vers vlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vers vlees

Berichtdoor Barfplaats

geronimo
1-ster

vers vlees

Berichtdoor geronimo » Di 06 Dec 2011, 19:09

ik heb een vraag ik ben net begonnen mijn honden ( 4 stuks 2 borders 1 cattledog en een jack russell ) vlees te geven ( smuldier ) ik heb ze altijd op cavom gehad en nog steeds en daar deden ze het goed op  maar kan ik hun tussen door kipkarkassen of kipfile of iets anders waar bot in zit geven daar ik daar gratis aan kan komen en dan zo opbouwen op echt lappen vlees die zoals bij Tamminga in friesland wordt aangeboden
ik zie jullie reacties en opbouwende  kritiek graag tegemoet
ik heb nu een reactie gehad maar waar blijft de rest

[b]waar blijven jullie nu met advies mensen
[/b]
Laatst gewijzigd door geronimo op Wo 07 Dec 2011, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Meike en Daisy
5-sterren

Re: vers vlees

Berichtdoor Meike en Daisy » Wo 07 Dec 2011, 11:29

Ik zou je honden eerst goed laten wennen aan het rauwe vlees, maar in principe kun je er gewoon kipkarkas of kipfilet bijvoeren. Let er wel op dat je niet te harde botten gaat geven, want dan heb je kans dat het niet goed verteerd wordt. Ik heb een lijstje gemaakt met vleesbotten op volgorde van hardheid: http://voerwijzer.com/vleesbottenlijst Daar kun je zien dat kipkarkas vrij zacht is, maar kippenbouten en kippenrug iets harder. Spiervlees kan altijd en organen ook. Let er wel op dat de voeding een beetje in verhouding blijft, maar af en toe een vleesbotje is prima.
geronimo
1-ster

Berichtdoor geronimo » Wo 07 Dec 2011, 17:53

bedankt Meike voor de informatie en vooral van die lijst
dus ik kan gewoon die kipkarkassen bestellen voor de honden
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”