pik zwarte ontlasting

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pik zwarte ontlasting

Berichtdoor Barfplaats

deja
5-sterren

pik zwarte ontlasting

Berichtdoor deja » Za 03 Dec 2011, 22:15

Deja staat sinds 2 weken volledig op barf, ze krijgt ook wekelijks vis, verleden week ging het mis na botmixzalm van Herby spugen en nog eens spugen, ik dacht toen dat krijgt ze niet meer.
Gisteravond weer aan de vis maar toen capelin visjes, nou vanmorgen was het weer raak 2 manden onder de poep de vloer met poep en zij zelf ook.
Wat mij opviel was dat het heel zwart was, maar het was weer zoals gewoonlijk eenmalig want ze heeft vandaag verder niet meer gepoept.
Ik heb besloten haar maar geen vis meer te geven, ze kan er waarschijnlijk niet meer tegen, mss te vet.
Wie kan mij vertellen waarom haar ontlasting zo zwart was, er werd mij verteld mss bloed.
Angelique
5-sterren

Re: pik zwarte ontlasting

Berichtdoor Angelique » Za 03 Dec 2011, 22:27

Gitzwarte ontlasting duidt op verteerd blied in de ontlasting. Dat zou dan uit de dunne darm moeten komen. Krijgt ze Nsaids?

Zo'n bloeding daar moet uit zichzelf stoppen en dat bewerkstellig je door hele slappe hap te voeren en dan kleine beetjes tegelijk. Als het goed is zie je de ontlastign dan vanzelf weer goed kleuren.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Za 03 Dec 2011, 22:29

Ze heeft vanmorgen gewoon volgens plan groenteprut gehad met rauw ei en yogurt en vanavond parelhoenkarkas met rundvlees en er is niets meer aan de hand volgens mij.
Ze krijgt geen medicijnen alleen voedingssuplementen als glucosamine duivelsklauw en visolie.
Laatst gewijzigd door deja op Zo 04 Dec 2011, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 03 Dec 2011, 23:09

Vreemd.... Ik zou in ieder geval ook geen vis meer geven nee. Deja lijkt wel allergisch :g:. En bedoel je met gitzwart echt steenkoolzwart of heel donkergrijs?
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Za 03 Dec 2011, 23:36

Nou ik ben begonnen met keukenrolpapier en dat was toch wel zwart vond ik, de vloer daarintegen was wat donker grijs, ze had het dus gewoon laten lopen in haar mand en zat helemaal onder dus haar poten ook en daar was ze mee gaan lopen en naar de andere mand overgestapt die nog schoon was, maar kan dat zomaar komen ze krijgt al bijna 3 jaar vis en dan ineens gaat het mis?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 04 Dec 2011, 08:30

deja schreef:Nou ik ben begonnen met keukenrolpapier en dat was toch wel zwart vond ik, de vloer daarintegen was wat donker grijs, ze had het dus gewoon laten lopen in haar mand en zat helemaal onder dus haar poten ook en daar was ze mee gaan lopen en naar de andere mand overgestapt die nog schoon was, maar kan dat zomaar komen ze krijgt al bijna 3 jaar vis en dan ineens gaat het mis?

Ja, vreemd.... Een allergie kan opgebouwd worden maar dit lijkt me ook vrij stug. Ik heb eerlijk gezegd gewoon geen idee....
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Zo 04 Dec 2011, 12:21

Gisteren na de zwarte poep van vrijdag op zaterdag niets meer gedaan, vanmorgen normale drollen en normale kleur, wat een raadsel.
Ik geef haar in ieder geval maar geen vis meer, het gekke is ze krijgt wel iedere dag een viscapsule.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Do 08 Dec 2011, 18:26

Gisteren dus woensdag kwam ik thuis en ja hoor weer haar mand met ontlasting een gewone drol en wat drap en waterig ik weet het niet meer hoor, zij had haaskarkas gehad.
En s'morgens groenteprut met ei en yogurt ik kwam om half 3 thuis en en was dus weer feest.
Heb nu probiotica gekocht in capsules en haar vanavond al 1 over haar kipkarkasjes gedaan, het gekke is dat het maar eenmalig is daarna poept ze weer normaal, het was niet zwart deze keer.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”