bloemkool

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

bloemkool

Berichtdoor Barfplaats

*Flip*
5-sterren

bloemkool

Berichtdoor *Flip* » Ma 07 Nov 2011, 21:18

valt dat onder de koolsoorten die je moet beperken in de groentenmix? Ik dacht namelijk dat dat als broccoli ooit echt een bloem was, net als komkommer die ooit zaadjes had. Geef wel toe dat ik geen verstand heb van groentes :biggrin2:

Bij toeval ben ik erachter gekomen dat de kat bloemkool erg lekker vindt. Dit is voor ons gestoomd en zeker niet verandert in snot-substantie. Het is niet mijn bedoeling om groentenmixen te gaan maken, maar als hij het zo graag lust kan ik af en toe wel een prutje snot voor hem apart houden (zonder kruiden natuurlijk), als extra hapje.
Als bloemkool niet zo goed is, dan was vandaag de laatste keer.

De vraag staat in de hondenhoek, omdat ik denk dat jullie meer verstand hebben van groenten dan de kattenhoek (zonder iemand te willen beledigen!).
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: bloemkool

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 07 Nov 2011, 21:22

Komkommer is een vrucht, geen bloem  ;) het was wel ooit een bloem.
Bloemkool en broccoli zijn idd bloeiwijzes, knoppen eigenlijk.
Alle koolsoorten die wij eten zijn varianten op een soort, Brassica oleracea. Da's een hele veelzijdige plant! Je kunt er echt alle onderdelen van uitvergroten en opeten  :D

ALs jouw kat een hapje bloemkool lust is dat prima! Mijn katten eten ook groente, mits gekookt en van het bord van de mensen  ::) en Sjors was dol op komkommer en boerenkool.
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Ma 07 Nov 2011, 21:32

Mevroi Kruim schreef:Komkommer is een vrucht, geen bloem  ;) het was wel ooit een bloem.
Bloemkool en broccoli zijn idd bloeiwijzes, knoppen eigenlijk.
Alle koolsoorten die wij eten zijn varianten op een soort, Brassica oleracea. Da's een hele veelzijdige plant! Je kunt er echt alle onderdelen van uitvergroten en opeten  :D

ALs jouw kat een hapje bloemkool lust is dat prima! Mijn katten eten ook groente, mits gekookt en van het bord van de mensen  ::) en Sjors was dol op komkommer en boerenkool.

bedoelde meer de verandering die komkommer & bloemkool beide door gemaakt hebben ;) Snotprutjes kunnen dus geen kwaad  :)

Flip eet enkel uit mijn hand of van zijn kleedje, aanrecht is niet iets waar je ook op kan ??? en tafelkleed OP tafel = kat ONDER tafel. Mensen borden kunnen hier gevaarlijk zijn, madame jeanettes en andere rode peper creaties lijkt mij niet echt passen in de groentemix ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”