Anaalklieren en barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Anaalklieren en barf

Berichtdoor Barfplaats

_Sandra_
4-sterren

Anaalklieren en barf

Berichtdoor _Sandra_ » Za 12 Nov 2011, 06:06

hallo allemaal,

doen jullie iets speciaals mbt tot het voeren tan aanzien van de anaalklieren?
Ik vind namelijk dat dana best veel sleetje rijdt, meerdere dagen per week. Ze blijft echter niet bezig. Soms twijfel ik of ik ernaar moet laten kijken, want de honden van mijn ouders (die zaten op brok) hadden er nooit last van. Ja... wellicht 1 x per maand of nog minder.

Toch krijgt ze regelmatig wat veel bot, zodat de ontlasting harder is. Ik heb begrepen dat dat goed was om de klieren leeg te persen.

Ik weet niet of ze wormen kan hebben. Ze is al ruim een half jaar niet ontwormt, misschien is het zelfs wel langer. Toch maar eens chemisch ontwormen dan? Of zijn er natuurlijke alternatieven?

Groetjes
sandra
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op Za 12 Nov 2011, 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
*wendy*
5-sterren

Re: Anaalklieren en barf

Berichtdoor *wendy* » Za 12 Nov 2011, 06:20

Bij Ruby zijn de anaalklieren ook een drama. Ik kom er niet onderuit om ze zeer regelmatig leeg te laten drukken.  :-\
Maar bij Ruby is het niet ingedikte stroop.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Za 12 Nov 2011, 06:34

De ene hond heeft meer last van de anaalklieren dan een ander. Dus ook met constant goede stevige ontlasting kan je verstopte anaalklieren hebben.
Ik verdenk Kain er ook van. Eigenlijk wil ik ze zelf uitduwen, maar ben bang dat ik het fout doe.

Voordat je gaat ontwormen kun je een wormchek kit bestellen bij het woud. De vangt dan wat ontlasting op, stuurt deze mee. Binnen 1 dag heb je bericht of er worm eitjes inzaten ja of nee. En wat voor een. zodat je gericht kunt ontwormen.

Hier kun je dat bestellen: http://www.wormbestrijding.nl/
_Sandra_
4-sterren

Berichtdoor _Sandra_ » Zo 13 Nov 2011, 01:20

Okee dank je... waar zou ik neer kunnen zetten of meer mensen er één willen? bij meer bestellen krijg je korting...

groet
sandra
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Zo 13 Nov 2011, 01:25

Ik heb toen in de verzamelplaats gedaan. Wel Lizzy even een pb gestuurd, omdat het niks met barf te maken heeft.
Er was niet super veel animo toen dr tijd. Omdat je met de bijkomende verzendkosten dan weer zit op het bedrag zonder korting ;)

Vandaag met Kain naar de trimsalon geweest om de klieren te laten legen. Ze zaten idd behoorlijk vol. Ik hikte er tegenaan omdat Kain trauma heeft met zn anus.
1 klier kreeg ze niet fatsoenlijk uitgeduwd, dus moet alsnog naar de DA. Das dus even een hekelpunt.
Tobias
1-ster

Berichtdoor Tobias » Di 21 Feb 2012, 01:30

Beetje oud, maar ik las op de site waar je die tests kan bestellen het volgende:

Honden en katten moeten commercieel voer krijgen, of voer dat voldoende is gekookt, om zo infectie door ongekookt vlees te voorkomen. Huisdieren mogen geen toegang krijgen tot dode knaagdieren, karkassen, nageboortes of afgedreven foetussen van schapen of runderen.

Voor honden en katten die KVV of BARF krijgen zou dit dus ongeschikt zijn
jara
4-sterren

Berichtdoor jara » Di 21 Feb 2012, 01:57

Tobias schreef:Beetje oud, maar ik las op de site waar je die tests kan bestellen het volgende:

Honden en katten moeten commercieel voer krijgen, of voer dat voldoende is gekookt, om zo infectie door ongekookt vlees te voorkomen. Huisdieren mogen geen toegang krijgen tot dode knaagdieren, karkassen, nageboortes of afgedreven foetussen van schapen of runderen.

Voor honden en katten die KVV of BARF krijgen zou dit dus ongeschikt zijn

Bedoel je dat de test op wormen via het Woud ongeschikt zou zijn omdat je Barf voert omdat dat zo op de site staat??

Een test op wormen is een test op wormen, ongeacht wat je voert, dus je kunt die kit prima gebruiken en daar laten testen....niet alles op een site geschreven is de waarheid.
Tobias
1-ster

Berichtdoor Tobias » Di 21 Feb 2012, 02:23

jara schreef:Bedoel je dat de test op wormen via het Woud ongeschikt zou zijn omdat je Barf voert omdat dat zo op de site staat??

Een test op wormen is een test op wormen, ongeacht wat je voert, dus je kunt die kit prima gebruiken en daar laten testen....niet alles op een site geschreven is de waarheid.

Bedoel ook niet per definitie dat het waar is. Wilde het gewoon delen :-[
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”