Nieren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Nieren

Berichtdoor Barfplaats

Thea
5-sterren

Nieren

Berichtdoor Thea » Vr 13 Jan 2012, 08:25

Ik lees veel dat je ook nieren moet voeren, maar die kom ik bijna nergens tegen.
Waar kopen jullie die en van welk dier dan zoal? Hart en lever en pens kan ik overal wel aan komen. De orgaanmix van kiezenmix wil ik eigenlijk niet meer voeren. Ik vind dat er niet zo smakelijk uitzien. En als ik een beetje bij Boy door zijn eten doet eet hij het echt niet op. En nu ik eigenlijk voor Bency volledig barf wil ik dat ook gewoon als nier voeren.
ik voer ook wel hazeorgaan.
Monoxxide
3-sterren

Re: Nieren

Berichtdoor Monoxxide » Vr 13 Jan 2012, 09:05

Ik neem altijd lamsniertjes, zouden beter zijn ivm afvalstoffen die erin worden opgeslagen. Mijn komen van bij lupa, meeste orgaan hart/lever neem ik bio maar bio niertjes blijken ze daar niet te hebben. Ik doe 1 kilo nier, 1 kilo hart, 1 kilo lever en 3 kilo pens, soms eens extra long of lamstong erbij. Dit snij ik allemaal samen in hapklare brokken en dan in porties in vriezer.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op Vr 13 Jan 2012, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Kemi
3-sterren

Berichtdoor Kemi » Vr 13 Jan 2012, 10:08

Kemi eet alleen maar konijnenniertjes. Ik had ze nu via BP meebesteld, maar ik heb ze ook weleens van Richards gehad. Dat was veel vet, weinig nier maar je moet wat... Andere nier weigert ze.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Vr 13 Jan 2012, 10:55

De meeste islamitische slagers verkopen ze ook.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 13 Jan 2012, 11:02

ik heb altijd de konijn niertjes van kiezebrink (rechtsstreek bij kiezebrink, of via richard vers). dat is inderdaad veel vet wat ik er dan af moet snijden, maar nouja, je moet inderdaad  toch wat.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Vr 13 Jan 2012, 11:30

Bij Orinake zijn de konijnennieren ontvet.  En ze zijn per kg verpakt (voor de kleine afnemers onder ons). 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”