He, meisie toch.... (Guinnie nog niet in orde... kan vinger er niet op leggen)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Suzanne
5-sterren

He, meisie toch.... (Guinnie nog niet in orde... kan vinger er niet op leggen)

Berichtdoor Suzanne » Do 19 Jan 2012, 15:05

Hoi,
Het zal wel niets bijzonders zijn, maar ze is niet helemaal in orde; al een dag of wat afwisselend goed ontlasting en diaree.
Ze krijgt al probiotica.
Ik hang er een beetje tussenin; wel of niet naar de DA, wel of niet nog wat anders geven...?

Ze voelt zich kennelijk lekker genoeg, ze is niet hangerig, toont niet ziek, maar aan de andere kant toont ze (voor mij) niet helemaal optimaal.

Net ook weer diaree (buiten, gelukkig ;-)  nadat ze het een paar keer deze week ook binnen gedaan heeft (voornamelijk 'snachts).
En ik heb haar kont even onder de kraan gezet; even fris maken.  Dat vond zij niets ;-) maar gezien de lucht die ervandaan kwam leek het mij beter ;-)

Ze drinkt verder goed, eten niet zo heel erg, maar ze eet wel. Ze neemt snoepjes aan. Ze maakt geen heel zieke indruk maar 100% lekker voelt ze zich denk ik niet.

Omdat ze verder wel eet en ook drinkt wil ik het even aankijken tot maandag; is het dan niet echt over; gaan we even naar de DA.

Duimen jullie dat het (net als een vorige keer) simpelweg een virusje is? De jongens hebben nergens last van, maar ja, wat zegt dat? Idd.. niets .. ;-)

Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op Za 28 Jan 2012, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tanna
5-sterren

Re: He, meisie toch.... (Guinnie niet in orde)

Berichtdoor Tanna » Do 19 Jan 2012, 21:26

Ik duim!
Suzanne
5-sterren

Re: He, meisie toch.... (Guinnie zo te merken weer in orde)

Berichtdoor Suzanne » Za 21 Jan 2012, 16:18

Het gaat weer goed met de dame denken we. Ontlasting oook weer in orde en ze doet verder haar eigen ding en lijkt weer helemaal happy.
Mooi ;-) want ik heb toch met haar afgesproken dat ze minimaal 15 wordt ;-)

Suzanne
Kaio
5-sterren

Re: He, meisie toch.... (Guinnie zo te merken weer in orde)

Berichtdoor Kaio » Za 21 Jan 2012, 17:14

oo fijn dat het weer beter gaat met haar! Op naar de 15.
Hier hebben we ook last van een virus blijkbaar, nog nooit zo gehad, maar alledrie aan de spuitpoep en overgeven, maar verder valt het mee met hun.
Suzanne
5-sterren

Re: He, meisie toch.... (Guinnie nog niet in orde... kan vinger er niet op leggen)

Berichtdoor Suzanne » Za 28 Jan 2012, 15:39

Hm... jongens help mij 's even alsjeblieft...

Ze toont levendig en behalve het ontastingsprobleem, wat af en aan gaat, lijkt er niets aan te hand. Ze toont geen pijn, ongemak of wat ook, is gewoon zichzelf.

Ze heeft onregelmatig in huis nog een ongelukje; om de paar dagen. Ik kan er geen peil op trekken met uitlaattijden. De eerste paar keer was het dunne ontlasting, de laatste keer dat het gebeurde gewoon stevig. De laatste keer is nu een 2 dagen terug; toen had ik zoiets "wij waren te laat s'morgens met uitlaten".
Ze doet het alleen snachts binnen; nooit overdag.
Het is nu de laatste 2 weken, af en aan dat het misgaat, maar ik denk in totaal 4 x. Niet elke nacht en zoals gezegd; ik kan niet achterhalen of er een externe reden is.

Ze heeft vandaag haar eten (waaronder een kipnekje) teruggegeven. Dat deed ze wel vaker vroeger met een kipnekje, dus daar kijk ik niet van op. Ze vind het nog wel heel lekker, dus ze krijgt het van me, al weet ik dat ze het terug kan geven. Dat doet ze ook niet altijd trouwens.

Verder krijgt ze Smuldier (vleescompleet of nu af en toe de incomplete kipversie).
Als aanvullingen Cholodin, Primeval Gelatinaat en Kruidvat chondroitine/glucosamine.
Nu al een dag of wat een probiotica.

Ik snap dat ik eventueel naar een DA moet als ik echt denk dat er wat is. Stom genoeg denk ik dat niet. Maar, helemaal lekker gaat het ook niet.
Kan dit verschijnsel gewoon bij de ouderdom horen?

Zou ik twijfelen over haar gezondheid zou ik direct bij een DA zitten; het is dus niet zo dat ik kosten wil besparen ofzo, maar hoewel het toch niet helemaal in orde is, vind ik het toch niet nodig naar een DA te gaan. Ook omdat er dagen tussenzitten dat ze eea wel gewoon verteerd, gewone ontlasting heeft en niets binnen doet.

DAT ze het binnen doet vind ik voor mij geen probleem; opruimen en klaaar. Mijn enige "punt" is dat het voor mij een teken is dat er iets niet helemaal lekker zit bij haar.
Het zijn voor mijn gevoel ongelukjes, niet een bewust binnen doen omdat ze niet meer weet dat het buiten moet. Het is meer dat ze het gewoon echt niet kan ophouden. En wat eruit moet, moet eruit ;-)

Kortom.... wie heeft nog even een aanvulling?

Suzanne
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”