Altijd darmproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Altijd darmproblemen

Berichtdoor Barfplaats

Zerelda
1-ster

Altijd darmproblemen

Berichtdoor Zerelda » Ma 02 Jan 2012, 16:04

Hallo iedereen en nog de beste wensen.

We hebben een lief middelgroot "vuilnisbakje"  genaamd Freya wat heel haar leven al last heeft van haar darmen...
Ze is nu bijna 2 jaar en heeft altijd al regelmatig diarree, soms donker bruin, soms lichtbruin, soms geel, soms grijs. Soms zit er ook slijm bij en heeeeeeel soms ook wat bloed. De ene keer is het brei, de andere keer water wat eruit spuit. Soms begint het normaal maar komt er aan het eind ineens nog wat "prut" uit. Ze zit ook altijd heel erg te persen, ook als de ontlasting normaal is. Verder laat ze op deze dagen ook veel scheten die erg stinken en hoor je haar darmen behoorlijk veel geluid maken.

Uiteraard al meerdere malen bij de dierenarts geweest en inmiddels heeft ze een bloedonderzoek gehad waar uitkwam dat ze gezond was, de poep is getest op wormen ed waar uitkwam dat er niks aan de hand was. Verder heeft ze meerdere malen antibiotica gehad maar niks helpt. Ook is er een echo gemaakt waarop te zien was dat er wat klieren opgezet waren en dat ze ontstekingen had. Hier heeft ze niks voor gekregen omdat ze de laatste keer erg ziek werd van de antibiotica en volgens de da zouden de ontstekingen weg moeten gaan zodra ze goed voer kreeg, ze dachten aan een voedsel-allergie. De da wou ons toen bizar-duur hypo-allergenen brokken verkopen en ik mocht Freya nooit meer snoepjes of iets te kluiven geven waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

We zijn toen begonnen met vers vlees, honden snoepjes en kluiven waar geen chemische troep ed inzit en sindsdien gaat het stukken beter. Ook zijn we erachter gekomen dat ze niet tegen gluten kan (die krijgt ze dus ook niet meer). Maar soms heeft ze zomaar ineens een paar dagen waarbij ze weer veel diarree (zoals beschreven in de eerste alinea) heeft, soms 1 of 2 dagen niet wil eten en soms ook overgeeft. Dit is vaak doorzichtig slijm soms wat rood erin (ben bang dat het bloed is). Maar verder valt ze niet meer af, is levendig en speels en actief.

Nu weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen en waar het nou vandaan komt... De da wil alleen nog de dure brokken geven of een biopsie doen (kost ff bijna 500 euro)
Uiteraard heb ik dit voor haar over maar ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in. Wat is nu het verstandigst om te doen? En heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Ik heb zelf gedacht aan stress. Kan dat? Aangezien het namelijk 9 van de 10 keer op maandag ochtend begint (de dag dat we weer gaan werken en dus minder thuis zijn) ook op oudejaarsdag had ze het weer heel erg (ze is erg bang voor vuurwerk, ze gaat dan ook echt niet naar buiten).

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
sella
5-sterren

Re: Altijd darmproblemen

Berichtdoor sella » Ma 02 Jan 2012, 20:03

Hoe lang krijgt woef nu rauw? Het kan nu door ontgiften komen, een niet optimale darmflora ect.

Hypo allergene brok is niet glutenvrij.
Verders kan ik je niet adviseren qua brok, daar we hier alleen maar rauw voeren, en ik niet meer op de hoogte ben van welk brokmerk dit zus of zo.

Een biopt zou ik nog mee wachten, eerst eens goed op rauw staan, de darmflora optimaal krijgen, ik zou dat in samenwerking doen met een holistisch werkend dierenarts.
Ik weet niet in welke regio je woont?
Zerelda
1-ster

Berichtdoor Zerelda » Ma 02 Jan 2012, 22:13

Ze krijgt nu 3 maanden rauw en ik woon in Zuid-holland
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Ma 02 Jan 2012, 22:30

Toen ik begon met Remi op kvv te zetten na een jaar van buikellende, heeft het ales bijelaar denk ik nog een jaar gedurd voor hij vrijwel stabiel was. op vlees had hij minderklachten, maar hij bleef erg gevoelig. Dus je hoef je denk ik niet te veel zorgen te maken. Het heeft even tijd nodig ;) Remi heeft een jaarlop blik en brok geleefd  :-X met alle goede bedoelingen... En hij zou een rundvleesintolerantie hebben.
Na twee jaar kvv at hij gewoon zonder problemen cb rund :)
Zijn buik was nooit zo sterk als die van Ramses die als pup al kvv kreeg, maar die diarree ellende van het eerste jaar is nooit teruggekomen.
Misschien kun je je hond wat ondersteunen met extra probiotica.
Succes verder en voral niet wanhopen ;)
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Ma 02 Jan 2012, 22:35

Oke, dan is het nog te vroeg om stabiliteit te verwachten van een hondje met zo een historie van darmproblemen.

Brenda Ooms zit in zuidholland, van de plaats wil ik even afwezen
de Meiden
5-sterren

Berichtdoor de Meiden » Ma 02 Jan 2012, 22:58

Ik lees dat ze ook weleens grijze ontlasting heeft, dat kan een aanwijzing zijn dat haar alvleesklier niet goed werkt, dan zijn meerdere maaltijden zo vetvrij mogelijk geven op zijn plaats...
Er is zelfs een kvv pancreas voor deze kwaal ontwikkeld..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”