Hopcapsules.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hopcapsules.

Berichtdoor Barfplaats

kaszi
5-sterren

Hopcapsules.

Berichtdoor kaszi » Wo 11 Jan 2012, 15:36

Weet niet of het hier thuishoort, maar heb een vraagje over hopcapsules.

Lees in een ander topic dat hopcapsules stress verminderen, rustiger maken, ...

Kaszi is 10 jaar en ik merk de laatste maanden dat ze steeds minder kan verdragen van de andere honden en daardoor is het al verschillende keren tot confrontaties gekomen.
Ze mogen haar niet storen, niet in de woonkamer komen als zij daar ligt, niet naar haar kijken,.... noem maar op.  Steeds maar grommen en af en toe eens uitvliegen. Ze is altijd de dominanste in huis geweest, maar nu loop het echt wel de spuigaten uit, volgens mij heeft het ook met haar leeftijd te maken en verdraagt ze de jongere generatie niet meer.

Snachts en als we niet thuis zijn zetten we haar alleen zodat ze de anderen niet kan aanvallen. We willen geen gewonden, ook al is ze wel de alphaleider, ze is niet de sterkste.

Zouden hopcapsules kunnen helpen om haar wat toleranter en rustiger te maken?
Indien ja, waar koop je die? Is het veilig, moest het niet helpen, dan heb ik haar niets slechts gegeven.
Hoe doseren?
sella
5-sterren

Re: Hopcapsules.

Berichtdoor sella » Wo 11 Jan 2012, 15:52

Je weet zeker dat ze geen pijn heeft? Hond van 10 kan arthrose hebben, en pijn maakt kribbig, de persoonlijke zone erg groot.
kaszi
5-sterren

Berichtdoor kaszi » Wo 11 Jan 2012, 16:13

Zou me verbazen dat ze arthrose heeft, ze is nooit stijf, springt en speelt met balletjes, stokken als een jonge hond en kan uren wandelen. Ook hierna nooit gezien dat ze stijf of zo is na het liggen.

Volgens mij heeft ze geen pijn, ze heeft wel wat cataract, maar ziet nog wel goed. 
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Wo 11 Jan 2012, 16:20

Hop is ook voor sexuele frustratie, dus niet mijn eerste keuze om dat in te zetten voor haar.
Ik zou denken aan valeriaan,  oid
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 11 Jan 2012, 16:23

Hop zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar valeriaan ook niet. Ik vind dat veel honden daar toch helemaal niet zo goed op reageren. Misschien zijn er bach bloesems die hier goed bij passen?
kaszi
5-sterren

Berichtdoor kaszi » Wo 11 Jan 2012, 20:48

Lizzy schreef:Hop zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar valeriaan ook niet. Ik vind dat veel honden daar toch helemaal niet zo goed op reageren. Misschien zijn er bach bloesems die hier goed bij passen?

Ja dat is een goede tip, zou hier eens verder over informeren. Ze liggen hier nu alle 3 samen rustig te slapen aan mijn voeten, maar soms kan ze toch zo vervelend doen de laatste tijd.
kaszi
5-sterren

Berichtdoor kaszi » Wo 25 Jan 2012, 21:50

Nu ik er zo over nadenk zou het kunnen dat ze zich al een tijdje niet optimaal voelde?
En ze daarom zo humeurig was?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”