vraag drainage compositum

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

chery
5-sterren

Berichtdoor chery » Ma 07 Nov 2011, 10:55

I.v.m. huidklachten van mijn hond{bultjes, korstjes, jeuk} ben ik 3 weken terug gestart met drainage compositum. Nu na 3 weken zie ik weinig verbetering alleen de jeuk is iets minder geworden. Ik wil nu toch even naar de dierenarts ermee. Ik vermoedt dat hij ook antibiotica gaat krijgen. Maar kan ik dan doorgaan met de drainage of zal ik dat stoppen?
Brenda Ooms
1-ster

Re: vraag drainage compositum

Berichtdoor Brenda Ooms » Di 15 Nov 2011, 15:36

Ik zou als je nu toch al wat verbetering ziet gewoon doorgaan met de drainage gedurende 6 tot 8 weken. Liever geen antibiotica laten geven. Wat je wel kan doen om de weerstand van de huid omhoog te gooien is Omega 3 visolie bv doils skin 2 ml per 10 kg hond per dag  + probiotica geven. Misschien ga je het daar al mee redden. Bij heftige jeuk kan je evt Puur Jeuk geven. Succes
Ziviaantje
4-sterren

Berichtdoor Ziviaantje » Di 15 Nov 2011, 21:23

Je zou er eventueel Puur Jeuk bij kunnen gebruiken. Ben zelf ook geen fan van antibiotica (ook omdat mijn oude honden er zo vreselijk van aan de diarree gingen :-\ ). Pas als echt niets helpt grijp ik naar antibiotica (heb het wel altijd in huis, werk bij een dierenarts, ik geloof dat mijn huidige honden pas 1 x antibiotica hebben gehad in hun leven, na hun sterilisatie :biggrin2: )
Jonivl
1-ster

Berichtdoor Jonivl » Zo 11 Mar 2012, 21:53

Brenda Ooms schreef:Ik zou als je nu toch al wat verbetering ziet gewoon doorgaan met de drainage gedurende 6 tot 8 weken. Liever geen antibiotica laten geven. Wat je wel kan doen om de weerstand van de huid omhoog te gooien is Omega 3 visolie bv doils skin 2 ml per 10 kg hond per dag + probiotica geven. Misschien ga je het daar al mee redden. Bij heftige jeuk kan je evt Puur Jeuk geven. Succes

Mijn hond is met acupunctuur (van Brenda Ooms), de drainage en omega 3 visolie helemaal van zijn huidklachten afgekomen. Gewoon door blijven gaan dus ;)
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Ma 12 Mar 2012, 04:23

chery schreef:I.v.m. huidklachten van mijn hond{bultjes, korstjes, jeuk} ben ik 3 weken terug gestart met drainage compositum. Nu na 3 weken zie ik weinig verbetering alleen de jeuk is iets minder geworden. Ik wil nu toch even naar de dierenarts ermee. Ik vermoedt dat hij ook antibiotica gaat krijgen. Maar kan ik dan doorgaan met de drainage of zal ik dat stoppen?

Als je antibiotica wil gaan geven zou ik stoppen met de drainage tot na die kuur. Maar net als de anderen vraag ik me af of antibiotica nodig/zinvol is. Dit soort klachten kan heel lang duren voor je de juiste oplossing vindt en het vermindert. Ik zou iig als antibiotica niet bewezen DE oplossing is, het niet geven als uitprobeersel zeg maar, juist zou ik de weerstand zo hoog mogelijk willen houden. Ben je al eens bij een holistische dierenarts geweest?
chery
5-sterren

Berichtdoor chery » Ma 12 Mar 2012, 11:56

Inmiddels al ander topic geopend. Beau heeft verhoogde leverwaardes....
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”