raar ruikende gans?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

raar ruikende gans?

Berichtdoor Barfplaats

mcSnurk
5-sterren

raar ruikende gans?

Berichtdoor mcSnurk » Za 12 Nov 2011, 16:35

hoe ruikt gans? Ik heb geen idee ::). Vandaag 2 ganzenbouten gekocht om te proberen. Bouten waren voorverpakt, vacuum geseald en daarna in een plastic vleesschaaltje verpakt. Bij openen van het vleesschaaltje kwam er een rotte eiergeur uit. Openen van de gesealde verpakking rook ook niet lekker. Vlees ruikt licht, naar geen idee wat, want ik weet niet hoe gans hoord te ruiken. Klinkt dit normaal of is een enkele reis kliko beter?
smulpaap
5-sterren

Re: raar ruikende gans?

Berichtdoor smulpaap » Za 12 Nov 2011, 16:41

Ik vind gans , wilde eend etc wel sterker ruiken dan ander vlees . Maar een gans die naar rotte eieren ruikt ? Nee dat vind ik niet . Het vlees hoort mooi donkerrood te zijn .

Tja , en de kliko ? Als je het echt niet vertrouwd , dan zou ik dat wel doen
mcSnurk
5-sterren

Berichtdoor mcSnurk » Za 12 Nov 2011, 16:56

smulpaap schreef:Ik vind gans , wilde eend etc wel sterker ruiken dan ander vlees . Maar een gans die naar rotte eieren ruikt ? Nee dat vind ik niet . Het vlees hoort mooi donkerrood te zijn .

Tja , en de kliko ? Als je het echt niet vertrouwd , dan zou ik dat wel doen

Je hebt gelijk. Die rotte eiergeur zit me gewoon niet lekker. Ze vliegen de kliko in. Ik heb nog een diepvriesbout van een andere winkel, ontdooi ik die wel
Linsey
3-sterren

Berichtdoor Linsey » Zo 13 Nov 2011, 11:14

Ik heb laatst hindevlees gekocht, vacuum verpakt en toen ik dat opendeed kwam er ook een eiergeur uit, die overigens snel vervloog. Heb ik al wel meermaals gehad met wild. Dit is wild voor menselijke consumptie, gewoon in de supermarkt gekocht.
mcSnurk
5-sterren

Berichtdoor mcSnurk » Zo 13 Nov 2011, 20:17

^zoiets zat ik me ook af te vragen omdat de buitenverpakking het ergst rook. Stinkbommetje geur, en best wel sterk. Vlees zag normaal uit en rook niet naar bedorven zeg maar, alleen die rotte eiergeur. Maar zeker is zeker.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”