Hond aan de diarree (regelmatig)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Rogier
1-ster

Berichtdoor Rogier » Di 15 Nov 2011, 09:32

Hallo, ik heb het volgende; ik voer mijn hond nu een maand ongeveer alleen BARF, maar hij is toch vaker aan de diarree dan ik dacht. Voorheen gaf ik hem KVV en had hij dit soms, maar nu kwam het letterlijk tot het een explosie.

Vanochtend had hij ALLES ondergepoept, binnenshuis! Diarree om precies te zijn..it wasn't pretty!  :P

Afijn, weten jullie een eventuele oorzaak?

Ik wou vandaag hem een dag laten vasten..even zn darmen herstellen..
TMG1961
5-sterren

Re: Hond aan de diarree (regelmatig)

Berichtdoor TMG1961 » Di 15 Nov 2011, 09:45

Wat is zijn menu? Het kan zijn dat je misschien de verkeerde combinaties voert..bv vette diersoort met orgaan erbij
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 15 Nov 2011, 10:20

Er heerst overigens iets hoor. Het aantal honden in mijn omgeving met diarree is niet meer te tellen! Maar goed, het kan inderdaad de combinatie zijn die je voert. En het kan iets met de kwaliteit te maken hebben. Als je je menu geeft, dan kunnen we er naar kijken (inclusief de extra's). Misschien kun je ook kritisch naar de kwaliteit van je vlees kijken. Of het niet te vet is bijv. Het kan soms ook helpen om te noteren welke dagen je hond diarree heeft. Soms kun je het dan terug herleiden aan iets dat hij gegeven heeft of waar je met hem geweest bent (waar ie bijv. vieze dingen heeft kunnen eten of uit specifieke sloten heeft kunnen drinken).

Het kan sowieso geen kwaad om probiotica te geven om de darmen te versterken.
Rogier
1-ster

Berichtdoor Rogier » Di 15 Nov 2011, 12:45

Bedankt voor de reacties,

Eerlijk gezegd weet ik de combinaties ook niet zo uit mn hoofd. Ik heb een maand menu gemaaktal het vlees op het aanrecht in stukken gesneden van de porties die hij moest hebben (botvlees, orgaan, spiervlees) en dan daar pakketjes van gemaakt. Niet dit bij dat gedaan, maar gewoon wat gepakt, gewogen en in een zakje tot het gewicht en de percentages klopten. Hij heeft gisteren wel konijnenkop op heb ik gezien..en ik reis vaak met de trein incl de hond, en soms heeft hij ineens een kauwgompje. Naar mijn idee heb ik het altijd op tijd eruit gehaald, maar 100% zeker weet je nooit..maar dat zou dan zo nu en dan gebeuren dus dat kan ook niet de regelmatige diarree kunnen verklaren..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”