pukkels op zijn kin/wondjes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

assie10
1-ster

Berichtdoor assie10 » Di 22 Nov 2011, 21:31

Sinds 3 weken is mijn hond van 3,5 overgegaan van brok naar kvv maar nu heeft hij allemaal pukkels op zijn kin? Hij heeft ook een MRSP = mrsa bacterie op zijn kop gehad met wondjes. Dit is 3 weken behandeld met antibiotica. De bacterie is gelukkig verdwenen en de wondjes genezen. Alleen komen nu dus die pukkels die hij open krapt.
Kan dit komen door het kvv? Waar ik t voer koop hadden ze gezegd dat dat hij moet ontgiften in de eerste 2 weken en dat hij bijv vieze ogen kan krijgen en ver aard.
Hij is idd giga aan t verharen en zijn ogen zijn sinds gister ook vies. Zouden de pukkels ook bij t ontgiften horen? Maar dan vind ik t wel raar dat t alleen op zijn kin zit....

Wie heeft er een idee wat t kan zijn?

Groetjes
nienk
5-sterren

Re: pukkels op zijn kin/wondjes

Berichtdoor nienk » Di 22 Nov 2011, 22:16

de pukkeltjes kunnen van het ontgiften zijn, Reus heeft ook een tijdje pukkeltjes gehad, maar dat was wel over zijn hele lijf.

heeft hij misschien met zijn bek ergens in gezeten? raar plantje ofzo?

het ontgiften kan overigens wel langer duren dan 2 weken.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Wo 23 Nov 2011, 22:14

Bij Reus heb ik geloof ik niet echt iets aan de pukkeltjes gedaan. het werden kleine wondjes op de plekken waar hij er bij kon, wellicht heb ik er toen wat honingzalf op gesmeerd.

ontgiften kan lang duren, wisselt denk ik bij iedere  hond. als je hond gaat verharen als hij overgaat op vers, kan het bijvoorbeeld wel 2 rui periode's duren voordat hij zijn nieuwe 'rauw vlees' vacht heeft. dat is dan niet meer ontgiften natuurlijk, maar wel nog reactie op de overgang.

dingen als, vies ruiken, vettige vacht, zou denk ik overal tussen een paar weken en een paar maanden aan kunnen houden.

dat die pukkeltjes alleen op de kin zitten is wel een beetje gek. maar aan de andere kant, de huid bij de kin is ook wel anders als de rest van het lijf...

misschien weet iemand anders nog iets anders te zeggen?
SjaakBF
3-sterren

Berichtdoor SjaakBF » Do 24 Nov 2011, 22:54

Sjaak had hier pukkeltjes op de kin als symptoom van zijn allergieën. Ik wil niet zeggen dat dit de oorzaak is maar het kan meer zijn dan ontgiften.
Nicole
assie10
1-ster

Berichtdoor assie10 » Vr 02 Dec 2011, 00:09

nienk schreef:Bij Reus heb ik geloof ik niet echt iets aan de pukkeltjes gedaan. het werden kleine wondjes op de plekken waar hij er bij kon, wellicht heb ik er toen wat honingzalf op gesmeerd.

ontgiften kan lang duren, wisselt denk ik bij iedere  hond. als je hond gaat verharen als hij overgaat op vers, kan het bijvoorbeeld wel 2 rui periode's duren voordat hij zijn nieuwe 'rauw vlees' vacht heeft. dat is dan niet meer ontgiften natuurlijk, maar wel nog reactie op de overgang.

dingen als, vies ruiken, vettige vacht, zou denk ik overal tussen een paar weken en een paar maanden aan kunnen houden.

dat die pukkeltjes alleen op de kin zitten is wel een beetje gek. maar aan de andere kant, de huid bij de kin is ook wel anders als de rest van het lijf...

misschien weet iemand anders nog iets anders te zeggen?
thnx voor je reactie, heb nog steeds niet helemaal door hoe ik ergens op kan reageren....
Ik ben zo blij dat ik over ben op rauw, ik snap echt niet waarom ik mn schatje ooit brokken heb gegeven. Ik geniet er zo van hoe hij smikkeld van zn eten!
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 02 Dec 2011, 08:47

bouncer schreef:thnx voor je reactie, heb nog steeds niet helemaal door hoe ik ergens op kan reageren....
Ik ben zo blij dat ik over ben op rauw, ik snap echt niet waarom ik mn schatje ooit brokken heb gegeven. Ik geniet er zo van hoe hij smikkeld van zn eten!

het reageren heb je nu  goed gedaan!

hartstikke lekker en gezond voor je hond, dat hij nu alleen  maar kvv krijgt!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”