Stafford met slechte tanden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

JudithA
2-sterren

Berichtdoor JudithA » Do 19 Jan 2012, 19:20

Hoi

Ik kon mezelf weer niet tegenhouden en heb een Stafford teefje van 10 jaar oud geadopteerd. Zat al 2 jaar in het asiel en het was haar laatste kans. Ze heeft best slechte tanden, voornamelijk afgesleten door 2 jaar lang op de tralies te bijten  :'(
De rest valt wel mee, weinig tandsteen of rotte tanden. Maar zeker de helft van haar kiezen zijn zwaar afgesleten.

Nu is de vraag: wat met vleesbot? Kippennekken krijgt ze vanzelf weg, ze kauwt er goed op en ze worden goed verteerd. Verder zorg ik dat de stukken vlees en pens redelijk klein gesneden zijn (max 7 op 7cm).
De 2 andere krijgen ook haaskarkas, kalkoennekken, kalkoenkarkas, eendennekken, kippenkarkas en eendenkarkas. Maar ik durf Kaina (zo heet ze dus) dat niet te geven omdat ik bang ben dat ze niet kan kauwen.
Is het oké om als vleesbot enkel kippennekken te geven? Of kan ik nog ander bot geven dat zacht is??

Ik kan natuurlijk kvv gaan geven maar dat vind ik nogal duur en dat is lastiger om te verdelen enzo (ik zit zelf in de week op kot en zorg dat er voor elke hond een portie is voor elke dag zodat ze daar thuis niet over moeten nadenken).

Dank je wel!
Lizzy
Moderator

Re: Stafford met slechte tanden

Berichtdoor Lizzy » Do 19 Jan 2012, 19:24

Mmm, ik denk dat de kans best groot is dat ze prima kan 'kauwen' met dit gebit. Ik zou dingen als platgeslagen haaskarkas, kipkarkas, eendkarkas wel durven geven om eens te kijken hoe dat gaat. Kalkoenkarkas weer niet, dat vind ik erg hard.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”