Magnetron en eierschalen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Magnetron en eierschalen

Berichtdoor Barfplaats

shark
1-ster

Magnetron en eierschalen

Berichtdoor shark » Zo 27 Nov 2011, 22:46

Vraagje ben er achter gekomen dat wanneer ik de gewassen eierschalen een minuutje of 5 op 1000watt droog in de magnetron ze met een vijzel prima tot poeder te vermalen zijn. Maal geen tientallen tegelijk omdat met enkele schalen ik al gauw enkele theelepels heb en zoveel gebruik ik niet. Maar nergens lees ik dat iemand magnetron gebruikt voor het drogen ( en langer houdbaar maken???) De schalen worden rauw of uit de oven meestal in de koffiemolen gemaken. Mijn vraag daarom kan het kwaad om de magnetron te gebruiken en daarnaast hoelang is het poeder houdbaar? (ik zet het poeder afgesloten in een plastic bakje in de koelkast)
202Spots
5-sterren

Re: Magnetron en eierschalen

Berichtdoor 202Spots » Zo 27 Nov 2011, 23:22

Ik denk niet dat het kwaad kan om de eierenschaal in de magnetron te doen,maar ik vind 5 min.wel heel erg lang en ook niet nodig.
Wanneer je de schaal eerst goed onder de kraan afspoeld,en dan gewoon op de aanrecht laat drogen (op 'n paper keukenhandoek of zo) dan is dat net zo makkelijk.
De tot poeder gemalen eierenschaal blijft oneindig lang goed, ik had altijd 'n jampotje met schroefdeksel in de koelkast als reserve,
en wat ik niet gebruikte gooide ik na 'n jaar weg,en maakte dan "verse".
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Vr 02 Dec 2011, 18:49

gezien de verwarming in de winter toch aan staat, zal ik de eischalen liever daar op leggen. Denk dat ze dan ook zo droog zijn.

Geen idee of de elektromagnetische straling effect heeft op de eischalen...
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Vr 02 Dec 2011, 20:07

Magnetron is toch niet met electromagnetische stralen maar met microgolven?
Of heb ik het nu helemaal verkeerd en is dat hetzelfde...  ???

Nu zijn die microgolven ook erg aggressief hoor, maar buiten opwarmen denk ik niet dat ze veel veranderen binnenin zo'n schaal. 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”