. Zo acuut ! Hoe is het nu met ze?

Sterkte en beterschap!
Celicaatje

Berichtdoor Celicaatje » Za 28 Jan 2012, 11:15

Hai,

In november 2011 had ik ongeveer hetzelfde, alle 4 honden aan de diarree en ook de katten :o.
Het was hier en ziekenboeg. Ook bij ons dacht men aan een virus of de kip in de kvv was mogelijk niet goed. Ze hadden toevallig allemaal hetzelfde gegeten en dat komt niet vaak voor.
Het loste zich wel aardig snel op alleen 1 kat bleef wat diarree houden. Dat heeft even geduurd.
Maar je schrikt je inderdaad rot....
petramarcel
4-sterren

Berichtdoor petramarcel » Za 28 Jan 2012, 16:42

Vanmorgen weer bij de DA geweest voor controle en die arme kat die gister de hele tijd in de reismand in de auto stond.
DA was zeer verbaast dat het (gelukkig) weer zo goed ging. Hij dacht echt aan een gif, vanwege Fonzie, daar kwam echt het slijm uit z'n achterste lopen en daar bleef hij ook in liggen. Dacht ook dat hij het waarschijnlijk niet zou redden, dus zeer blij verrast dat het toch weer goed gaat.
Zijn bloedwaarden waren helemaal perfect en bij Judy was nog te zien dat ze nog iets uitgedroogd is maar verder prima.
Judy voelt zich nog wel beroerd en wil nog niet eten maar Fonzie heeft weer honger en heeft gekookte kip gegeten.
Ze hebben niet meer gebraakt en ook nog geen ontlasting gehad.
DA denkt dat het te snel ineens was voor een virus en denkt (net als ik ) dat ze toch iets verkeerds hebben gegeten en daar een hele sterke reactie op hadden een hele goeie alles er meteen weer uit en dan nu weer rustig aan opknappen, beetje kip en vis met boulion en probiotica's.
De andere 3 (oudere) honden hebben gelukkig nergens last van.............

Poes Caity, waar ik eigenlijk gister de afspraak voor had, heeft last van verlammingsverschijnselen aan de achterkant, gebruikt haar poten niet goed, ze beweegt ze wel maar voelt ze niet. Is een foto van haar rug gemaakt. In haar rug geen problemen, wel zitten haar darmen vrij vol, persen zal ze ook niet doen.
Hij heeft haar uitgemeten en het blijkt in haar koppie te zitten, ze is 15 jaar en leeft al 14 jaar met 1 oog. Ze heeft nu Kat-a-Lax gekregen om de darmen te helpen en vit B om de zenuwen te helpen, hopelijk helpt haar dit want ondanks dat ze geen pijn laat zien is dit natuurlijk wel heeeeeeeel sneu  :(
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 29 Jan 2012, 09:33

Ik vind het ook vrij ongeloofwaardig, een virusje.... Dat bij beide zo snel op vrijwel exact hetzelfde moment op komt... Ik zou ook eerder denken aan iets raars dat ze gegeten hebben. Getver, wel eng zeg. Maar, fijn dat het weer zoveel beter gaat, ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent!!!!!!!! :o
petramarcel
4-sterren

Berichtdoor petramarcel » Zo 29 Jan 2012, 10:07

Lizzy schreef:Ik vind het ook vrij ongeloofwaardig, een virusje.... Dat bij beide zo snel op vrijwel exact hetzelfde moment op komt... Ik zou ook eerder denken aan iets raars dat ze gegeten hebben. Getver, wel eng zeg. Maar, fijn dat het weer zoveel beter gaat, ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent!!!!!!!! :o

Ja dat zeiden ze in Utrecht en volgens haar kon het niet zo snel als ze iets verkeerds gegeten zouden hebben.
Binnen een uur er aan de achterkant weer uit.
Tja dat is dus het goeie aan die korte spijsvertering bij honden.
Fonzie had er ook het meeste uitgegooid en die was gister alweer aan het eten, Judy is nu weer gaan eten (beide hebben nu honger....... want ja ze krijgen nog niet zoveel en ook nog lichtverteerdbaar  ;))
Fonzie heeft vandaag wel weer rauw gekregen, een stuk(je) paardenvlees.
karin2
5-sterren

Berichtdoor karin2 » Zo 29 Jan 2012, 10:59

Da's echt wel schrikken !  :-X gelukkig zijn ze nu aan de beterhand  :-*
petramarcel
4-sterren

Berichtdoor petramarcel » Wo 08 Feb 2012, 17:30

Zo net de rekening van Utrecht binnen  :o
Had wel verwacht dat het avondtarief duurder zou zijn maar toch 284,80 ex btw per hond vond ik wel even schrikken
De testjes vielen dan verder wel weer mee maar bij elkaar toch een rekening van 777,94  :o

Achteraf gezien hadden we niet naar binnen gehoeven maar ja als we dit verloop van te voren hadden bedacht............
We zijn alleen maar blij dat we hier weer allemaal gezonde honden hebben rondlopen  :)

Ga het maar snel betalen en dan maar gauw vergeten.......................
Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Wo 08 Feb 2012, 18:10

Van zo'n rekening wordt je niet vrolijk. Maar gelukkig gaat het goed met de honden. Maar wat was nu de oorzaak?
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Wo 08 Feb 2012, 18:15

Holy Shit, wat een waanzinnige rekening!!!
Er is niet eens een echte behandeling gedaan, geen medicijnen, geen operatie... Een paar bloed testen...
Laatst gewijzigd door Ramses1 op Wo 08 Feb 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Wo 08 Feb 2012, 19:54

petramarcel schreef:
De testjes vielen dan verder wel weer mee maar bij elkaar toch een rekening van 777,94  :o

Ik heb van die rekeningen gehad en ben ook nog mn hond kwijt  :'( :'( Wel fijn dat ze nu weer lekker rondbaggeren . Ik hoop dat poezel nog wat opknapt
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”