Percentage behoefte

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Percentage behoefte

Berichtdoor Barfplaats

Winnie
1-ster

Percentage behoefte

Berichtdoor Winnie » Vr 06 Jan 2012, 18:06

Hoi hoi,

Ik ben sinds 2 weken begonnen met BARF en eigenlijk gaat het boven verwachting, geen problemen met ontlasting, ziet er allemaal goed uit en ook niet braken ofzo.... en ze vind het heerlijk!

Ik ben nu bezig met mijn volgende menu samen te stellen.... Vorige keer heb ik behoefte voer p kg van 2 % aangehouden, nu heb ik alleen het idee dat ze wel wat honger heeft.... nu twijfel ik zelf een beetje of dit hoort bij het overstappen van brok naar barf of dat ik de volgende keer een percentage van 2.5  kan aanhouden??

Ik hoor graag jullie mening.

Groetjes Winnie
Nadia
5-sterren

Re: Percentage behoefte

Berichtdoor Nadia » Vr 06 Jan 2012, 18:10

Kan zijn dat ze moet wennen. Immers je voedingsbehoefte uit eiwit halen is anders dan uit koolhydraat wat in brok zit. Als ze niet te dik word kun je haar gerust overzetten naar 2.5 of 3% hoor. Kijken waar je hond het goed op doet is het belangrijkste..

het kan natuurlijk ook zijn dat ze het ZO lekker vind dat ze gewoon meer wilt ;)
Kain krijgt 600/700 gram op een dag.. Maar die zou ook wel 2 kilo willen ;)
Winnie
1-ster

Berichtdoor Winnie » Vr 06 Jan 2012, 18:40

hoi hoi,

Bedankt voor je reactie! Ik ga dan bij t volgende menu maar is kijken hoe ze reageerd op 2.5 % ... Zal t gewoon even goed in de gaten gaan houden!

Groetjes Winnie
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”