Hydrotherapie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hydrotherapie

Berichtdoor Barfplaats

montana
1-ster

Hydrotherapie

Berichtdoor montana » Zo 11 Dec 2011, 18:40

Hallo iedereen,
Mijn lieve Rex is geopereerd aan zijn kruisband, twee maanden geleden.
Om de revalidatie te ondersteunen ben ik een adres aan het zoeken voor hydrotherapie. Ik moet van de dierenarts toch nog 3 a 4 weken wachten om te starten.
Rex is 11 jaar en dan gaat het natuurlijk allemaal wat trager.
Ik woon in Belgie dicht tegen de grens met Breda.
Iemand ervaring met revalidatie na operatie gescheurde kruisband eventueel ook met hydrotherapie.
Alvast bedankt allemaal.
smulpaap
5-sterren

Re: Hydrotherapie

Berichtdoor smulpaap » Zo 11 Dec 2011, 19:53

Ik heb daar wel ervaring mee ja , Mij werd eerst geadviseert om fysio te doen en de fysio gaf mij weer groen licht om verder te gaan met hydro . Ik heb eerst een maand of twee fysio gedaan , en kreeg veel huiswerk mee om thuis mee aan de slag te gaan . Maar hydro is zeker een goeie meerwaarde voor conditie , bespiering enz
Ik zou alleen geen adres weten in jouw regio , maar mogelijk weet jouw arts dat ?
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Di 13 Dec 2011, 09:22

Geen ervaring met gescheurde kruisbanden, wel met instabiele (ingescheurde) kruisbanden van mijn overleden ACD Kay.
De hydro,-en fysiotherapie hebben haar heel erg goed gedaan. Ze is een jaar in therapie geweest en daarna heb ik (als voorzorg) bijgehouden
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”