vacht border collie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vacht border collie

Berichtdoor Barfplaats

nepal
1-ster

vacht border collie

Berichtdoor nepal » Zo 01 Jan 2012, 21:16

wij hebben een border collie van 11 maanden zwart wit ,nu slaat in het zwart af en toe wat rood door vooral in de  broek en staart ,ik heb weleens gehoorde dat het te veel aan eiwitten kan zijn ,maar dat had vooral met brokken te maken en die krijgt ze niet ,voor de rest glanst ze mooi en ook heeft ze een mooie volle vacht ,iemand een idee hoe dit komt ???
Kim_S
5-sterren

Re: vacht border collie

Berichtdoor Kim_S » Zo 01 Jan 2012, 21:57

Kammen jullie haar daar met een kam waar "mesjes" aan zitten? Of is de vacht daar wel eens weggeknipt of iets dergelijks?
Ik heb wel eens gehoord dat de vacht door knippen / scheren / snijden van structuur en / of kleur kan veranderen. (heb dit tijdens de opleiding hondentrimmen vooral gehoord als argument om honden met een korte vacht niet zomaar te scheren "omdat ze verharen").
Misschien dat ze daar vaak klitten heeft en de vacht wat beschadigd is door veel kammen?
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Zo 01 Jan 2012, 22:06

Dit is aardig normaal bij borders.
Die van mij hebben het alle 4 ook en ik weet dat die van mijn vader het ook heeft.

hier worden ze helemaal niet vaak gekamt.

Het kan oude vacht zijn, maar het kan ook zijn dat de vacht iets bruin/rood doorschijnt.
Zev
4-sterren

Berichtdoor Zev » Zo 01 Jan 2012, 23:22

Bij deze border ook het geval, schijnt iets rood door. Ik zeg altijd dat hij wat roestig wordt, hij is tenslotte al oud  :biggrin2: (9,5)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”