Welke boten wel en welke niet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Esther en Daya
4-sterren

Berichtdoor Esther en Daya » Wo 16 Nov 2011, 18:06

Ik heb een een biologische leverancier gevonden voor vlees maar hij biedt een aantal producten aan die Djinty nog nooit heeft gehad. Weet iemand welke producten ze mag hebben? Djinty eet op dit moment eendenekken en haaskarkas, grotere botten heeft ze nog niet gehad.

De volgende producten verkoopt hij:
Lamsribben, lamsnek, lamstestikels, lamslongen, lamssnippers, lamstong, lamslever, runderstrot.
Meike en Daisy
5-sterren

Re: Welke boten wel en welke niet

Berichtdoor Meike en Daisy » Wo 16 Nov 2011, 18:45

Haaskarkas is al vrij hard bot volgens mij, dus dan zullen ribben ook wel lukken. Lamsnek is geloof ik weer een stukje harder, ook afhankelijk van de slachtleeftijd van het dier. De andere producten die je noemt mogen allemaal, daar zit geen bot in.

Misschien voor het vervolg een handig overzichtje van vleesbotten en volgorde: http://www.voerwijzer.com/vleesbottenlijst
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Do 17 Nov 2011, 09:10

Persoonlijk zou ik een hond die vooral op eendennekken e.d. staat nog niet te harde botten geven. Ik vind Lamribben en -nekken behoorlijk hard voor een beginnende hond. Nu is Haas vaak ook al wat harder. Ik zou er voorzichtig mee zijn. De andere producten kun je gerust geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”