Vuurrode oren...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vuurrode oren...

Berichtdoor Barfplaats

Mariska en Ruby
1-ster

Vuurrode oren...

Berichtdoor Mariska en Ruby » Ma 14 Nov 2011, 20:01

Goedenavond allemaal!

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand hier voor mij een antwoord op heeft...

Ruby krijgt nu al een aantal maanden kvv en het gaat heel goed. Ze smult er heerlijk van en vindt eigenlijk alles lekker. Ik probeer allerlei merken en ook allerlei diersoorten. Alleen merk ik nu dat ze last blijft van vuurrode oren. Vroeger toen ik nog brokken gaf had ze er ook altijd last van en toen ben ik overgestapt naar Lam en Rijst en toen werd het minder... Nu krijgt ze al ruim een jaar evafet (ruby heeft atopie) via H. Mentjox en wat een verandering! Ze heeft weer haren! En de jeuk is voor 95% verminderd en dit is natuurlijk het belangrijkste effect!

Vorig jaar heb ik ook al heel lang kvv gegeven maar helaas na een tijd weer overgestapt op brokken omdat mijn moeder haar 4x per week eten gaf en dat vlees maar smerig vond. Maar sinds onze verhuizing (juni) geef ik haar nu altijd zelf eten en leeft ze weer op KVV! Ze doet het er dus erg goed op maar toch blijf ik klooien met haar oren! Ik krijg dat maar niet onder controle.

Eerst dacht ik dat ze het kreeg van granen. Ze kreeg namelijk een keer een stukje van een thee biscuitje en toen binnen een mum van tijd waren haar oren vuur en vuur rood en ook gloeiend heet. Ook gaf ik eerst Duck en toen had ze er ook erg veel last van...ik kwam er toen achter dat er in Duck ook gluten zitten... Dus nu geef ik voortaan alleen nog carnibest en tinlo barfmenu (mijn carnibest is nu bijna op en dan wil ik haakbarf gaan proberen). Maar goed nu heeft ze vanavond Carnibest Rund gegeten en heeft ze weer rode en warme oren.

Wat zal ik nu doen? Van carnibest en Tinlo barfmenu alleen nog maar andere diersoorten geven? Zoals konijn en eend? Ze heeft dat al eerder gegeten maar eerlijk gezegd weet ik niet of ze daar ook zere oren van krijgt.

Oja als ze rode oren heeft doe ik er altijd een paar druppeltjes Puur Oor in en dan trekt het weer snel weg en heeft ze geen jeuk meer. Ook krijgt ze nog steeds iedere dag een pilletje evafet en 10 druppels puur jeuk en 10 druppels puur huid. De druppels puur huid en jeuk krijgt ze omdat ik zo wil proberen om al haar jeuk weg te nemen!

Wie o wie geeft mij goede raad? :)
MarijeEnBoomer
5-sterren

Re: Vuurrode oren...

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Ma 14 Nov 2011, 20:05

In carnibest zit rijst, ik zou een kvv zonder rijst/aardappel/graan etc proberen!
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Ma 14 Nov 2011, 22:03

Astrid heeft ook vaak last van rode oren
In de winter minder
Wat is evafet?
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 15 Nov 2011, 10:46

Efavet wordt door Hella vaak voorgeschreven voor allergische honden. Is een combi van visolie met teunisbloem olie geloof ik. Google maar eens op Hella Mentjox en efavet 660. Dan vindt je her vanzelf.
Mariska en Ruby
1-ster

Berichtdoor Mariska en Ruby » Di 15 Nov 2011, 13:48

evafet is voor Ruby haar atopie. Het bestaat uit teunisbloemolie en visolie.

Maar haar oortjes worden erger nadat ze iets heeft gegeten... Ik denk dat het is bij graan.

Ik heb even opgezochte welke kvv's zonder graan zijn: darf-eko en Tinlo barfmenu.

Tinlo heb ik aleens gegegeven maar daar poept ze zo slecht van. Op zich wil ik dat wel weer geven want ik vond het er erg goed uitzien maar wat doe ik dan tegen het slechte poepen...?
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Di 15 Nov 2011, 17:15

In de winter zijn de oren altijd mooi
Februari maart dan begint het bij haar tot oktober
gebruik dan meestal puur oor maar dat is niet altijd voldoende 
SjaakBF
3-sterren

Berichtdoor SjaakBF » Di 15 Nov 2011, 21:36

Ik zie nog een overeenkomst tussen Duck, Carnibest Rund en een koekje: kip/ei
Nicole
Mariska en Ruby
1-ster

Berichtdoor Mariska en Ruby » Do 17 Nov 2011, 17:24

@tt-tjes: ik zag later pas dat jij al een reactie had gegeven over wat evafet is  :)

Ik wist trouwens niet dat in carnibest graan zat...

Heeft iemand van jullie een idee wat ik bij tinlo erbij kan geven zodat ze beter poept?
SjaakBF
3-sterren

Berichtdoor SjaakBF » Do 17 Nov 2011, 17:26

Mariska en Ruby schreef:@tt-tjes: ik zag later pas dat jij al een reactie had gegeven over wat evafet is  :)

Heeft iemand van jullie een idee wat ik bij tinlo erbij kan geven zodat ze beter poept?

Volgens mij zit in Carnibest geen graan, tenminste als je tarwe bedoelt. Er zit in veel soorten wel rijst en dat valt volgens mij onder de granen. Veel honden die geen tarwe verdragen hebben of krijgen later ook problemen met het verdragen van rijst.

Nicole
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 17 Nov 2011, 20:49

Mariska en Ruby schreef:@tt-tjes: ik zag later pas dat jij al een reactie had gegeven over wat evafet is  :)

Extra spiervlees van de soort die in Tinlo zit. Misschien zit er voor haar te veel bot in.
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Vr 18 Nov 2011, 13:29

tt-tjes schreef:Extra spiervlees van de soort die in Tinlo zit. Misschien zit er voor haar te veel bot in.

Tinlo heeft ook soorten met toevoeging van vezels, misschien helpt het, bij Berre haal ik er een deel bot uit (hij eet maar 100 à120 gr per dag).
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Vr 18 Nov 2011, 13:43

Honden die op granen reageren reageren ook vaak op rijst. En ook kunnen ze nog eens op toegevoegde olietjes reageren.

Warme rode oren kunnen ook ontgiften zijn na de brokken periode.
Ik zou alle granen uitsluiten incl rijst en mais.
Ook zou ik rund laten staan, en eens na gaan denken over elimineren, en dan het liefst voor je alle diersoorten al hebt gegeven.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 18 Nov 2011, 14:57

Carnibest heeft ook een eend-diabetes smaak, daar zit geen rijst in. (is ook het enige verschil, verder zitten er geen andere dingen in dan in de gewone eend)
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Vr 18 Nov 2011, 15:31

Ik weet niet precies waar allemaal granen of rijst in zit maar ik vroeg me af of het idd geen idee zou zijn om eens kip en rund weg te laten uit je menu.  dat zijn toch diersoorten waar vaak reactie op komt en bij vogelsoorten moet je ook opletten dat er geen granen en zo mee komen in de nekjes...
Zie je het niet zitten om te barfen?  Dan heb je 100% zekerheid wat je hondje eet en kan je misschien makkelijker achterhalen waarop hij reageert.
Een ander idee is om een dagboekje bij te houden zo kan je ook vaak een lijn trekken in het krijgen van jeuk of rode oren.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”