Allleen maar klachten na castratie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Za 21 Jan 2012, 11:22

Hallo allemaal,

Ik zal het kort houden...
Onze vizsla reu van bijna 9 moesten we een jaar geleden laten castreren vanwege terugkerende prostaatklachten. Sinds die tijd is zijn ontlasting eigenlijk nog nooit zo goed geweest, voor die tijd was zijn ontlasting vaak aan de te dunne kant. Maar sinds zijn castratie kampt hij met steeds terugkerende anaalklier klachten, ontstekingen. Hij heeft het laatste jaar heel wat ab kuurtjes voor zijn kiezen gehad :'(. Stormogyl ( schrijf je dat zo) is de enige ab wat helpt.
Vorige week heeft hij drie kiezen getrokken, wegens ontsteking in de wortels :-\, weer een ab kuur, clavubactin, wat dus wel werkt voor de kaak maar helaas niet voor de weer opspelende anaalklier klachten. Conclusie: na zijn castratie heeft ie last van ontstekingen (waar dan ook) waar hij voor zijn castratie nooit last van had...
Hij is verder hartstikke fit, zo gek als een deur. Ik wil niet terug naar de dierenarts met de anaalklieren om ze vervolgens weer uit te laten knijpen, ze zijn nu erg gevoelig.
Ik wilde hem pro biotica gaan geven en groene leem om zijn lijf te reinigen, na al die gif. Kan dit samen worden gegeven en hoeveel leem poeder kan ik geven? Zijn er goede homeopathische middelen voor de anaalklieren? Word er radeloos van.
Ook zo vreemd, voor zijn castratie had hij regelmatig last van "ochtend misselijkheid", gras eten en trillen. Nu nooit meer. Zou het een hormonenkwestie zijn?

Zo kort is het niet geworden :-[, Gr. Linda
Lizzy
Moderator

Re: Allleen maar klachten na castratie

Berichtdoor Lizzy » Za 21 Jan 2012, 14:05

[quote="Lafje"]
Hallo allemaal,

Ik zal het kort houden...
Onze vizsla reu van bijna 9 moesten we een jaar geleden laten castreren vanwege terugkerende prostaatklachten. Sinds die tijd is zijn ontlasting eigenlijk nog nooit zo goed geweest, voor die tijd was zijn ontlasting vaak aan de te dunne kant. Maar sinds zijn castratie kampt hij met steeds terugkerende anaalklier klachten, ontstekingen. Hij heeft het laatste jaar heel wat ab kuurtjes voor zijn kiezen gehad :'(. Stormogyl ( schrijf je dat zo) is de enige ab wat helpt.
Vorige week heeft hij drie kiezen getrokken, wegens ontsteking in de wortels :-\, weer een ab kuur, clavubactin, wat dus wel werkt voor de kaak maar helaas niet voor de weer opspelende anaalklier klachten. Conclusie: na zijn castratie heeft ie last van ontstekingen (waar dan ook) waar hij voor zijn castratie nooit last van had...
Hij is verder hartstikke fit, zo gek als een deur. Ik wil niet terug naar de dierenarts met de anaalklieren om ze vervolgens weer uit te laten knijpen, ze zijn nu erg gevoelig.
Ik wilde hem pro biotica gaan geven en groene leem om zijn lijf te reinigen, na al die gif. Kan dit samen worden gegeven en hoeveel leem poeder kan ik geven? Zijn er goede homeopathische middelen voor de anaalklieren? Word er radeloos van.
Ook zo vreemd, voor zijn castratie had hij regelmatig last van "ochtend misselijkheid", gras eten en trillen. Nu nooit meer. Zou het een hormonenkwestie zijn?

Zo kort is het niet geworden :-[, Gr. Linda
[/quote]

Hoi Linda,
Jeetje, wat een toestanden met jullie Vizla.
In de regel werkt AB gewoon heel erg slecht bij anaalklierproblemen omdat de AB zeg maar niet bij de ontsteking komt. Mijn DA geeft zelfs niet eens meer een inwendige AB. Hij behandeld honden door de anaalklieren leeg te maken en er dan een kortwerkende antibiotica in te spuiten. En ja, dat is even heel naar en pijnlijk maar het is voor een goed doel. Twee dagen later controleert hij de boel en als de ontsteking dan zeer goed verminderd is, spuit hij er een langwerkende AB in. Deze moet je er na 1 maand weer uit laten halen, de resten. Als de ontsteking niet weg is, gaat er weer een kortwerkende AB in en dan 2 dagen later de langwerkende. Hij heeft hier zeer goede resultaten mee, heeft mijn hond Pinkel op deze wijze behandeld, met veel succes.

Qua homeopathie zijn er 2 middelen. Hepar Sulphuris D3 of D4 om abcessen te laten rijpen. Daarna Hepar Sulphuris D12 om het abces op te laten drogen en dan Silicea D6 om terugkerende problemen te voorkomen.

Verder weet ik niet wat je hond eet? Ik raad je aan een BARF menu te gaan geven met een iets verhoogd vleesbotgehalte, zo'n 50% a 55% vleesbot. Daarnaast kun je heel goed Schindele's mineralen gaan geven (ik vind dat zelf prettiger dan leem) en probiotica.
Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Zo 22 Jan 2012, 11:21

Heel erg bedankt voor de reactie. Mag ik de Schindele' s mineralen gebruiken in combi met de "pasta" ab kuur? De anus dagelijks voorzichtig schoonmaken met betadine is dat een goed idee?

Gr. Linda
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 22 Jan 2012, 12:50

[quote="Lafje"]
Heel erg bedankt voor de reactie. Mag ik de Schindele' s mineralen gebruiken in combi met de "pasta" ab kuur? De anus dagelijks voorzichtig schoonmaken met betadine is dat een goed idee?

Gr. Linda
[/quote]

Schindele's mineralen mag in combinatie met AB. Maar ook daarvoor geldt dat je met een klein beetje moet beginnen. Betadine ben ik zelf niet zo kapot van... Zit er een abces? Want dan helpt een warme natte washand er tegen aan houden goed.... Sneu he, als ze daar zo'n last van hebben :-\
Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Do 29 Mar 2012, 12:40

Alweer 2 maand geleden maar wilde even laten weten hoe het nu gaat.
Ik heb de "reguliere" da gebeld en die wist eigenlijk niet wat ze ermee moest. De methode van inwendige ab kende ze niet echt. Voor mij een goede reden om de homeophatische da te bellen. Na een gesprek van wel een uur zijn we begonnen met Arnica montana, na 2x zag ik al verandering (werd erger, de stank), de derde keer maar niet gegeven, in overleg. Zijn lichaam was blijkbaar aan het werk.
Na dit middeltje heeft Olaf Calcium sulfuricum gekregen, 3 dagen achtereen 1/2 pipetje. Gekke is dat hij hierna iets bloed verloor uit zijn anus, af en toe. De stank (anaalklier) was inmiddels weg. Hierop heeft hij druppels calcium phosphoricum gekregen. Herstel is echt gigantisch met ups en downs gegaan. Dagen geen geur, geen bloed, dagen met bloed, veel vocht en geur. Hij was wel altijd vol energie en zat enorm goed in zijn vel. Nog steeds hoor...
Zoals het nu lijkt gaat het super, al weken. Geen geur, geen bloed, geen geslik. Zou het dan nu eindelijk klaar zijn? Het is ook erg fijn dat ik altijd contact met haar kan opnemen als ik twijfel, iets niet vertrouw, ook in het weekend!

Gr. Linda

zijn?
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 29 Mar 2012, 17:49

super zeg!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”