Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door samantha!
#2204828
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik moet gaan werken aan de spieropbouw van mijn hond en wil dit geven ter ondersteuning.
Door Lizzy
#2204909
Met dit middel zelf niet. Wel met Spier Support van de Groene Os

Dit zijn de ingredienten van Puur:

Boswellia, Damiana, Guldenroede, Schietwilg en Zwarte aalbes. Overige ingrediënten: 175,8 mg Methylsulfonylmethaan (MSM), 102,9 mg Glucosamine (als -sullfaat 2KCl), 92,9 mg Ferulinezuur, 85,8 mg Chondroïtinesulfaat 90% (bovine), 69,2 mg Magnesium (als -citraat en -ascorbaat), 15,5 mg Gamma oryzanol, 12,0 mg N-Acetylcysteïne, 6,2 mg Octacosanol, 5,0 mg Hesperidine (als bioflavonoidcomplex), 3,7 mg Kalium (als -chloride), 2,0 mg Fosfor (als calciumfosfaat) en 1,2 mg Cetyl myristoleate.

Dit van de Groene Os:
Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).

Ik ben bang niet helemaal te vergelijken. Spier Support werkte op de spieren erg goed, is mijn ervaring. Ik vond Brutus er alleen zeer onrustig van worden. En nou weet ik niet meer exact welke stof ik daar nou van verdacht :g:. Dat moet hier nog wel ergens te vinden zijn op Barfplaats, als ik nog tijd heb vandaag, zoek ik daar wel naar.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2204966
Djilly staat nu op Puur spieropbouw.
Hiervoor heeft ze SPiersupport van Groene Os gehad.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk tussen de 2 verschillende merken.
Haar spierafname is zeker wel gestopt, dat was al op de Groene Os. Nu ze de Puur variant krijg merk ik niet dat het afneemt. Het blijft stabiel.
Door mysmoothcollies
#2205153
Mijn oudere collie heeft last van spieratrofie met name bij de rechterachterpoot. Hier is ze voor behandeld met chiropractie en acupunctuur, geen verbetering merkbaar zelf gebruik ik muscle support van Phytonics. Voorgeschreven door een Holistisch Dierenarts. Nu geeft mijn eigen dierenarts aan dat ik deze middelen niet te lang door moet blijven geven en een tijd moet stoppen omdat het zich anders tegen het lichaam zou keren. Mijn dierenarts is ook homeophaties dierenarts. Wat zouden jullie doen? Er zit volgens mij ook best wat prijsverschil tussen de spiersupport van Puur en de Groene Os en Phytonics, waar zit 'm dat in?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2205159
mysmoothcollies schreef: Mijn oudere collie heeft last van spieratrofie met name bij de rechterachterpoot. Hier is ze voor behandeld met chiropractie en acupunctuur, geen verbetering merkbaar zelf gebruik ik muscle support van Phytonics. Voorgeschreven door een Holistisch Dierenarts. Nu geeft mijn eigen dierenarts aan dat ik deze middelen niet te lang door moet blijven geven en een tijd moet stoppen omdat het zich anders tegen het lichaam zou keren. Mijn dierenarts is ook homeophaties dierenarts. Wat zouden jullie doen? Er zit volgens mij ook best wat prijsverschil tussen de spiersupport van Puur en de Groene Os en Phytonics, waar zit 'm dat in?
Phytonics is sowieso een product wat alleen door een DA of gediplomeerd homeopaat verkocht mag worden. Niet elke (web)winkel mag dat zomaar verkopen. Daarom zal die prijs wel hoger liggen.
Puur SPiersupport betaal je rond de 30-35 euro voor. Groene OS rond de 38 euro. Die 2 maken elkaar niet veel.
Door samantha!
#2205232
Dank jullie wel voor de reacties!

staffordshire bull terrie schreef: als je genoeg sport met je hondje dan krijgt ie toch automatisch spieren ? wat voor ras heb je ?
Een labrador.
Maar het probleem is juist dat hij een blessure heeft en om die te ondersteunen moet hij spieren opbouwen.
Maar dat gaat een beetje moeilijk omdat hij er steeds zoveel last van heeft.
Daarom wou ik iets geven ter ondersteuning van de spieropbouw.
Door Limbabnees
#2213160
Mijn Kangal, Ali, heeft een zeer slecht ontwikkeld achterlijf.
Bijna 3 jaar wat in een tuinje rondgehangen en mankt regelmatig.
Kans op HD is er natuurlijk ook.
Lange afstanden lopen is geen probleem, maar zitten, poot opheffen, trap lopen, springen resulteert in een manke poot.
Nu zorg ik dat die hond eindelijk een fatsoenlijk gaat bewegen, maar ben wel geïnteresseerd om eventueel spierversterkers/versnellers te gebruiken.

Spieropbouw komt wel uiteindelijk wel, maar vind het best wel sneu voor hem om heb regelmatig mank te zien, is maar even.
Het lijkt wel kramp.
Afbeelding
P.s. Rechts meer dan links, die poot gaat het meest omhoog, hij moet zich ook overal laten gelden :)
Laatst gewijzigd door Limbabnees op di 03 jan 2012, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2213560
Ivan, mijn herplaatser was ook zo mager toen ik hem kreeg. Hij liep toen ook regelmatig mank.
Nu issie 11 kilo aangekomen en als ik niet te veel gekke dingen met hem doe (springen etc) gaat het goed.
Bij hem is het waarschijnlijk omdat hij geen spieren meer had (hij is wel een stuk ouder dan jouw Ali) hij te veel zijn pezen belast, waardoor die gevoelig zijn geworden.
Ik zou Ali gedoseerd beweging geven, langzaam opbouwen en hem ook stap voor stap laten aankomen. Kijk wat hij verdraagt en lust en wil het niet binnen een maand gefixt hebben (sprak zei mevrouw ongeduld  :-[).
Met Ivan zijn we nu ruim 1,5 jaar verder.
Laatst gewijzigd door Irish op wo 04 jan 2012, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limbabnees
#2213667
Ik moet zo wie zo langzaam opbouwen met hem.
De standaard gang kan hij wel lang volhouden, maar zodra hij even sprint of dolt met mij, is hij al buiten adem...
Hard fietsen is geen optie voor hem :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door