barf als snack voor pup en oudere hond

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Djoyce
1-ster

Berichtdoor Djoyce » Wo 11 Jan 2012, 08:40

Ik heb een cattle dog pup van 4 maanden en eentje van 8 jaar.
Dankzij hulp van hier heb ik de 8 jarige prima over kunnen zetten op kvv :) dus ze krijgen alletwee kvv maar nu wil ik voor hun graag als snack wat verse dingen gaan geven.
De pup heeft al kippenborst gekregen en dat gaat goed maar ik heb dat aan de oudere hond nog niet durven geven, die staat nog niet zo heel lang op kvv en kreeg daarvoor altijd brok. Ook heeft de oudere hond diabetes.
Ik zou ze heel graag alletwee iets van vers geven tussendoor (3e maaltijd smiddags) maar waar kan ik het beste mee beginnen?
Tot nu toe heb ik vooral gedroogde snacks gegeven zoals gedroogde kippennek en gedroogde runderkophuid.
Als ik zo'n penslap heb van 3 kg. is dat in stukken te snijden of hoeveel moet je daar dan van geven en is dat geschikt om tussendoor te geven of is dat dan een complete maaltijd? Ik zit een beetje aan tijden vast ivm de diabetes van de oudere hond dus zo'n lap van 3 kg in 1 keer als complete maaltijd zou voor de oudere hond al geen optie zijn en ik kan niet de ene 1 keer per dag laten eten en de andere 3 keer.
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
koekje
Moderator

Re: barf als snack voor pup en oudere hond

Berichtdoor koekje » Wo 11 Jan 2012, 08:44

Ik heb geen verstand van diabetes, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.
Qua tussendoortjes zou je wel vanalles kunnen proberen, hou wel rekening met beginnersbotten (als je botjes als snack wil). Lapje spiervlees van het eea kan natuurlijk ook. Als je meer dan 30% van je totale menu barf bij gaat geven, hou dan wel rekening met de percentages in je menu.
Bedoel je met kippenborst de tiet zelf, dus kipfilet? Dan kan je gewoon beiden geven.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”