Creatine te hoog

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Creatine te hoog

Berichtdoor Barfplaats

lightning
5-sterren

Creatine te hoog

Berichtdoor lightning » Ma 19 Dec 2011, 15:03

Al jaren is de Creatine gehalte bij Kyra te hoog. Vandaag weer getest en nog steeds te hoog. Maar klachten heeft ze niet. Al die jaren niet echt iets aangedaan. Ze zei als de hond er last van zou hebben zou ze wel afvallen veel drinken enz enz. Kan de creatine ook hoog zijn omdat ze versvlees eten??
lightning
5-sterren

Re: Creatine te hoog

Berichtdoor lightning » Ma 19 Dec 2011, 15:41

Niemand ervaring mee?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 19 Dec 2011, 15:44

Heb je haast vandaag? :biggrin2:

Hoe hoog is hoog, oftewel, wat is het CREA gehalte? En wat is het UREA gehalte? En was ze nuchter, toen bloed af werd genomen?
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Ma 19 Dec 2011, 18:14

Ja ze was nuchter. Ik weet alleen haar CREA gehalte die was 179. de rest van haar gehalte ook haar lever waren goed.

uhmm nee heb geen haast :-[ :-[ solly :-[
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 19 Dec 2011, 21:10

lightning schreef:Ja ze was nuchter. Ik weet alleen haar CREA gehalte die was 179. de rest van haar gehalte ook haar lever waren goed.

uhmm nee heb geen haast :-[ :-[ solly :-[

Dat is inderdaad wat hoog. Maar het is wel vrij normaal dat vers/rauw etende honden een hogere CREA hebben. Als er verder geen waardes verhoogd zijn en ze verder nergens last van heeft, dan zou dit voor haar wel eens een normaal CREA gehalte kunnen zijn. Ze heeft verder nergens last van? Had je een specifieke reden om haar bloed na te laten kijken?
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Ma 19 Dec 2011, 21:49

Lizzy schreef:Dat is inderdaad wat hoog. Maar het is wel vrij normaal dat vers/rauw etende honden een hogere CREA hebben. Als er verder geen waardes verhoogd zijn en ze verder nergens last van heeft, dan zou dit voor haar wel eens een normaal CREA gehalte kunnen zijn. Ze heeft verder nergens last van? Had je een specifieke reden om haar bloed na te laten kijken?

Ja vanwege haar schildklierwaardes. Sinds ze lang geleden 1,5 jaar aan de pred zat heeft ze dat eraan over gehouden. Maar de da heeft dat meteen mee gemeten. De schildklier dat moet opgestuurd worden dus die waardes heb ik niet. toen was haar nierwaardes ook hoog en toen werd meteen gezegt speciale brok. maar aangezien ze juist door brok doodziek werd, werd ik dus pissig en heb niks met die waardes gedaan omdat ze door vlees geen constante diarree meer had. Heb dus niks gedaan aan die waardes. Nu is die waarde dus nog steeds hoger maar ze heeft er geen klachten van. Verder waren er geen waardes te hoog. ook de lever waardes niet
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 20 Dec 2011, 07:27

Kun je bij je DA opvragen wat het UREUM gehalte was?
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Di 20 Dec 2011, 10:27

Die was 5
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 21 Dec 2011, 09:54

lightning schreef:Die was 5

Dat is prima.

Gek! Linga heeft het ook gehad hoor, hoog CREA en normaal UREA. Ik heb ook deze uitslag een keer met Linga gehad:

Ureum 8.3  (2.5-9.6)
Creatinine  160  (44-159)

Maar, ik moet daar eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat Linga niet in orde was. Ze dronk veel en kon daarom ook haar urine niet ophouden. Dat is met jou hondje niet aan de orde, veel drinken of veel plassen? Wat is het soortelijk gewicht van de urine, weet je dat?

(en uiteindelijk is de CREA van Linga ook weer gezakt naar 92).
Laatst gewijzigd door Lizzy op Wo 21 Dec 2011, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Wo 21 Dec 2011, 14:09

Nee dat weet ik niet sorry. Op de lijst stond dat de CREA niet boven de 139 mocht zijn. Jij komt al met andere cijfertjes van de crea :-[ Nee kyra drinkt niet veel. Mijn honden drinken zelden sinds ze vlees eten. Ik neem aan dat, dat dan wel op valt als een hond dan veel drinkt :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”