Spugen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Spugen

Berichtdoor Barfplaats

Thea
5-sterren

Spugen

Berichtdoor Thea » Wo 19 Okt 2011, 08:44

Ik geef Bency (4 maanden)nu bijna 3 weken s'morgens brokken en verder vooral vlees. Maar sinds 5 dagen spuugt hij iedere morgen tussen 6 en 7 uur wit schuim (wat gal). Waar kan dat door komen.
Heb al de tijden van eten verschoven zodat hij echt in de avond nog eten krijgt. Gisteravond zelfs pas om 9 uur daar hij daarvoor training had. Dacht dus eerst dat het kwam van een lege maag.
Hij word wakker en begint dan gelijk te kokken.
Hij krijgt dus 1/3 van zijn brokken (wat hij normaal op een dag zou moeten eten als hij alleen brokken zou eten) en 600 gram vlees Hij weegt 15 kilo.
Lizzy
Moderator

Re: Spugen

Berichtdoor Lizzy » Do 20 Okt 2011, 07:51

Dit exact staat beschreven in het e-boek van Mogens Eliasen http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/ en daar staat ook de oplossing beschreven. Die luidt (in het kort) : brokken de deur uit en je rauwe/verse voeding op wisselende tijden gaan voeren, in 1 maaltijd per dag. Dit is typisch een probleem dat je veel ziet bij brokhonden en wat je veel ziet bij honden die meerdere keren per dag te eten krijgen. De maag krijgt te weinig rust.
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Vr 21 Okt 2011, 12:50

Lizzy schreef:Dit exact staat beschreven in het e-boek van Mogens Eliasen http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/ en daar staat ook de oplossing beschreven. Die luidt (in het kort) : brokken de deur uit en je rauwe/verse voeding op wisselende tijden gaan voeren, in 1 maaltijd per dag. Dit is typisch een probleem dat je veel ziet bij brokhonden en wat je veel ziet bij honden die meerdere keren per dag te eten krijgen. De maag krijgt te weinig rust.

Ik was er idd achter dat het door het handje brokken wat ik hem sávonds gaf voor het slapen gaan zit.
Nu 2 avonden niet gegeven en idd niet gespuugd.

1x per dag voeren gaat hem nog echt niet lukken. Bency is zo'n vreetwolf heeft constant honger. Hij krijg dus nog 3x per dag eten en ga steeds vaker wat bot of grotere vleesstukken voeren.
Maar ben nog beginner en kan zelf op het moment bijna niets. Hoop dat ik maandag loopgips krijgt. Waardoor ik zelf mss weer iets beter in keuken kan staan ect
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”