Pens drogen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pens drogen

Berichtdoor Barfplaats

eelke
Moderator

Pens drogen

Berichtdoor eelke » Ma 09 Jan 2012, 10:30

Ik heb van het weekend pens gedroogd. De droogmachine heeft ongeveer 36 uur aangestaan, en nog is niet alles droog. De pens lijkt op sommige stukken erg vet te zijn, kan dat kloppen? Nu is maar ongeveer de helft geschikt om buiten de vriezer te bewaren, de rest is nog veel te nat, en zal dus snel schimmelen. Valt een beetje tegen, de hoeveelheid die ik er nu van heb...
*Monique
5-sterren

Re: Pens drogen

Berichtdoor *Monique » Ma 09 Jan 2012, 10:45

als pens droog, dan haal ik al het vet er af want dat droogt gewoon niet
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 09 Jan 2012, 10:48

*Monique schreef:als pens droog, dan haal ik al het vet er af want dat droogt gewoon niet

Ik had niet eens gezien dat er vet aan zat... was de eerste keer, dus ik was sowieso aan het bekijken wat nu wat was :P Maar dat vet is dus normaal. Volgende keer beter opletten dan dus.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Ma 09 Jan 2012, 11:06

als jullie pens drogen, worden het dan net zulke taaie staafjes als gekocht pensstaafjes uit de winkel?

ik heb wel zelf pens gedroogd, maar dat werd altijd zo dun en bros, daar had Reus niks te kauwen aan, nu koop ik ze dus maar weer. (wel bij anyanimal ipv zooplus, na de beestjes toestand)
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 09 Jan 2012, 16:19

Nou, hier is het ook best dun, de goede stukjes. De pensstaafjes uit de winkel zijn opgerold lijkt het wel, dus ik denk dat ik dat de volgende keer maar ga doen. Hoewel ik nu ook wel weer snap waarom ik ze zou kopen, vind het best een gedoe. Zeker met dat vet, aan veel stukjes pens zit nog best een laagje vet, is moeilijk weg te snijden denk ik.
Ik hoop dat Joep binnenkort konijn mag gaan eten, heb nl al 3 kg konijnenoren liggen in de vriezer...
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Ma 09 Jan 2012, 17:12

eelke schreef:Nou, hier is het ook best dun, de goede stukjes. De pensstaafjes uit de winkel zijn opgerold lijkt het wel, dus ik denk dat ik dat de volgende keer maar ga doen. Hoewel ik nu ook wel weer snap waarom ik ze zou kopen, vind het best een gedoe. Zeker met dat vet, aan veel stukjes pens zit nog best een laagje vet, is moeilijk weg te snijden denk ik.
Ik hoop dat Joep binnenkort konijn mag gaan eten, heb nl al 3 kg konijnenoren liggen in de vriezer...

Ik maak een begin te snijden aan het vet, en dan kun je het er vaak zo vanaf "strippen"
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”